WYMIANA KIEROWNICY
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Witam kolegów
I tak, pytaniem o wymianę kierownicy rozpętałem wielką burzę. :-(
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi :-)
Myślę, że warto odłączyć akumulator nawet, jeżeli nie jest to konieczne.
książka radzi - odłącz akumulator !!!
W związku z moją decyzją o odłączeniu akumulatora mam pytanie:
JAK PO CAŁEJ OPERACJI Z KIEROWNICĄ ZAPROGRAMOWAĆ SZYBY ? oraz SKĄD WZIĄĆ KOD DO RADIA ?
Tylko tym razem nie kłóćcie się na forum - szkoda nerwów i ... następnym razem będę się bał pytać o cokolwiek :shock:
Pozdrawiam wszystkich
I tak, pytaniem o wymianę kierownicy rozpętałem wielką burzę. :-(
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi :-)
Myślę, że warto odłączyć akumulator nawet, jeżeli nie jest to konieczne.
książka radzi - odłącz akumulator !!!
W związku z moją decyzją o odłączeniu akumulatora mam pytanie:
JAK PO CAŁEJ OPERACJI Z KIEROWNICĄ ZAPROGRAMOWAĆ SZYBY ? oraz SKĄD WZIĄĆ KOD DO RADIA ?
Tylko tym razem nie kłóćcie się na forum - szkoda nerwów i ... następnym razem będę się bał pytać o cokolwiek :shock:
Pozdrawiam wszystkich
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
WDB2102161B367158
bieniasu, o kod do radia możesz apytać na forum. jest do tego osobny dział.
A o programowaniu szyb też możesz poszukać bo było wiele razy. Uogólniając przytrzymujesz przyciski: w dół i trzymasz parę sekund, później w górę i też przytrzymujesz parę sekund, i tak z każdą szybą.
pozdr
A o programowaniu szyb też możesz poszukać bo było wiele razy. Uogólniając przytrzymujesz przyciski: w dół i trzymasz parę sekund, później w górę i też przytrzymujesz parę sekund, i tak z każdą szybą.
pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
hej. nie znam się na instalacjach i poduszkach ale mam pytanie do tych którzy się znają i tylko do tych
Wyobraziłem sobie sytuację gdy auto stoi na postoju. Wtedy jak wiadomo nie ma kluczyka w środku. Ktoś cofa i puknie nam np w zderzak. Wtedy jak wiadomo poduszka nie wywali a wywali tylko jeśli silnik jest odpalony bądź włączymy zapłon tak ?
Więc jest coś w tym, że nie powinna wywalić podczas wymiany kiery ale generalnie podpisuję się pod apelem do tych którzy wolą minimalizować ryzyko i chodzić na własnych nogach
no chyba że ktoś lubi takie ryzyko to tylko pogratulować
Stąd ponawiam pytanko; jak to jest?
pzdr
Wyobraziłem sobie sytuację gdy auto stoi na postoju. Wtedy jak wiadomo nie ma kluczyka w środku. Ktoś cofa i puknie nam np w zderzak. Wtedy jak wiadomo poduszka nie wywali a wywali tylko jeśli silnik jest odpalony bądź włączymy zapłon tak ?
Więc jest coś w tym, że nie powinna wywalić podczas wymiany kiery ale generalnie podpisuję się pod apelem do tych którzy wolą minimalizować ryzyko i chodzić na własnych nogach
no chyba że ktoś lubi takie ryzyko to tylko pogratulować
Stąd ponawiam pytanko; jak to jest?
pzdr
S210 E320 V6 Classic (BRC)
A czy nowsze poduszki nie są sterowane prądem zmiennym ? Bo w starszych to tak jak piszesz np. w W124 do 1987 był prąd stały a potem zmienili na prąd zmienny. JEdnak faktycznie ja bym zalecał też odłączenie akumulatora bo licho nie śpi.fabek pisze:cokolwiek sie robi przy poduszkach powietrznych (ogolnie systemie SRS) powinno sie odlaczac akumulator. ladunki elektrostatyczne moga odpalic poduszke. dla wnikliwych powiem, ze przed robota powinno sie dotknac reka metalu zeby sie uziemic, a po odlaczeniu akumulatora odczekac 1-2 minute zanim kondensatory sie rozladuja w systemie SRS.
[ Dodano: 2010-07-19, 23:28 ]
Układ SRS posiada kondensatory, które ładują się - jest to zabezpieczenie przed przerwaniem zasilania z akumulatora. Kondensatory trzymają prąd na 1 sek - to wystarcza do odpalenia airbagów, które napełniają się ok 25ms. Czyli podczas 1 sek mogłyby się napełnić 40 razy :mrgreen: Generalnie układ SRS aktywuje się podczas przekręcenia stacyjki w pozycję 1. Jednak ja stosuję zasadę - teoria swoją drogą ale względy bezpieczeństwa są priorytetowe. Jak robisz coś przy poduchach to odłącz akumulator :-> Tą zasade stosuje w życiu. Z zawodu jestem mgr fizjoterapii i jak mam zaplanować rehabilitacje to zawsze zadaje sobie pytanie - jak bym siebie chciał zrehabilitować i na co bym uważał ??? :mrgreen: Pozdrawiam ;-)chomike pisze:Stąd ponawiam pytanko; jak to jest?
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
- thomascricket
- Posty: 259
- Rejestracja: 5 lis 2009, o 19:29
- Lokalizacja: Olkusz
Wymieniałem ostatnio koledze w W210 napięcie odłączyłem dla świętego spokoju i uniknięcia zbędnych kosztów w razie W operacja się powiodła sumienie czyste klient zadowolony. ;-)
Jeśli pomogłem to możesz dać mi tego plusa
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Wymieniałem kierownicę w w202. Na alegro znalazłem firmę która obszywa skórką wysyła kierownice która montujesz i wysyłasz swoją starą.
W w210 tak samo nie trzeba wyłączać akumulatora , na 100% nie w wersji przed liftingiem.
Ważne tylko by nie mieć kluczyka w stacyjce.
Kostkę z poduszki normalnie wypinasz bez obaw ....
Też się bałem więc pojechałem do dobrego elektronika w bliskim warsztacie samochodowym.
Cała operacja bez problemu. Śruba na środku mocno trzymała ale przedłużka do klucza (rura ) pomogła
W w210 tak samo nie trzeba wyłączać akumulatora , na 100% nie w wersji przed liftingiem.
Ważne tylko by nie mieć kluczyka w stacyjce.
Kostkę z poduszki normalnie wypinasz bez obaw ....
Też się bałem więc pojechałem do dobrego elektronika w bliskim warsztacie samochodowym.
Cała operacja bez problemu. Śruba na środku mocno trzymała ale przedłużka do klucza (rura ) pomogła
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Panowie a więc troszke spokojniej...to czujnik zderzeniowy zamyka obwód powodujacy wystrzelenie poduszek...jeżeli mamy go sprawnego to nie ma szans żeby sama wystrzeliła. Mam mercedesa od niedawna ale wczoraj zdejmowałem w nim dwa razy kierownice bez odpinania akumulatora i nic sie nie stało, wszystko działa jak trzeba i nie wskoczyły błedy...oczywiście robiłem to na wyjętym kluczyku. W poprzednich autach też zawsze zdejmowałem kierownice bez odpinania akumulatora lecz zawsze na wyjętym kluczyku i wszystko było ok.
A przypadki wystrzelenia poduszek to bajki, chyba ze ktoś robił to w aucie powypadkowym gdzie czujniki były uszkodzone i poklejone izolacją to wtedy moze faktycznie jakieś zwarcie ale wątpie. Spokojnie wyciągac kluczyk i robic robote bez strachu
A przypadki wystrzelenia poduszek to bajki, chyba ze ktoś robił to w aucie powypadkowym gdzie czujniki były uszkodzone i poklejone izolacją to wtedy moze faktycznie jakieś zwarcie ale wątpie. Spokojnie wyciągac kluczyk i robic robote bez strachu
W210 18-11-1996r (807 AEJ 06/1/M/X)
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243
Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243
Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
zaraz po banie dostaniecie za powielanie glupoty i narazanie innych na niebezpieczenstwo. przy demontazu poduszek powietrznych OBOWIĄZKOWE jest odlaczenie klemy minusowej akumulatora.
tak mowia procedury serwisowe ustanowione przez Daimler AG (Stuttgart). zainteresowanych odsylam do instrukcji nr AR91.60-P-0660E.
tak mowia procedury serwisowe ustanowione przez Daimler AG (Stuttgart). zainteresowanych odsylam do instrukcji nr AR91.60-P-0660E.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości