Wycieraczka tył
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wycieraczka tył
Proszę mnie oświecić, jakie napięcie ma dochodzić do tylnej wycieraczki.
Są trzy kable Brązowy; Brązowo żółty; Czarno biały.
Problem polega na tym że nie bardzo wiem gdzie leży przyczyna niedziałania wycieraczki, a nie chciał bym rozbierać całego mechanizmu, by podłączyć na krótko w celu sprawdzenia silniczka.
Są trzy kable Brązowy; Brązowo żółty; Czarno biały.
Problem polega na tym że nie bardzo wiem gdzie leży przyczyna niedziałania wycieraczki, a nie chciał bym rozbierać całego mechanizmu, by podłączyć na krótko w celu sprawdzenia silniczka.
W210 E290TD 97r kombi classic
vin WDB2102171A479175
vin WDB2102171A479175
Silnik był spalony, a właściwie szczotkotrzymacz, więc zakupiłem na allegro drugi używany. Teraz już wiem że jest dobry i w niezłej kondycji, ale po podłączeniu nie działa.
Sprawdzałem napięcie na kostce doprowadzającej prąd i w jednej kombinacji miernik pokazał mi 3V, więc wnioskuję, że jest to wartość nieprawidłowa.
Gdzie szukać przyczyny nie wiem.
Przeszukałem chyba całe forum i nie znalazłem łopatologicznego wyjaśnienia skąd jest podawany prąd do kostki w klapie.
Jak już wcześniej pisałem dochodzą tam trzy przewody i wnioskuje że jeden to minus, a dwa plusy. Jeden podaje prąd przez przycisk, a drugi po włączeniu wstecznego, ale to są tylko moje przypuszczenia.
Podczas rocznej eksploatacji nie miałem żadnych awarii elektryki i prócz wycieraczki wszystko działa nienagannie.
Sprawdzałem napięcie na kostce doprowadzającej prąd i w jednej kombinacji miernik pokazał mi 3V, więc wnioskuję, że jest to wartość nieprawidłowa.
Gdzie szukać przyczyny nie wiem.
Przeszukałem chyba całe forum i nie znalazłem łopatologicznego wyjaśnienia skąd jest podawany prąd do kostki w klapie.
Jak już wcześniej pisałem dochodzą tam trzy przewody i wnioskuje że jeden to minus, a dwa plusy. Jeden podaje prąd przez przycisk, a drugi po włączeniu wstecznego, ale to są tylko moje przypuszczenia.
Podczas rocznej eksploatacji nie miałem żadnych awarii elektryki i prócz wycieraczki wszystko działa nienagannie.
W210 E290TD 97r kombi classic
vin WDB2102171A479175
vin WDB2102171A479175
Już doszedłem że to 4.
Sprawdzałem wzrokowo. Jutro sprawdzę miernikiem.
Już sprawdziłem i jest dobry.
Sam mechanizm wycieraczki jest dobry, przyczyna leży gdzieś w instalacji, po włączeniu przełącznika brak prądu na kostce.
Gdzie szukać nie wiem.
Jak by któryś z forumowiczów był zorientowany jak idą kable do mechanizmu wycieraczki, to byłbym wdzięczny za opis.
Już sobie poradziłem.
Winien był bezpiecznik 12 w komorze silnika i niełączący przekaźnik w mechanizmie wycieraczki.
Sprawdzałem wzrokowo. Jutro sprawdzę miernikiem.
Już sprawdziłem i jest dobry.
Sam mechanizm wycieraczki jest dobry, przyczyna leży gdzieś w instalacji, po włączeniu przełącznika brak prądu na kostce.
Gdzie szukać nie wiem.
Jak by któryś z forumowiczów był zorientowany jak idą kable do mechanizmu wycieraczki, to byłbym wdzięczny za opis.
Już sobie poradziłem.
Winien był bezpiecznik 12 w komorze silnika i niełączący przekaźnik w mechanizmie wycieraczki.
W210 E290TD 97r kombi classic
vin WDB2102171A479175
vin WDB2102171A479175
Re: Wycieraczka tył
Witam forumowiczów
Bardzo proszę o pomoc i poradę bo już kończą mi się pomysły.
U mnie w kombi 2002r. nie działa wycieraczka z tyłu i nie wiem dlaczego...
Co jest sprawdzone:
Silnik wycieraczki - działa
Przekaźnik - ok
Bezpieczniki zarówno pod maską jak i wewnątrz - ok
Na kostce tej od przekaźnika prąd zasilający jest normalnie, natomiast nie ma prądu sterującego, tego który powinien sprawić, że przekaźnik przeskakuje - pytanie co może być tego przyczyną.
Jak na krótko zamknę obwód, no to wycieraczka chodzi normalnie, tylko nie da się jej wyłączyć.
Jak kliknę przycisk włączania wycieraczki z tyłu to prąd sterujący na dosłownie momencik się pojawia, ale jest znikomy, zdecydowanie za mały, nie wiem nawet czy to nie błąd miernika po prostu
Poratujcie bo już nie wiem co jeszcze mogę zobaczyć i sprawdzić...
Bardzo proszę o pomoc i poradę bo już kończą mi się pomysły.
U mnie w kombi 2002r. nie działa wycieraczka z tyłu i nie wiem dlaczego...
Co jest sprawdzone:
Silnik wycieraczki - działa
Przekaźnik - ok
Bezpieczniki zarówno pod maską jak i wewnątrz - ok
Na kostce tej od przekaźnika prąd zasilający jest normalnie, natomiast nie ma prądu sterującego, tego który powinien sprawić, że przekaźnik przeskakuje - pytanie co może być tego przyczyną.
Jak na krótko zamknę obwód, no to wycieraczka chodzi normalnie, tylko nie da się jej wyłączyć.
Jak kliknę przycisk włączania wycieraczki z tyłu to prąd sterujący na dosłownie momencik się pojawia, ale jest znikomy, zdecydowanie za mały, nie wiem nawet czy to nie błąd miernika po prostu
Poratujcie bo już nie wiem co jeszcze mogę zobaczyć i sprawdzić...
„Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach”
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Re: Wycieraczka tył
Całkiem możliwe że padł przełącznik zespolony, wypnij kostkę i sprawdź czy robi zwarcie
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości