WYMIANA KIEROWNICY

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bieniasu »

Witam kolegów
I tak, pytaniem o wymianę kierownicy rozpętałem wielką burzę. :-(
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi :-)
Myślę, że warto odłączyć akumulator nawet, jeżeli nie jest to konieczne.
książka radzi - odłącz akumulator !!! :idea:

W związku z moją decyzją o odłączeniu akumulatora mam pytanie:
JAK PO CAŁEJ OPERACJI Z KIEROWNICĄ ZAPROGRAMOWAĆ SZYBY ? oraz SKĄD WZIĄĆ KOD DO RADIA ? :?: :?: :?:

Tylko tym razem nie kłóćcie się na forum - szkoda nerwów i ... następnym razem będę się bał pytać o cokolwiek :shock:

Pozdrawiam wszystkich
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

bieniasu pisze: SKĄD WZIĄĆ KOD DO RADIA ? :?: :?: :?:
Dostałeś kartę wielkości tej kredytowej z kodem do radia przy kupnie samochodu.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bieniasu »

Niestety - nie dostałem :-(
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
Awatar użytkownika
Paweł_S.
VIP
Posty: 484
Rejestracja: 6 cze 2010, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł_S. »

U mnie jest wypisany flamastrem na radiu ( widać po wyjęciu).
WDB2102061B324666
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bieniasu »

A z programowaniem szyb - do serwisu :?: :-/
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

bieniasu, o kod do radia możesz apytać na forum. jest do tego osobny dział.

A o programowaniu szyb też możesz poszukać bo było wiele razy. Uogólniając przytrzymujesz przyciski: w dół i trzymasz parę sekund, później w górę i też przytrzymujesz parę sekund, i tak z każdą szybą.


pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
chomike
Posty: 735
Rejestracja: 16 gru 2009, o 21:36
Lokalizacja: Lubin

Post autor: chomike »

hej. nie znam się na instalacjach i poduszkach ale mam pytanie do tych którzy się znają i tylko do tych :P
Wyobraziłem sobie sytuację gdy auto stoi na postoju. Wtedy jak wiadomo nie ma kluczyka w środku. Ktoś cofa i puknie nam np w zderzak. Wtedy jak wiadomo poduszka nie wywali a wywali tylko jeśli silnik jest odpalony bądź włączymy zapłon tak ?

Więc jest coś w tym, że nie powinna wywalić podczas wymiany kiery ale generalnie podpisuję się pod apelem do tych którzy wolą minimalizować ryzyko i chodzić na własnych nogach :)

no chyba że ktoś lubi takie ryzyko to tylko pogratulować :P

Stąd ponawiam pytanko; jak to jest?

pzdr
S210 E320 V6 Classic (BRC)
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

fabek pisze:cokolwiek sie robi przy poduszkach powietrznych (ogolnie systemie SRS) powinno sie odlaczac akumulator. ladunki elektrostatyczne moga odpalic poduszke. dla wnikliwych powiem, ze przed robota powinno sie dotknac reka metalu zeby sie uziemic, a po odlaczeniu akumulatora odczekac 1-2 minute zanim kondensatory sie rozladuja w systemie SRS.
A czy nowsze poduszki nie są sterowane prądem zmiennym ? Bo w starszych to tak jak piszesz np. w W124 do 1987 był prąd stały a potem zmienili na prąd zmienny. JEdnak faktycznie ja bym zalecał też odłączenie akumulatora bo licho nie śpi.

[ Dodano: 2010-07-19, 23:28 ]
chomike pisze:Stąd ponawiam pytanko; jak to jest?
Układ SRS posiada kondensatory, które ładują się - jest to zabezpieczenie przed przerwaniem zasilania z akumulatora. Kondensatory trzymają prąd na 1 sek - to wystarcza do odpalenia airbagów, które napełniają się ok 25ms. Czyli podczas 1 sek mogłyby się napełnić 40 razy :mrgreen: Generalnie układ SRS aktywuje się podczas przekręcenia stacyjki w pozycję 1. Jednak ja stosuję zasadę - teoria swoją drogą ale względy bezpieczeństwa są priorytetowe. Jak robisz coś przy poduchach to odłącz akumulator :-> Tą zasade stosuje w życiu. Z zawodu jestem mgr fizjoterapii i jak mam zaplanować rehabilitacje to zawsze zadaje sobie pytanie - jak bym siebie chciał zrehabilitować i na co bym uważał ??? :mrgreen: Pozdrawiam ;-)
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
thomascricket
Posty: 259
Rejestracja: 5 lis 2009, o 19:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: thomascricket »

Wymieniałem ostatnio koledze w W210 napięcie odłączyłem dla świętego spokoju i uniknięcia zbędnych kosztów w razie W operacja się powiodła sumienie czyste klient zadowolony. ;-)
Jeśli pomogłem to możesz dać mi tego plusa
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Awatar użytkownika
Sebastianp
Posty: 75
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
Lokalizacja: Silesia, PL

Post autor: Sebastianp »

Wymieniałem kierownicę w w202. Na alegro znalazłem firmę która obszywa skórką wysyła kierownice która montujesz i wysyłasz swoją starą.
W w210 tak samo nie trzeba wyłączać akumulatora , na 100% nie w wersji przed liftingiem.
Ważne tylko by nie mieć kluczyka w stacyjce.
Kostkę z poduszki normalnie wypinasz bez obaw ....

Też się bałem więc pojechałem do dobrego elektronika w bliskim warsztacie samochodowym.
Cała operacja bez problemu. Śruba na środku mocno trzymała ale przedłużka do klucza (rura ;) ) pomogła
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Awatar użytkownika
Noru
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 22 lip 2010, o 00:37
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Noru »

Panowie a więc troszke spokojniej...to czujnik zderzeniowy zamyka obwód powodujacy wystrzelenie poduszek...jeżeli mamy go sprawnego to nie ma szans żeby sama wystrzeliła. Mam mercedesa od niedawna ale wczoraj zdejmowałem w nim dwa razy kierownice bez odpinania akumulatora i nic sie nie stało, wszystko działa jak trzeba i nie wskoczyły błedy...oczywiście robiłem to na wyjętym kluczyku. W poprzednich autach też zawsze zdejmowałem kierownice bez odpinania akumulatora lecz zawsze na wyjętym kluczyku i wszystko było ok.

A przypadki wystrzelenia poduszek to bajki, chyba ze ktoś robił to w aucie powypadkowym gdzie czujniki były uszkodzone i poklejone izolacją to wtedy moze faktycznie jakieś zwarcie ale wątpie. Spokojnie wyciągac kluczyk i robic robote bez strachu :)
W210 18-11-1996r (807 AEJ 06/1/M/X)
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243

Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zaraz po banie dostaniecie za powielanie glupoty i narazanie innych na niebezpieczenstwo. przy demontazu poduszek powietrznych OBOWIĄZKOWE jest odlaczenie klemy minusowej akumulatora.

tak mowia procedury serwisowe ustanowione przez Daimler AG (Stuttgart). zainteresowanych odsylam do instrukcji nr AR91.60-P-0660E.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Słuszna racja Noru nie potrzeba odłanczać akumulatora :mrgreen:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mesio14 pisze:odłanczać
"odłączać" :lol:
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości