Płyn hamulcowy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Strzykawką ze zbiorniczka wyciągasz stary, uzupełniasz nowym. Najlepiej na kanale, zakładasz wężyk na odpowietrznik zacisku z ujściem do butelki (tam spłynie stary olej). Jedna osoba w aucie "pompuje" i przytrzymuje hamulec ,druga w czasie docisku hamulca popuszcza odpowietrznik, powtarzasz tak długo aż poleci czysty nowy płyn. W międzyczasie trzeba uzupełniać płyn w zbiorniczku. Kolejność wymiany i odpowietrzania to prawy tył=>lewy tył=>prawy przód=>lewy przód. Ostatecznie powtórzyć odpowietrzenie aż do momentu aż pedał hamulca będzie bardzo twardy i nie będzie opadał. Jeśli tego nigdy nie robiłeś , to lepiej oddaj do warsztatu , bezpieczeństwo przede wszystkim.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
mam pytanie który płyn będzie lepszy do mojego Oczka
Ate DOT4 SL.6 (03.9901-6402.2) ten jest na 2 lata użytku, 33zł
Ate dot4 TYP-200 (03.9901-6202.2) ten jest na 3 lata użytku, 35zł
Różnica w cenie w zasadzie żadna
i czym różni się od nich/czy warto dopłacić 14zł:
Ate DOT4 Super Blue Racing (03.9901-6202.2) 49zł
Rozumiem co czytam (w sensie przetłumaczenia angielski->polski ), ale nie wiem jak to się odnosi do rzeczywistości/właściwości użytkowych płynu .
Rozumiem że im wyższy punkt wrzenia płynu tym lepiej, bo mniejsze prawdopodobieństwo, że przy ostrych hamowaniach płyn się zagotuje.
Jak wygląda sprawa z lepkością (lepsza jest 700mm2/s czy 1400mm2/s?).
Co oznacza parametr "Punkt wrzenia na mokro" (wet boiling point).
będę wdzięczny za wytłumaczenie mi tego
Ate DOT4 SL.6 (03.9901-6402.2) ten jest na 2 lata użytku, 33zł
Ate dot4 TYP-200 (03.9901-6202.2) ten jest na 3 lata użytku, 35zł
Różnica w cenie w zasadzie żadna
i czym różni się od nich/czy warto dopłacić 14zł:
Ate DOT4 Super Blue Racing (03.9901-6202.2) 49zł
Rozumiem co czytam (w sensie przetłumaczenia angielski->polski ), ale nie wiem jak to się odnosi do rzeczywistości/właściwości użytkowych płynu .
Rozumiem że im wyższy punkt wrzenia płynu tym lepiej, bo mniejsze prawdopodobieństwo, że przy ostrych hamowaniach płyn się zagotuje.
Jak wygląda sprawa z lepkością (lepsza jest 700mm2/s czy 1400mm2/s?).
Co oznacza parametr "Punkt wrzenia na mokro" (wet boiling point).
będę wdzięczny za wytłumaczenie mi tego
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
tonidriver na stacje ciężko mi podjechać bo nie mam hamulców w samochodzie (zacisk się regeneruje) .
Kupiłem Ate TYP-200 bo tylko taki mieli na miejscu.
Jednak jeśli ktoś mógł by mi udzielić odpowiedzi na pytania co zadałem 2 posty wyżej był bym wdzięczny. Po prostu chciał bym wiedzieć.
Kupiłem Ate TYP-200 bo tylko taki mieli na miejscu.
Jednak jeśli ktoś mógł by mi udzielić odpowiedzi na pytania co zadałem 2 posty wyżej był bym wdzięczny. Po prostu chciał bym wiedzieć.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Tak.Przemek pisze:Rozumiem że im wyższy punkt wrzenia płynu tym lepiej, bo mniejsze prawdopodobieństwo, że przy ostrych hamowaniach płyn się zagotuje.
Też się kiedyś zastanawiałem nad tym ATE Super Blue Racing z temperaturą wrzenia 280*C. Dopóki nie kupiłem Motula RBF660. Temperatura wrzenia 325*C to klasa dla pojazdów wyścigowych. Z tego co wiem, to nie ma w sprzedaży detalicznej nic lepszego. Ten płyn standardowo leją do większości sportowych motocykli, Subaru WRX i Mitsubishi Lancera EVO
Do pełni szczęścia brakuje tylko czterotłoczkowych zacisków i przewodów w metalowym oplocie
W zupełności wystarczyPrzemek pisze:Kupiłem Ate TYP-200 bo tylko taki mieli na miejscu
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Łyczki, żaden farby nie puścil w temacie kolorki płynów.
DOT 4 jest żółty, a ja w układzie mam jakieś zielone coś.
Zmieszałem w strzykawce - mieszaja się klarownie.
Mieszanke połączyłem z wodą - wyszło cos mętnego ale bez oczek jak w rosole.
Wniosek: oba sa hydrofilne czyli wodorozpuszczalne .
W odróżnieniu od hydrofobowych tj. olejów co sie z wódą nie mieszają.
Z wodą też.
Pytanie : mieszać czy nie mieszać? Oto jest pytanie.
W zbiorniczku mam ok. połowicznej kreski w jutro rano jadę o 6.oo .Więc pewnie wrócę .
Mieszać/ nie mieszać?
Hej!
Cyce.
DOT 4 jest żółty, a ja w układzie mam jakieś zielone coś.
Zmieszałem w strzykawce - mieszaja się klarownie.
Mieszanke połączyłem z wodą - wyszło cos mętnego ale bez oczek jak w rosole.
Wniosek: oba sa hydrofilne czyli wodorozpuszczalne .
W odróżnieniu od hydrofobowych tj. olejów co sie z wódą nie mieszają.
Z wodą też.
Pytanie : mieszać czy nie mieszać? Oto jest pytanie.
W zbiorniczku mam ok. połowicznej kreski w jutro rano jadę o 6.oo .Więc pewnie wrócę .
Mieszać/ nie mieszać?
Hej!
Cyce.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Myślisz że czas przegryzania sie jest 48 godzin??
Mieszam tylko w ostateczności. Np. piwo sie skończy.
Dzisiaj sam w 3 godz. zdobiłem lewy przedni zacisk -- był beton i grzał mi tarczę. W tym tyg. kupię zestawy naprawcze na wszystkie 4 łapki i juz nie dam grzebac tam mecholom.
Mam termometr odległościowy i badam temp. tarcz i zacisków. Juz po 3 hamowaniach wychodzi różnica kilku-- kilkudziesięciu stopni co mówi u bezczelnym tarciu .
Teraz zrobiona strona ma niżsżą temp. jak niezrobiona.
Hej!
[ Dodano: 2013-09-26, 19:10 ]
Dolałem DOT 4 koloru żóltawego i czekam na efekty. Mechol powiedział że do wszystkiego leja DOT4.
Ale jest ok.Hej!
[ Dodano: 2013-09-30, 10:03 ]
Zeastawy napr. na przód kupiłem, założyłem, łapy obite i syf za paznokciami ale zaoszczędziłem ze 150 zł jak sądzę a najważniejsze że wyczyściłem wszystko, wykąpałem w Ludwiku [płyn do mycia naczyń - dla młodzieży] wysuszyłem itd.
Zastosowałem smar silikonowy za 7 zł kupiuony z zestawem--śmieszny smar.
Miałem problem z założeniem osłony gumowej. Poprawiłem gwinty w uchwytach czujnika grubości klocków, nasmarowałem smarem grafitowanym w spreyu, jest ok.
Dzisiaj dojechałem do pracy i zatrzymałem sie na parkingu bez pomocy drzewa.
UWAGI !!!!
--osłona gumowa boi sie smarów ropopochodnych!!!!!!!
--uszczelka cylindra zapewne też
Hej!
[ Dodano: 2013-10-04, 09:32 ]
Zlany płyn : po 2 krotnym filtrowaniu przez sączek do kawy papierowy płyn stał sie klarowny i do kolejnego użytku. Mam do zrobienia jeszcze tył a 0,30 litra piechota nie chodzi.
Zużycie płynu to zawodnienie i części mechaniczne -starta guma . Hej!
Mieszam tylko w ostateczności. Np. piwo sie skończy.
Dzisiaj sam w 3 godz. zdobiłem lewy przedni zacisk -- był beton i grzał mi tarczę. W tym tyg. kupię zestawy naprawcze na wszystkie 4 łapki i juz nie dam grzebac tam mecholom.
Mam termometr odległościowy i badam temp. tarcz i zacisków. Juz po 3 hamowaniach wychodzi różnica kilku-- kilkudziesięciu stopni co mówi u bezczelnym tarciu .
Teraz zrobiona strona ma niżsżą temp. jak niezrobiona.
Hej!
[ Dodano: 2013-09-26, 19:10 ]
Dolałem DOT 4 koloru żóltawego i czekam na efekty. Mechol powiedział że do wszystkiego leja DOT4.
Ale jest ok.Hej!
[ Dodano: 2013-09-30, 10:03 ]
Zeastawy napr. na przód kupiłem, założyłem, łapy obite i syf za paznokciami ale zaoszczędziłem ze 150 zł jak sądzę a najważniejsze że wyczyściłem wszystko, wykąpałem w Ludwiku [płyn do mycia naczyń - dla młodzieży] wysuszyłem itd.
Zastosowałem smar silikonowy za 7 zł kupiuony z zestawem--śmieszny smar.
Miałem problem z założeniem osłony gumowej. Poprawiłem gwinty w uchwytach czujnika grubości klocków, nasmarowałem smarem grafitowanym w spreyu, jest ok.
Dzisiaj dojechałem do pracy i zatrzymałem sie na parkingu bez pomocy drzewa.
UWAGI !!!!
--osłona gumowa boi sie smarów ropopochodnych!!!!!!!
--uszczelka cylindra zapewne też
Hej!
[ Dodano: 2013-10-04, 09:32 ]
Zlany płyn : po 2 krotnym filtrowaniu przez sączek do kawy papierowy płyn stał sie klarowny i do kolejnego użytku. Mam do zrobienia jeszcze tył a 0,30 litra piechota nie chodzi.
Zużycie płynu to zawodnienie i części mechaniczne -starta guma . Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
elspasoo, w ramach delikatnej poprawki auta z abs em odpowietrza się trochę inaczej oto opis podpatrzony z innego źródła
Wskazowka
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham.
Koła Przednie
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło
Koła tylne
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.
Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy
4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX
Następna sprawa jeżeli chodzi jaki płyn lać popieram tonidriver, najczęściej na stacjach są płyny organika dot 4 co się okazuje są b. dobre http://w4.wrzuta.pl/obraz/aU3uIZpWyyw/t ... amulcowych
Wskazowka
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham.
Koła Przednie
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło
Koła tylne
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.
Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy
4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX
Następna sprawa jeżeli chodzi jaki płyn lać popieram tonidriver, najczęściej na stacjach są płyny organika dot 4 co się okazuje są b. dobre http://w4.wrzuta.pl/obraz/aU3uIZpWyyw/t ... amulcowych
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości