Słabe hamulce

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

bartpol1 pisze: otóż kiedy to kolejny raz podczas hamowania nacisnołem hamulec pedał po prostu wpadł w podłoge bez zadnej reakcji hamowania !!
To,że któraś sekcja w pompie przepuściła nie ma nic wspólnego z tym czy miałeś nowy płyn czy stary.Tłoczki mają trzymać czy to woda czy płyn :!:
Maciek ch
Posty: 15
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:31
Lokalizacja: zambrów

Post autor: Maciek ch »

Koledzy przeczytałem wasze rady bądź sugestie, jednak nadal występuje ten sam problem!!!!
Układ odpowietrzyłem poprawnie, klocki i tarcze są nowe, więc przyczyna musi być inna niestety.
Spróbuję wymienić pompkę hamulcową..
Dokładniej opiszę wam mój problem: w trasie po przejechaniu ok 70 km i kilku ostrzejszych hamowniach trochę ,,opadł do dołu", po każdym kolejnym hamowaniu opadał coraz niżej. Teraz po naciśnięciu hamulca pierwszy raz pedał idzie do samego końca - dosłownie do samej podłogi (ale hamuje i koła blokują, ABS załącza się prawidłowo), po naciśnięciu pedała kolejne 2 razy jest wszystko normalnie, dopóki trzymam nogę na hamulcu pedał nie ucieka, puszczam pedał po chwili to samo, pedał w podłodze... :?: :?:
Myślę że to wina pompki, a wy jak myślicie?
:roll:
Zgóry dziękuję za pomoc!
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Maciek ch, Pięć dni temu napisałem,że to pompka więc na co czekasz :-P
Maciek ch
Posty: 15
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:31
Lokalizacja: zambrów

Post autor: Maciek ch »

Miałem nadzieję że jednak nie pompka...hehe i obędzie się bez jej wymiany :-D
a tu pewnie nic z tego i pójdę za Twoją radą,
dzięki tonidriver.

[ Dodano: 2010-12-18, 21:37 ]
DZIĘKUJĘ ZA POMOC, EWIDENTNA WINA POMPKI!!!!
PO WYMIANIE WSZYSTKO JEST OK!!!!
KOLEGA "tonidriver" ZNA SIĘ NA RZECZY!!!!!!!!
;-)
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

Zeby nie zakladac noego tematu...Wymienilem tarcze,klocki,naprawilem zacisk i...LIPA jest.Na hamowni pokazuje mi jedno kolo (tyl) 250 a drugie 150.Co sie nakombinowalem to historia.Dzisiaj pojechalem i wymienilem plyn w calym ukladzie i... to samo.Ale juz wiem jaka jest przyczyna.Mechanik u ktorego wymienilem plyn powiedzial ze w Mercu moga byc REGULATORY SILY HAMOWANIA ktore sa w zasisku! I tu by sie zgadzalo bo jeden zacisk kupilem od kolegi z naszego forum i moze miec inaczej ustawiona sile hamowania.Czy ktos juz moze robil cos takiego? Ten co mi dzisiaj plyn wymienil nie wie napewno i jak chce to sie dowie (ale to niemcy i kasuja razy 4) w serwisie MB i mi to zrobi (znowu z 200 euro w plecy)

[ Dodano: 2011-11-09, 12:37 ]
to jest powazna sprawa bo mi TIV-u nie chca podbic...

[ Dodano: 2011-11-10, 17:34 ]
bartpol1 pisze:w niemczech podczas tiv badają płyn hamulcowy specjalnym przyzadem , jesli parametry jego są złe nie podbijają tiv
bzdura...

[ Dodano: 2011-11-10, 17:35 ]
merlin pisze:Na allegro mozna kupić miernik zawartosci wody w płynie hamulcowym - nie jest jakoś specjalnie drogi.
po co? mnie w DE wymiana calego plynu kosztowala 30 euro...
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
Awatar użytkownika
gepardcheester
Posty: 163
Rejestracja: 23 lut 2014, o 17:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gepardcheester »

Mi się pojawił podobny problem, hamulec zrobił się "miękki". Dziś jak hamowałem przed przejazdem to dopiero pod sam koniec brał i... nie zatrzymał auta. :/ Jak wciskam pedał, to nie czuję oporu... klocki i tarcze z przodu wymieniane...
Trzeba być głupim by móc stać się mądrzejszym.
VIN WDB2100061B071948
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Zacznij od sprawdzenia wszystkich przewodów, może przegnił któryś ze stalowych, albo na elastycznym się balon zrobił.

Jak nic nie znajdziesz, to próba odpowietrzania (chociaż sam się nie mógł zapowietrzyć bez powodu)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
gepardcheester
Posty: 163
Rejestracja: 23 lut 2014, o 17:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gepardcheester »

Właśnie się tak zastanawiam, że się sam z siebie by nie zapowietrzył, płyn jest w zbiorniczku, kolor zielony. Obawiam się, że to pompa hamulcowa... Bo nawet jak wciskam kilkukrotnie, to troszkę się robi twardszy ale i tak ucieka...
Trzeba być głupim by móc stać się mądrzejszym.
VIN WDB2100061B071948
marianoe
Posty: 30
Rejestracja: 21 wrz 2011, o 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe hamulce

Post autor: marianoe »

Cześć, odświeżę temat, otóż mam taki problem, że zapowietrzyły się hamulce. Pedał z dnia na dzień brał coraz niżej. Sprawdziłem przewody, zaciski itp. pod kątem wycieku i nic sucho. Odpowietrzyliśmy, pedał znów wysoki wszystko ok. Po paru dniach znów zaczyna stopniowo brać coraz niżej. Zacząłem znów patrzeć gdzie może być nieszczelność i przy pompie ABS zauważyłem złuszczoną czarną farbę pokrywki pompy. Okazuje się że podcieka spod czarnej zaślepki na bloku pompy. Zdjąłem tą zaślepkę, pod nią jest jakby zawór z otworem w środku i z niego leci delikatnie powietrze z kropelkami płynu, podczas pompownia pedałem. Obok jest druga zaślepka i pod nią taki sam zawór, ale ten jest suchy. Przy podstawie pompy są jeszcze dwie takie zaślepki. Tam też sucho. Pytanie: co mogło być przyczyną że cieknie tamtędy (płyn półtora roku temu wymieniłem, w razie wątpliwości)? Czy to się da naprawić, bo zacząłem szukać drugiej używki? W załączniku zdjęcia
Załączniki
IMG_20211023_181218.jpg
IMG_20211023_180229.jpg
IMG_20211023_181328.jpg
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości