Muniek pisze:Kod 213 odpowiada za usztywnianie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach (zawór na maglownicy sterowany elektronicznie). Nie wiem czy on wymusza posiadanie czujnika skrętu. Mógłby kolega podać VIN to można by w EPC sprawdzić.
aj, nie chciało mi się odpalać EPC, na wirtualce to trwa wieki. VIN kolega podał wcześniej: WDB2102611A594936
Ale sprawdziłem i nie ma czujnika - Stanley miał rację. Mój błąd. W sumie wyeliminowaliśmy jedną rzecz (a właściwie dwie, czujnik na kolumnie i akumulator bo to idzie w parzę).
byłem dziś u mechanik, który odczytał błąd czujnika prędkości przedniego lewego koła i modułu ABS. :o jakimś czasie został tylko ten pierwszy błąd. Stwierdził ze trzeba zacząć od sprawdzenia styków w ABS
symt pisze:byłem dziś u mechanik, który odczytał błąd czujnika prędkości przedniego lewego koła i modułu ABS. :o jakimś czasie został tylko ten pierwszy błąd. Stwierdził ze trzeba zacząć od sprawdzenia styków w ABS
No to przynajmniej masz podejrzanego. Dlatego warto zawsze na początek zrobić diagnostykę, bo niektóre komunikaty mogą oznaczać dziesiątki różnych rzeczy.
Gdyby okazało się jednak, że to nie kwestia podłączenia a samego czujnika to, przedni lewy: A2105409008 plus tulejka centrująca: A2109920020 (zdaje się, że to komplet jak kupujesz czujnik).
dzięki, jutro jadę podłączyć jeszcze raz. Mechanik nie rozumiał jednak, dlaczego po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.
Czy za pomocą tego interfejsu dam radę sam czytać błędy http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 66352.html
symt pisze:dzięki, jutro jadę podłączyć jeszcze raz. Mechanik nie rozumiał jednak, dlaczego po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.
Czy za pomocą tego interfejsu dam radę sam czytać błędy http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 66352.html
Jak miałbyś wersję ze złączem OBD pod nogami pasażera (od 2001 roku) to tak - ale głównie błędy silnika (reszta zależy od oprogramowania). Niestety w przypadku stosowania przejściówki i wpinania się w złącze pod maską nie mam pojęcia. Wiem, że ani proste OBD (te na ELM), ani np. proste interfejsy Autel'a nie widzą połączenia.
Najtańszy który na 100% się łączy i można nim sporo zrobić to autocom/delphi 150 i podobne - oczywiście klon, bo oryginał kosztuje więcej niż nie jedno z naszych aut Coś tam działającego robił też Viaken i chyba za kilka stów sprzedawał.
Wszelkie Launch i inne tego typu pewnie sobie poradzą, ale tu cena rośnie nawet za klona.
Muniek pisze:Kod 213 odpowiada za usztywnianie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach (zawór na maglownicy sterowany elektronicznie). Nie wiem czy on wymusza posiadanie czujnika skrętu. Mógłby kolega podać VIN to można by w EPC sprawdzić.
Mam utwardzanie kierownicy podczas większych szybkości tzw. PML ,czujnik w w maglownicy określany mianem serwotronik i do tego nie potrzeba czujnika skrętu.
Powtarzam raz jeszcze ze czujnik skrętu jest tylko jeśli jest ESP.
Znajduje sie pod taśmą airbag kierownicy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Muniek pisze:Kod 213 odpowiada za usztywnianie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach (zawór na maglownicy sterowany elektronicznie). Nie wiem czy on wymusza posiadanie czujnika skrętu. Mógłby kolega podać VIN to można by w EPC sprawdzić.
Mam utwardzanie kierownicy podczas większych szybkości tzw. PML ,czujnik w w maglownicy określany mianem serwotronik i do tego nie potrzeba czujnika skrętu.
Powtarzam raz jeszcze ze czujnik skrętu jest tylko jeśli jest ESP.
Znajduje sie pod taśmą airbag kierownicy.
Dokładnie, mój błąd, nie chciało mi się sprawdzić w EPC. Napisałem powyżej dla Munka i Symt, że niechcący (z lenistwa) wprowadziłem w błąd.
rr6 pisze:
Ale sprawdziłem i nie ma czujnika - Stanley miał rację. Mój błąd. W sumie wyeliminowaliśmy jedną rzecz (a właściwie dwie, czujnik na kolumnie i akumulator bo to idzie w parzę).
Tak czy inaczej, błędy ABS/BAS i reszta to najbardziej wredne błędy jakie mogą być. Praktycznie pół auta można wymienić i nie znaleźć, czasami i SD nie pomoże za pierwszym razem.
dziś ponownie mechanik podłączył mi komputer i wskazało na czujnik tylnego prawego koła. Co diagnoza, to co innego. Wczoraj jeszcze wyszedł brak zasilania modułu ABS, potem błąd ten się już nie powtórzył. Zwariować można Próbować jeszcze z czujnikiem stopu?
symt pisze:dziś ponownie mechanik podłączył mi komputer i wskazało na czujnik tylnego prawego koła. Co diagnoza, to co innego. Wczoraj jeszcze wyszedł brak zasilania modułu ABS, potem błąd ten się już nie powtórzył. Zwariować można Próbować jeszcze z czujnikiem stopu?
No jak Ci błąd wędruje to raczej nie wina czujników a okablowania. Chyba typowa robota dla elektryka, obstawiam okolice której wtyczki (przy pompie ABS?).
A pod jaki komp Ci podłącza auto? Po SD czy jakiś uniwersalny? Jak uniwersalny to może źle podaje błąd a to cały czas ten sam czujnik.