Hamulec pomocniczy "ręczny"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Ewentualnie spróbuj regulacji przy kołach jak na foto
Załączniki
reczny.JPG
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
Gregory
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2010, o 14:49
Lokalizacja: Kęty

Post autor: Gregory »

wasiliew, To już mam spuszczone na 0 i nic :roll:
W210 E320 CDI kombi 02' Avantgarde
W210 E240 kombi 98' - diabelskie V6 :D
W124 E250 95r
W201 190D - wersja rolnik
W124 3.0 coupe 93'
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

jesli wykluczymy to że linka jest w jakiś spsoób zle załozona.. a element cierny szczęk nie jest grubszy niż powinien, oraz popuściłeś regulator w pieście... raczej tylko ten środkowy diwajs może coś pomóc.
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
Gregory
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2010, o 14:49
Lokalizacja: Kęty

Post autor: Gregory »

No i chyba powoli dochodzę do tego co się stało. Zwolniłem ten
marlonn pisze:środkowy diwajs
na zapadce i zrzuciłem linki i
marlonn pisze:jesli wykluczymy to że linka jest w jakiś spsoób zle załozona
teraz mam 2 wyjścia: zatarta linka lub mechanizm w kole - linka na tym kole w ogólę się nie chce wyciągnąć :roll: , już nie mówię o powrocie :evil:

Ps. Da się to rozebrać nie ściągając piasty :?: - chodzi mi o mechanizm, co rozpiera szczęki :roll:
Pozdrawiam.
W210 E320 CDI kombi 02' Avantgarde
W210 E240 kombi 98' - diabelskie V6 :D
W124 E250 95r
W201 190D - wersja rolnik
W124 3.0 coupe 93'
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Nie trzeba ściągać piasty.
Załączniki
Resize of skanuj0168.jpg
Resize of skanuj0167.jpg
Resize of skanuj0166.jpg
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wszystko gra, tylko nikt nie wspomniał o detalu.Przed regulacją w piastach należy obie linki uwolnić z samoregulacji centralnej (pod kanapą). O ile pamiętam (robią to moi pracownicy)
ampuł 5 na patyku i cienki śrubokręt.Po wyregulowaniu w piastach linki się zakłada, a samoregulacja robi resztę.Jazda kilkanaście metrów na wciskanym i puszczanym hamulcu pomocniczym i efekt niesamowity - po zaciśnięciu można spalić sprzęgło, a auto nie ruszy, a po zwolnieniu pchać można samemu.Powodzenia.Czasem taki źle zrobiony hamulec to 2-3 litry na 100km.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Gregory
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2010, o 14:49
Lokalizacja: Kęty

Post autor: Gregory »

No i sprawa załatwiona. Cały problem co miałem, zrobiła sprężyna przy szczękach. Po prostu się rozciągnęła i nie ściskała szczęk :evil:. Wymieniłem sprężynę i po kłopocie - prawie - bo teraz nie mam hamulca postojowego :roll: - ale to już sobie wyreguluje. Dziękuje za pomoc. ;-)
W210 E320 CDI kombi 02' Avantgarde
W210 E240 kombi 98' - diabelskie V6 :D
W124 E250 95r
W201 190D - wersja rolnik
W124 3.0 coupe 93'
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

grunt że do przodu :) powodzenia przy finiszu:)
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: klonas »

Witam , ciągle spada mi linka z regulatora pod kanapą, tzn wczesniej nie spadała teraz co chwile. Mam pytanie, czy da się przy piascie podciągnąc linke , jakoś wyregulować , tak naciągnąć o 2 cm... Mechanik mi dziś powiedział ,że tam reguluje się dosłownie minimalnie i linki nie naciągne. To w sumie gdzie jest do diabła regulacja.? w tunelu widze jakiegoś imbusa ? może tym jakoś coś?
WDB2100101A375257
Awatar użytkownika
kemor79
VIP
Posty: 530
Rejestracja: 13 lut 2009, o 23:05
Lokalizacja: Koczała / Edinburgh

Post autor: kemor79 »

no a u mnie wczoraj padł ale jeszcze inny obiaw, wcisnąłem pedał ręcznego i wpada w podłoge(tj do końca) tylko słychac jak po ząbkach przelatuje ,żadnego oporu ,teraz starsznie leje i ciężko mi pod niego wejść ale za nim to zrobie to powiedzcie może na sucho co to może być bo wątpie żeby w jednej chwili klocki się skończyły, mogła gdzieś linka pęknąć lub spaść z pedału?
mercedes E 230 classic 97 sedan

WDB 210037 2A 445407 7
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Zajrzyj pod tylną kanapę i sprawdź pod tą przykręconą blachą na tunelu czy tam wszystko ok.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
kemor79
VIP
Posty: 530
Rejestracja: 13 lut 2009, o 23:05
Lokalizacja: Koczała / Edinburgh

Post autor: kemor79 »

zajrzałem tam i okazało się że prawa linka zsuneła się z haczyka ,założyłem ją ponownie i jest ok,ale pedał łapie po 7/8 przeskokach naząbkach a jak jest u was? bo coś wydaje mi się ze powinien łapać troszke wcześniej :-/
mercedes E 230 classic 97 sedan

WDB 210037 2A 445407 7
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Kolega wasiliew wrzucił instrukcję regulacji i tam wyraźnie pisze :!:
"Hamulec awaryjny należy wyregulować, jeżeli hamulec nie działa prawidłowo po wciśnięciu pedału o więcej niż dziesięć zębów segmentu zapadkowego."
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
kemor79
VIP
Posty: 530
Rejestracja: 13 lut 2009, o 23:05
Lokalizacja: Koczała / Edinburgh

Post autor: kemor79 »

no widzisz nie dopatrzyłem :oops:
dzięki kolego za pomoc ;-)
mercedes E 230 classic 97 sedan

WDB 210037 2A 445407 7
didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Panowie mam problem z ręcznym chciałem go sobie ostatnio wyregulować a tu zonk ani drgną regulatory w piastach :( No to zacząłem zabierać się za ściąganie tarczy z prawego koła a tu ani drgnie. Używałem gumowego młotka, metalowym napierdzielałem przez drewno i za ciula tarcza nie zeszła. Macie koledzy jakiś wypróbowany sposób na ściągniecie tych tarcz :?:
WDB2100071A856487
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości