Hamulec pomocniczy "ręczny"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

didusio pisze:Panowie mam problem z ręcznym chciałem go sobie ostatnio wyregulować a tu zonk ani drgną regulatory w piastach :( No to zacząłem zabierać się za ściąganie tarczy z prawego koła a tu ani drgnie. Używałem gumowego młotka, metalowym napierdzielałem przez drewno i za ciula tarcza nie zeszła. Macie koledzy jakiś wypróbowany sposób na ściągniecie tych tarcz :?:
Jeżeli szczęki by tak mocno dociskały do tarczy, że nie możesz jej ruszyć, to na pewno byś to czuł podczas jazdy. Czułeś?

Wybacz, że wspominam, ale śrubę wykręciłeś z tarczy i zdjąłeś zacisk? :P
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Nic nie czuje podczas jazdy. A śrubę wykręciłem i zacisk ściągnąłem.
WDB2100071A856487
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wciśnij i popuść ręczny parę razy. regulator musi działać, może na niego nie trafiasz po prostu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kiewicz
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2011, o 21:41
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: Kiewicz »

Witam. Ja mam taki problem, że świeci mi się ciągle kontrolka ręcznego(nożnego) a gdy jadę to piszczy i strasznie mnie to denerwuje. Dopowiem, że ręczny nie działa. Tzn jak wciskam to zostaje na dole i gdy ciągnę tą "wajche" to wraca. Ale na zaciągniętym zjeżdża z najmniejszej górki. Dodam również, że miałem problemy ostatnio z otwarciem maski i odkręciłem tą osłonę pod kierownicą i przypadkiem pociągnąłem niebieski kabelek który idzie do bezpieczników (tych w środku koło drzwi) ale trzyma sie mocno. Może czujnik od ręcznego przestał działać tylko nie wiem jak sie do niego zabrać. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Kiewicz pisze:Może czujnik od ręcznego przestał działać
Skoro nie masz hamulca, to możesz mieć zużyte okładziny hamulca ręcznego, albo pęknięte linki. Może się też okazać problem ze sprężyną. Najlepiej rozebrać koło, a w miarę możliwości wyregulować hamulec.

Informacje jak to zrobić znajdziesz na forum.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
mietek 111
Posty: 57
Rejestracja: 23 kwie 2010, o 20:31
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: mietek 111 »

Koledzy mam pytanie jak popuścić ten samoregulator pod kanapą , ostatnio wymieniałem tarcze ręczny łapał na 4 ząbku teraz łapie na dole i do tego na 1 koło , regulacją pod bębnem nic nie zrobię bo jak przekręce o 1 ząbek to hamuje nawet na spuszczonym ręcznym.
drugie koło jest ok , wcześnij brały oba koła , linki popuszczałem rozpinając je , samoregulatora nie ruszałem żeby niczego nie popsuć.
proszę o szczegółową odp.
w 210 e 290 sprzedany
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

mietek 111 pisze:jak popuścić ten samoregulator pod kanapą
Może to Ci coś rozjaśni:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... cement.pdf

[Ten dokument można oczywiście pobrać do siebie na dysk]

:oczami:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
mietek 111
Posty: 57
Rejestracja: 23 kwie 2010, o 20:31
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: mietek 111 »

jak rozumiem trzeba popuścić imbusem , dzieki
w 210 e 290 sprzedany
didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Panowie mam pytanko czy linki do lewego i prawego koła w sedanie są takie same?Bo znalazłem w inter carsie coś takiego: lewe koło 1053/830 a prawe 1030/808 w mm firmy TRW.
WDB2100071A856487
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

didusio pisze: lewe koło 1053/830 a prawe 1030/808 w mm
Tak jest.

Wpisz do stopki nr nadwozia VIN. Dla Twojego dobra.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
PIOTRek Niva
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2012, o 18:05
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: PIOTRek Niva »

Witam
odświeżając temat temat mam pytanko jak wyciągnąć linkę "ręcznego" ze środkowego tunelu od dołu czy rozbierając tunel środkowy????

POZDRO
Łada Niva '82
Babcia daje rade:)
Grand Vitara '03
Jakoś jeździ:)
W210 '01
Dla wygody:)
avillo
Posty: 19
Rejestracja: 1 maja 2012, o 03:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: avillo »

Dołączę się do zagadnień tu poruszanych - następuje walka z hamulcem pomocniczym. Mianowicie nie wiem jak go dobrze naciągnąć od czego najlepiej się zabrać. Ogółem wszystko w kołach jest nowe z wyjątkiem linek idących pod kanapę. Ręczny napinając się (wciskając pedał) zaciąga ten samonapinacz pod kanapą lecz niestety tylko lewa strona się zaciąga, a prawa nie ma ochoty jakoś iść razem z tą lewą. Sprawdzałem linkę, normalnie chodzi bez żadnych zbędnych oporów. Problem występuje chyba w kole dokładniej przy tym krokodylku co się rozdziawia (a zarazem rozdziawia szczęki) - jeśli za mocno się rozszerzy to sworzeń wystając poza jego obudowę lekko się wysuwa i blokuje jego powrót. Dodatkowo ciągle wychodzi na to że ten samonapinacz wyczuwa luz i od razu podciąga sobie linkę, a przez to i blokuje hamulec.
W ogóle jakoś opornie to wszystko idzie swoją drogą, dlatego szukam najlepszego "chłopskiego" sposobu aby ustawić ten hamulec pomocniczy - od czego zacząć, a na czym skończyć. Książka sam naprawiam w210, w której jestem posiadaniu niestety nie rozwiewa problemu jak do tego podejść, jedynie wspomina o tej regulacji ząbkami w kole i montowaniu/wymontowaniu linek. Tak więc Panowie jaka jest kolejność?Zablokować koła tym pokrętłem, potem atakować samonapinacz pod kanapą czy jak? Czy jeszcze regulować gdzieś przy pedale?
Jeśli pomogłem - kliknij POMÓGŁ, dziękuję.
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Rozumiem, że wyczytałeś wszystkie litery w tym temacie? ;)

Tu są ważne rzeczy:

(1) viewtopic.php?p=133409&highlight=regu%2 ... %2A#133409

(2) viewtopic.php?p=132935&highlight=ewe%2A#132935

:)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
avillo
Posty: 19
Rejestracja: 1 maja 2012, o 03:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: avillo »

Dzięki wielkie! Tak czytałem od początku ten temat, tylko o tej porze co patrzyłem 6 stronę przeoczyłem ten post kolegi NOC - jak zwykle rozwiał wszystkie wątpliwości odnośnie kolejności działań. Tak więc przyszła pora walczyć - już i tak guza zarobiłem przy naciąganiu sprężynek :wstyd:
Jeśli pomogłem - kliknij POMÓGŁ, dziękuję.
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

Witam,

Podepnę się pod temat. Rano, przy zaciąganiu hamulca ręcznego, pedał bezwładnie wpadł w podłogę. Najprawdopodobniej pękła/zeskoczyła któraś linka. Od czego rozpocząć diagnozę - od razu zaglądać pod kanapę, czy można sprawdzić coś wcześniej? Dodam, że pedał i dźwignia zwalniająca działają jak należy.

Ewentualnie, gdzie najbardziej lubi pękać?
Obrazek
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości