problem z licznikiem

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

licznik na dawce ma być przed liftem.to wiem. Jest znaczenie od jakiego silnika? anglika? benzyne czy diesel?
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

nie ma znaczenia aczkolwiek ja kupiłem do 2,9td czyli taki jaki miałem
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

przed liftem muszę mieć czyli do 99r? bo pierwszy lift był w 97 i trochę zgłupiałem ;)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kup taki jak podałem i po sprawie
Glaza
Posty: 365
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 17:28
Lokalizacja: ZWA

Post autor: Glaza »

Witam.
Przy składaniu licznika,gdy miałem go na stole przestawiły mi się wskazówki od tem. silnika i obrotomierza o ok 30 stopni w dół. ustawiłem je na "zero" lecz po podłączeniu licznika i przekręceniu zapłonu znów się przestawiły. Co muszę zrobić by było tak jak dawniej?
Mam plan aby podłączyć zegary przekręcić zapłon i wtedy przekręcić wskazówki z powrotem na zero, ale czy tak się da? nic nie skopie? Próbował ktoś tego?
Dobra dałem radę, trzeba wyciągnąć i założyć z powrotem tak jak w linku
http://www.youtube.com/watch?v=t5krgYFfBVg
WDB2102261x081973 E320 T CDI Avantgarde
E290TD Elegance ex
E220D Elegance ex
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

ok dzisiaj byłem u magika i sprawa wygląda tak. Powiedziałem, że wskazówki nie działają a on zapytał od razu która drży. Powiedział, że do wymiany procesor. 150 zł. 50% szans, że będzie działało.

[ Dodano: 2013-11-21, 20:16 ]
i teraz problem, czy skupić na tym procesorze czy na tym silniczku. jak powiedziałem facetowi o tym silniczku to powiedział, że "blisko".
Może ma znaczenie, który silniczek pada ;)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ralfi89 piszę po raz ostatni,do wymiany silniczek drżącej wskazówki,pomyśl po co pytał która drży skoro do wymiany niby procesor ? :rotfl:
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

zmieniony silniczek. i działa.
rozmawiałem z nim na ten temat. Procesor steruje tymi wskazówkami. I dąży do wyzerowania. Jeżeli ten silniczek drga to nie może wyzerować wskazówek. I jeśli się z tym długo jeździ to mogą zacząć się problemy, że nawet wymiana silniczka nie pomaga.
qasper
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2010, o 15:09
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: qasper »

A ja u siebie wymieniłem cały licznik, choć objawy miałem padniętego silniczka, ale dostałem licznik o identycznych numerach więc bez problemu wymieniłem. Niestety licznik, który założyłem pochodził pewnie z auta z NIVO, ponieważ wyświetla mi komunikat o niskim poziomie oleju hydraulicznego. Czy można jakoś wyeliminować ten komunikat? Czy wiedząc które piny w liczniku są odpowiedzialne za ten komunikat można podpiąć np przewody od innego komunikatu (np. poziomu płynu chłodniczego)? wówczas przy braku płynu dostawałbym dwie in formacje (o b raku płynu i oleju hydraulicznego).
MB 290td sedan 97'
WDB2100171A345667
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

qasper ja do siebie tez kupilem licznik o tych samych numerach i tez mialem komunikat chyba o nivo wiec postanowilem jednak przelozyc silniczek do swojego oryginalnego licznika :D
qasper
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2010, o 15:09
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: qasper »

Dzięki za szybką odpowiedź, ale może jest inne rozwiązanie, ponieważ : po pierwsze przebieg z tego nowego licznika podoba mi się dużo bardziej:), po drugie skompletowałem i wymieniłem już podświetlenie, po trzecie licznik przełożyłem sam, a przelutowanie silniczka może mnie przerosnąć:).
MB 290td sedan 97'
WDB2100171A345667
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

qasper pisze:przelutowanie silniczka
max 20pln u byle elektronika
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

sam to zrobisz. 4 nóżki musisz odlutować, odessac cynę. nowy silnik i świeża cyna.
Jakub_electroni
Posty: 1
Rejestracja: 20 gru 2013, o 09:25
Lokalizacja: Rozdrażew

Post autor: Jakub_electroni »

Podpowie ktoś jaki u mnie powinien być licznik?? chodzi mi o nr. obecnie mam 2105406947 ale nie jestem pewien czy powinien być takowy. Wszystkie silniczki wymieniłem i nadal nie działa Vin to WDB2100041A154937
Satrapa
Posty: 1
Rejestracja: 24 sty 2016, o 18:52
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Satrapa »

Jestem zmuszony prosić o pomoc. Od dwóch dni mój licznik wariuje. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale dzień przed usterką podłączyłem przez złącze diagnostyczne w skrzynce bezpieczników przejściówkę 38 pin na OBD II. Zrobiłem kilka kilometrów na podpiętym OBDII bluetooth, aby sprawdzić, czy to przydatne urządzenie i czy faktycznie działa. Wszystko było ok. Następnego dnia rano przy oczekiwaniu na podgrzanie świeć było słychać takie jakby brzęczenie przełącznika, a wskazówka obrotów zaczęła podskakiwać. Liczniki po odpaleniu działały. Od dzisiaj raz działają, a za następnym rozruchem silnika już nie. Zauważyłem zależność, że gdy to brzęczenie jakby zablokowanego przekaźnika jest krótkie, to liczniki działają. Gdy trwa to tyle ile podgrzanie świec, to liczniki nie działają. Świecą się tylko przebiegi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości