Problem z pompą zamka centralnego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kuman
Posty: 10
Rejestracja: 7 lis 2017, o 23:51

Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kuman »

Witam, nie znalazłem wcześniej na forum podobnego choćby wpisu jak mój problem. Mój zamek centralny działa kompletnie na odwrót. Wszystko działa tyle że zagłówki składam przyciskiem do otwierania bagażnika (również z pilota naciskając otwarcie bagażnika składają się zagłówki) a bagażnik otwieram naciskając przycisk od składania zagłówków. Na pilocie mam na odwrót zamykanie z otwieraniem auta (jak chce zamknąć to musze nacisnąć przycisk otwarcia a jak otworzyć to przycisk zamkniecia). Również zamykanie drzwi od środka na desce rozdzielczej tez działa na odwrót. Co może być przyczyną takiego problemu ?
dodam jeszcze tylko ze otwierając bagażnik przyciskiem od składania zaglowkow to na przycisku otwierania bagażnika zapala się czerwone swiatełko. Proszę o pomoc
Mercedes E240 V6 170km
WDB2100611A688427
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: fabek »

Pod tylną kanapą jest pompka centralnego, zapewne źle podłączone rurki podciśnienia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dokładnie jak wyżej, czeka Cię przepinanie przewodów w pompce do skutku. Uważaj żeby nie połamać zatrzasków od przewodów wchodzących do pompki.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
kuman
Posty: 10
Rejestracja: 7 lis 2017, o 23:51

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kuman »

Dzieki Panowie ale przepinanie przewodow kompletnie nic nie daje. Robilem to juz kilkanascie razy i nic. Moze jakies inne sugestie ?
Mercedes E240 V6 170km
WDB2100611A688427
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kmtaxi »

Temat jak byk. Poczytaj i posprawdzaj w/g schematu. post234101.html?hilit=wyj%C5%9Bcia%20po ... ka#p234101
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: noc »

Na moje oko ktoś wymieniał pompkę podciśnienia i odwrotnie wlutował przewody zasilające.
Otwórz obudowę, przelutuj odwrotnie przewody do silniczka pompki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
kuman
Posty: 10
Rejestracja: 7 lis 2017, o 23:51

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kuman »

kmtaxi pisze:Temat jak byk. Poczytaj i posprawdzaj w/g schematu. post234101.html?hilit=wyj%C5%9Bcia%20po ... ka#p234101
Czytałem ten temat akurat i nie jest to to samo co u mnie, poza tym jestem pewny że mam dobrze podłączone wężyki podciśnienia, według tego schematu z resztą. ;)
Bardziej celowałbym w to co napisał noc, miałem takie przypuszczenia że coś jest źle podłączone jeśli chodzi o elektrykę tyle że nie wiem na razie co z tym zrobić stad też ten temat. Może noc powie coś dokładniej o przelutowaniu tych kabelków? :)
Z góry dzięki!
Mercedes E240 V6 170km
WDB2100611A688427
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kmtaxi »

Przecież noc napisał jak krowie na rowie. Otwórz pompkę i przewody zasilające samego silniczka pompki przelutuj odwrotnie. Sam silniczek można wymieniać. Jak nie umiesz otwierać obudowy pompki ZV i lutować, to poszukaj warsztatu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: noc »

Będzie pewnie czarny i biały.Odlutować oba przedtem znacząc na obudowie gdzie który jest przylutowany.Czarny wlutować tam gdzie był biały, a biały tam gdzie był czarny.

"Nieprawdą jest, że czarne jest czarne, a białe jest białe." :hurra: :hurra: :hurra:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
kuman
Posty: 10
Rejestracja: 7 lis 2017, o 23:51

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kuman »

kmtaxi pisze:Przecież noc napisał jak krowie na rowie. Otwórz pompkę i przewody zasilające samego silniczka pompki przelutuj odwrotnie. Sam silniczek można wymieniać. Jak nie umiesz otwierać obudowy pompki ZV i lutować, to poszukaj warsztatu.

Wyluzuj stary, spinasz się nie wiadomo o co, kto pyta nie błądzi ;)
Wszystko jasne, wystarczyło przelutować kabelki, dzięki noc! :)
Mercedes E240 V6 170km
WDB2100611A688427
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: kmtaxi »

Spotkałem się z silniczkami do tych pompek (zamiennikami), które miały tak samo wyprowadzone przewody, ale polaryzacja była odwrotna.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: baca »

To zagadka. Jeżeli podciśnienie jest, bo cos tam otwiera/zamyka, to kierunek pracy pompki nie ma wpływu. Zaworki sterujące tu fiksowały.

Noc, możesz wyjaśnic o co tu chodzi??
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: mesio14 »

baca , gdzie Ty zbuku się podziewałeś ? :hurra: :hurra:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Problem z pompą zamka centralnego

Post autor: noc »

Pompka zamykając wsysa powietrze z siłowników, otwierając pompuje je ciśnieniem.
Zaworki ustalają które siłowniki mają być obsługiwane.
Tu właśnie jest system otwierania samego kufra w sedanie i możliwość zaprogramowania otwierania strefowego i globalnego.
Pompka składa zagłówki w sedanie, pompuje siedzenia ortopedyczne i multikonturowe, wspomaga podciśnienie przy silnikach diesla i obsługuje klapy nagrzwnicy przy klimatyzacji automatycznej.Blokuje drzwi i schowki w wersjach specjalnych Policja i Taxi.
Jest tam cały system oświetlenia wnętrza i niemal cały system alarmu EDW.
Jak "widać" pompka ma co robić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości