no u mnie tez sie tak dzieje w serwisie powiedzieli zebym sprawdzil krancowki czy podczas jazdy nie zapala sie lampka wewnetrzna i nie zapala sie ( dotad jezdilem z wylaczonym zapalaniem przy otwieraniu dzwi) wiec i moze w tym lezy problem. od serwisu do domu mam 40 metrow i nic sie nie dzialo zobaczymy jutro ale wyprobuje tez wylaczyc te automatyczne domykanie moze pomoze pzdr
Witam, podepne sie pod temat,Problem z moją gwiazdą polega na tym iż po zamknięciu centralnego zamka po chwili ( 3-5 czasami 10 minut ) centralny zamek sam otwiera zamki drzwi, czasami też bagażnik w szczególnosci gdy po zatrzasnięciu ( gdy centralka jest otwarta ) bagażnik potrafi sam od siebie sie otworzyć, czy ktoś miał podobną usterke ????? przemyłem odtłuszczaczem wszyskie Przyciski, wyłączniki światełek w drzwiach, przycisk w tylniej klapie, przyciski w podsufitce, był restart w postaci odłączenia akumulatora, podmiana bezpieczników od centralki niestety bez skutku, ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny usterki????
Witam. W moim E300D USA z 1995roku od pół roku zamek centralny samoczynnie włącza się zarówno w postoju jak i podczas jazdy. Potrafi podczas jazdy wielokrotnie się zamykać i otwierać. Światło wewnętrzne przy tych przypadkach nie włącza się. Układ sterowania pompą nie posiada informacji, że samochód otworzył się lub zamknął samoczynnie. Przykład- samochód właściwie zamknięty z pilota otworzył się po różnym czasie samoczynnie. Żeby go zamknąć trzeba pilot nacisnąć dwukrotnie: po pierwszym naciśnięciu zapala się światełko zielone na lusterku i słychać, że pompa próbuje otworzyć otwarty zamek, po drugim naciśnięciu zamek się dopiero zamknie prawidłowo. Wymieniłem już pompę na identyczną jak poprzednia. Nie zmieniło to nic. Innych niezgodności z tym zamkiem brak. Reasumując: układ sterowania pompą nie wie, że samochód się samodzielnie otworzył lub zamknął.
Proszę o pomoc w wyznaczeniu dalszych działań diagnostycznych.
Witam,
nie znalazłem przyczyny samodzielnych działań centralnego zamka. Przypuszczam, że to są prawdopodobnie zwarcia przewodów łączących lusterko z pompą. Elektronik samochodowy zaproponował, aby zamiast sterownika na podczerwień zainstalować sterownik radiowy podłączony bezpośrednio do pompy próżniowej. Czy ktoś wykonał taką modernizację i jakie Koledzy mieliby zalecenia przy takiej zmianie?
Pozdrawiam
Zacząłbym od sprawdzenia zamka pokrywy silnika oraz bagażnika. Wg tego co pamiętam to po ich otwarciu nie dochodzi do zapalenia się lampek w środku. Jeśli chodzi o zmiany podczerwieni na radio to spoko jeśli elektronik potrafi to wysterować. Polifcie elektronika jest sterowana szyną CAN i jest trudniej. W przedlifcie niestety się nie wypowiem.
Otwarcie klapy i bagażnika nie ma wpływu na działanie centralnego zamka.
Proszę o podanie linku do schematu elektrycznego zamka centralnego w tym moim wynalazku: E300D USA z 1995 roku.
Jest światełko w tunelu. Po każdorazowym, przeprowadzonym co kilka dni odrdzewianiu złączki 12 pinów od pompy zamek działał coraz lepiej. Proszę o informację, czy można wymienić gniazda w takiej złączce lub kupić nową złączkę (wtyczkę) ? Zamówiłem taką, ale dostępne są tylko używane.
Wielkie dzięki za pomoc. Nie umiałem jednak znaleźć tej kostki na podanej stronie. Pompa ma numer 2108000148 a kostka 0005453930. Od kilku dni zamek pracuje normalnie. Aby zwiększyć pewność działania pompy zamierzam nauczyć się wymiany konektorów w złączce.
Przypuszczam, że problemy z niezamierzonym otwieraniem lub zamykaniem zamka były związane z wpływami zmieniającego się zewnętrznego pola elektromagnetycznego przy problemach z połączeniami w kostce.
Mam nadzieję, że koniec walki z centralnym zamkiem. Wymieniłem kostkę 12 pinów na inną używaną i wygląda na to, że jest ok. Chyba udało mi się znaleźć przyczynę wariactwa zamka. Kabel do 10 pinu był czarny - prawdopodobnie przegrzany, co dawało oporność między konektorem a przewodem w tym pinie 20 omów. Mogłem to stwierdzić tylko dlatego, że wziąłem się za wymianę kostki, ponieważ oględziny tego pinu przed przecięciem kabla z czarnymi drutami w środku nie wykazywały żadnych nienormalności.
Wniosek: wymiana kostki na taką z przewodami po około 10 cm to dobre rozwiązanie i zajmuje około 1 godziny. Kostka kosztowała mnie 15 zł.
Wielkie dzięki za wspieranie.
Pozdrawiam
Niestety, po umyciu samochodu myjką ciśnieniową wszystkie problemy wróciły. Może jest zwarcie na przewodach łączących lusterko z pompą zamka.
Chyba trzeba jednak zaprowadzić auto do serwisu gwiazdy. Rozważam jeszcze rezygnację z zamka centralnego, ale ten mój wynalazek ma zamki kluczykowe tylko w prawych drzwiach i bagażniku. Czy można wymienić zamek w drzwiach kierowcy na kompletny z wkładką z kluczykiem? Rozebrałem klamkę i okazało się, że istniejący zamek nie ma elementów do połączenia z wkładką i dlatego nic nie da zamontowanie tylko wkładki.