dziwny objaw

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny objaw

Post autor: rr6 »

Muniek pisze:Kod 213 odpowiada za usztywnianie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach (zawór na maglownicy sterowany elektronicznie). Nie wiem czy on wymusza posiadanie czujnika skrętu. Mógłby kolega podać VIN to można by w EPC sprawdzić.
aj, nie chciało mi się odpalać EPC, na wirtualce to trwa wieki. VIN kolega podał wcześniej: WDB2102611A594936
Ale sprawdziłem i nie ma czujnika - Stanley miał rację. Mój błąd. W sumie wyeliminowaliśmy jedną rzecz (a właściwie dwie, czujnik na kolumnie i akumulator bo to idzie w parzę).
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: dziwny objaw

Post autor: symt »

czyli test z kręceniem kierownicą odpada?
W210 1998, 2,4 + LPG
WDB2102611A594936
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny objaw

Post autor: rr6 »

symt pisze:czyli test z kręceniem kierownicą odpada?
raczej tak. Nie ma czujnika, nie ma co adaptować.

No to masz resztę listy. Czyli najlepiej diagnoza i odczytanie tego co błąd powoduje.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: dziwny objaw

Post autor: kmtaxi »

Sprawdzić , czy jest dobre przejście "plus" na śrubie obok pedału gazu pod wykładziną. Potrafi być skorodowane.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: dziwny objaw

Post autor: symt »

byłem dziś u mechanik, który odczytał błąd czujnika prędkości przedniego lewego koła i modułu ABS. :o jakimś czasie został tylko ten pierwszy błąd. Stwierdził ze trzeba zacząć od sprawdzenia styków w ABS
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny objaw

Post autor: rr6 »

symt pisze:byłem dziś u mechanik, który odczytał błąd czujnika prędkości przedniego lewego koła i modułu ABS. :o jakimś czasie został tylko ten pierwszy błąd. Stwierdził ze trzeba zacząć od sprawdzenia styków w ABS
No to przynajmniej masz podejrzanego. Dlatego warto zawsze na początek zrobić diagnostykę, bo niektóre komunikaty mogą oznaczać dziesiątki różnych rzeczy.

Gdyby okazało się jednak, że to nie kwestia podłączenia a samego czujnika to, przedni lewy: A2105409008 plus tulejka centrująca: A2109920020 (zdaje się, że to komplet jak kupujesz czujnik).
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: dziwny objaw

Post autor: symt »

dzięki, jutro jadę podłączyć jeszcze raz. Mechanik nie rozumiał jednak, dlaczego po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.
Czy za pomocą tego interfejsu dam radę sam czytać błędy
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 66352.html
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny objaw

Post autor: rr6 »

symt pisze:dzięki, jutro jadę podłączyć jeszcze raz. Mechanik nie rozumiał jednak, dlaczego po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.
Czy za pomocą tego interfejsu dam radę sam czytać błędy
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 66352.html
Jak miałbyś wersję ze złączem OBD pod nogami pasażera (od 2001 roku) to tak - ale głównie błędy silnika (reszta zależy od oprogramowania). Niestety w przypadku stosowania przejściówki i wpinania się w złącze pod maską nie mam pojęcia. Wiem, że ani proste OBD (te na ELM), ani np. proste interfejsy Autel'a nie widzą połączenia.
Najtańszy który na 100% się łączy i można nim sporo zrobić to autocom/delphi 150 i podobne - oczywiście klon, bo oryginał kosztuje więcej niż nie jedno z naszych aut ;) Coś tam działającego robił też Viaken i chyba za kilka stów sprzedawał.
Wszelkie Launch i inne tego typu pewnie sobie poradzą, ale tu cena rośnie nawet za klona.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: dziwny objaw

Post autor: Muniek »

Nie pójdzie nic tańszego jak Autocom. Na początku lipca możemy usiąść bo przyjadę do Bydgoszczy na parę dni.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: dziwny objaw

Post autor: symt »

dzięki serdeczne, daj znać:data, godzina
Jaki koszt tego ustrojstwa?
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: dziwny objaw

Post autor: stanleym210 »

Muniek pisze:Kod 213 odpowiada za usztywnianie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach (zawór na maglownicy sterowany elektronicznie). Nie wiem czy on wymusza posiadanie czujnika skrętu. Mógłby kolega podać VIN to można by w EPC sprawdzić.
Mam utwardzanie kierownicy podczas większych szybkości tzw. PML ,czujnik w w maglownicy określany mianem serwotronik i do tego nie potrzeba czujnika skrętu.
Powtarzam raz jeszcze ze czujnik skrętu jest tylko jeśli jest ESP.
Znajduje sie pod taśmą airbag kierownicy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny objaw

Post autor: rr6 »

stanleym210 pisze:
Muniek pisze:Kod 213 odpowiada za usztywnianie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach (zawór na maglownicy sterowany elektronicznie). Nie wiem czy on wymusza posiadanie czujnika skrętu. Mógłby kolega podać VIN to można by w EPC sprawdzić.
Mam utwardzanie kierownicy podczas większych szybkości tzw. PML ,czujnik w w maglownicy określany mianem serwotronik i do tego nie potrzeba czujnika skrętu.
Powtarzam raz jeszcze ze czujnik skrętu jest tylko jeśli jest ESP.
Znajduje sie pod taśmą airbag kierownicy.
Dokładnie, mój błąd, nie chciało mi się sprawdzić w EPC. Napisałem powyżej dla Munka i Symt, że niechcący (z lenistwa) wprowadziłem w błąd.
rr6 pisze:
Ale sprawdziłem i nie ma czujnika - Stanley miał rację. Mój błąd. W sumie wyeliminowaliśmy jedną rzecz (a właściwie dwie, czujnik na kolumnie i akumulator bo to idzie w parzę).
Tak czy inaczej, błędy ABS/BAS i reszta to najbardziej wredne błędy jakie mogą być. Praktycznie pół auta można wymienić i nie znaleźć, czasami i SD nie pomoże za pierwszym razem.
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: dziwny objaw

Post autor: symt »

dziś ponownie mechanik podłączył mi komputer i wskazało na czujnik tylnego prawego koła. Co diagnoza, to co innego. Wczoraj jeszcze wyszedł brak zasilania modułu ABS, potem błąd ten się już nie powtórzył. Zwariować można :kwasny: Próbować jeszcze z czujnikiem stopu?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny objaw

Post autor: rr6 »

symt pisze:dziś ponownie mechanik podłączył mi komputer i wskazało na czujnik tylnego prawego koła. Co diagnoza, to co innego. Wczoraj jeszcze wyszedł brak zasilania modułu ABS, potem błąd ten się już nie powtórzył. Zwariować można :kwasny: Próbować jeszcze z czujnikiem stopu?
No jak Ci błąd wędruje to raczej nie wina czujników a okablowania. Chyba typowa robota dla elektryka, obstawiam okolice której wtyczki (przy pompie ABS?).
A pod jaki komp Ci podłącza auto? Po SD czy jakiś uniwersalny? Jak uniwersalny to może źle podaje błąd a to cały czas ten sam czujnik.
symt
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2012, o 22:38
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: dziwny objaw

Post autor: symt »

SD to raczej nie był, chyba uniwersalny
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości