Próba naprawy cieknącej pompy 300TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
Próba naprawy cieknącej pompy 300TD
Witam
Korzystając z porad kolegów z forum, zakupiłem w ASO uszczelkę. Z rysunku wynika, że chodzi o uszczelkę nr 14, w ASO powiedzieli, że jest to numer katalogowy: 0219977548
Niestety wymiana tego oringu tylko powiększyła wyciek paliwa.
Musiałem wyciągnąć kolektor powietrza . Jedna śruba (torx) od tego zaworu była wyrobiona i musiałem ją delikatnie naciąć. Po tym poszło już bez problemu.
Torxy od góry od kolektora-bez problemu, ale ta śruba na pierścieniu z boku, gdzie łączy się kolektor z rurką i ta druga od spodu, od wspornika - koszmar !!!. Obowiązkowo dwie osoby.
Po założeniu nowego oringu, leci jak z kranu. Dziwne jest to, że maja trochę inny przekrój, ta stara ma przekrój "kwadratowy", a ta nowa z serwisu ma przekrój, typowy dla oringu- okrągły.
Stara uszczelka:
Zamieniłem z powrotem na starą, ale jest coś nie tak, bo znowu leci, nawet trochę więcej niż poprzednio, wyświetla się też alarm engine EPC electronic.
I na tym zakończyłem, zrobiło się ciemno.
Jutro drugie podejście.
Ma ktoś może jakiś pomysł. Może ten zawór ma jakieś uszczelnienie. Choć na rysunkach nic nie widać.
Korzystając z porad kolegów z forum, zakupiłem w ASO uszczelkę. Z rysunku wynika, że chodzi o uszczelkę nr 14, w ASO powiedzieli, że jest to numer katalogowy: 0219977548
Niestety wymiana tego oringu tylko powiększyła wyciek paliwa.
Musiałem wyciągnąć kolektor powietrza . Jedna śruba (torx) od tego zaworu była wyrobiona i musiałem ją delikatnie naciąć. Po tym poszło już bez problemu.
Torxy od góry od kolektora-bez problemu, ale ta śruba na pierścieniu z boku, gdzie łączy się kolektor z rurką i ta druga od spodu, od wspornika - koszmar !!!. Obowiązkowo dwie osoby.
Po założeniu nowego oringu, leci jak z kranu. Dziwne jest to, że maja trochę inny przekrój, ta stara ma przekrój "kwadratowy", a ta nowa z serwisu ma przekrój, typowy dla oringu- okrągły.
Stara uszczelka:
Zamieniłem z powrotem na starą, ale jest coś nie tak, bo znowu leci, nawet trochę więcej niż poprzednio, wyświetla się też alarm engine EPC electronic.
I na tym zakończyłem, zrobiło się ciemno.
Jutro drugie podejście.
Ma ktoś może jakiś pomysł. Może ten zawór ma jakieś uszczelnienie. Choć na rysunkach nic nie widać.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:49 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
E 300 TD automat
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
Witam
Musiałem naciąć tę śrubę, miała obrobiony łepek, widać już ktoś to próbował (nieudolnie) odkręcić, pewnie imbusem. Wstawiłem inna nieoryginalną, wyglądała jak normalna M6. Ta pierwsza odkręciła się bez problemu.
Cieknie od dołu, w miejscu styku zaworu i pompy.
Dzisiaj odepnę wszystkie wężyki, wyciągnę cały zawór na zewnątrz i dokładnie obejrzę.
A co sądzicie o kształcie oringu ?, ten stary jest wyraźnie "kwadratowy".
Musiałem naciąć tę śrubę, miała obrobiony łepek, widać już ktoś to próbował (nieudolnie) odkręcić, pewnie imbusem. Wstawiłem inna nieoryginalną, wyglądała jak normalna M6. Ta pierwsza odkręciła się bez problemu.
Cieknie od dołu, w miejscu styku zaworu i pompy.
Dzisiaj odepnę wszystkie wężyki, wyciągnę cały zawór na zewnątrz i dokładnie obejrzę.
A co sądzicie o kształcie oringu ?, ten stary jest wyraźnie "kwadratowy".
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:52 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
E 300 TD automat
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
Muszę się przyznać, tylko pierwsze zdjęcie jest moje (komórka). Dwa następne to ściągnięte :oops: z innego forum , myślę, że autor się nie pogniewa.
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=166865
Przerabiali ten temat w 2006, więc już dość dawno, ktoś się z tym męczył
Wcześniej, fotki do tematu woda w bagażniku, robiłem zwykłym Samsungiem
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=166865
Przerabiali ten temat w 2006, więc już dość dawno, ktoś się z tym męczył
Wcześniej, fotki do tematu woda w bagażniku, robiłem zwykłym Samsungiem
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
E 300 TD automat
Kiedyś u mnie wymieniałem cały komplet wężyków + ten oring. Powinien być zwykły zaokrąglony , tak więc sprzedali ci właściwy. Prędzej podejrzewał bym ,że ktoś dobierał ten oring wcześniej na taki jaki akurat miał. Czy mogło się wyrobić miejsce uszczelniania z pompą ? Sprawdź. Śruby uszkodzone koniecznie wymień. Co do powietrza może łapać na każdym przewodzie i wcale nie musi tam cieknąć. Dlatego w takim przypadku lepiej wymienić całość przewodów plastikowych , filtr wstępny i ten oring. Tylko ASO
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
Witam
Wyciągnąłem zawór, wyczyściłem i dokładnie sprawdziłem, nie ma żadnych pęknięć, lub innych uszkodzeń. Na zdjęciu już z nowym oringiem
Śruby wymienione, dokręcone. Gniazdo uszczelki w obudowie pompy nie ma żadnych śladów uszkodzeń.
Wyciągnąłem zawór, wyczyściłem i dokładnie sprawdziłem, nie ma żadnych pęknięć, lub innych uszkodzeń. Na zdjęciu już z nowym oringiem
Śruby wymienione, dokręcone. Gniazdo uszczelki w obudowie pompy nie ma żadnych śladów uszkodzeń.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:54 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
E 300 TD automat
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
Witam
Znalazłem wyciek. Zabrałem zawór do pracy i zalałem go płynem penetrującym i pod lampę UV. Mamy takie testy szczelności.
Wyciek widoczny na fotce ( jakość słaba-foto z komórki)
Można by było teraz kupić nowy zawór, ale uparłem się i postanowiłem go sam sprawdzić.
Trzeba wybić te dwa aluminiowe bolczyki, dla lepszego dojścia też należy wybić tulejkę mosiężną. Dekielek delikatnie wyciągnąć i już mamy przyczynę nieszczelności-oring.
Jest trochę zdeformowany, przybrał "kwadratowy" kształt i popękał. Wymieniłem go na nowy, dobrałem oring 25x3.
Analogicznie z druga stroną.
Zalałem go jeszcze raz penetrantem, już nie cieknie. Mam nadzieję, że to rozwiązało problem.
Dzisiaj próba montażu.
Znalazłem wyciek. Zabrałem zawór do pracy i zalałem go płynem penetrującym i pod lampę UV. Mamy takie testy szczelności.
Wyciek widoczny na fotce ( jakość słaba-foto z komórki)
Można by było teraz kupić nowy zawór, ale uparłem się i postanowiłem go sam sprawdzić.
Trzeba wybić te dwa aluminiowe bolczyki, dla lepszego dojścia też należy wybić tulejkę mosiężną. Dekielek delikatnie wyciągnąć i już mamy przyczynę nieszczelności-oring.
Jest trochę zdeformowany, przybrał "kwadratowy" kształt i popękał. Wymieniłem go na nowy, dobrałem oring 25x3.
Analogicznie z druga stroną.
Zalałem go jeszcze raz penetrantem, już nie cieknie. Mam nadzieję, że to rozwiązało problem.
Dzisiaj próba montażu.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:56 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
E 300 TD automat
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
W EPC nie ma. Jest tylko zawór w całości i oring na króćcu wchodzącym w korpus pompy...grzegorz2404 pisze:czy ten oring jest częścią serwisową,tzn. czy ma swój numer,
Ogólnie górę pompy masz mokrą albo to złudzenie. Jeśli jednak jest mokra, to do wymiany są również oringi na wyjściu sekcji, czyli tam, gdzie śrubunki blokowane są tymi wieloząbkowymi podkładkami, trzymanymi przez śrubę po dwie razem. Trzeba to wykręcić i wymienić oringi. Nie zgub tylko sprężynek.grzegorz2404 pisze:Miejsce zbierania się kropli paliwa:
Bo większość 'fachmanów' próbuje te zawleczki wyciągać. Tymczasem do zdjęcia przewodu należy je wcisnąć i tyle. Sam nie zrób tego błędu przy nowych...grzegorz2404 pisze:większość zatrzasków na przewodach paliwowych jest połamana, więc na pewno należą się nowe przewody.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- grzegorz2404
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
- Lokalizacja: Żarów
hehe, własnie tak je ściągałem (głu... jestem)
[ Dodano: 2010-07-29, 18:39 ]
Witam
Chyba się udało, zmieniłem jeszcze wężyki (w/g zaleceń kolegi jjankiello). Wycieku brak.
Wrażenia bezcenne z samodzielnej naprawy :-o , za przewody paliwa zapłaciłem kartą...
Problem jeszcze z powietrzem w przewodach-jest tego trochę.
Wyleci samo, czy jest jakiś sposób na pozbycie się go
[ Dodano: 2010-07-30, 08:19 ]
Już dzisiaj rano wygląda, że wszystko OK. Alarm EPC już się nie zapalił. Może odpowietrzyło się samo.
[ Dodano: 2011-02-17, 14:14 ]
Mój spis części użytych do tej naprawy:
Zawór odcinający: 000 078 44 49
Oring pod dekielki boczne: 25x3
Śruby: 001 990 35 12 - 2 sztuki
Oring:
021 997 7548 wymiary= 12mm X 2,5
Przewody paliwowe:
606 070 04 32 - oring= 8x2,5 do filtra-10x2,5
605 070 08 32 - oring= 8x2,5
605 070 07 32 - oring= 8x2,5
605 070 15 32 - oring= 8x2,5
[ Dodano: 2010-07-29, 18:39 ]
Witam
Chyba się udało, zmieniłem jeszcze wężyki (w/g zaleceń kolegi jjankiello). Wycieku brak.
Wrażenia bezcenne z samodzielnej naprawy :-o , za przewody paliwa zapłaciłem kartą...
Problem jeszcze z powietrzem w przewodach-jest tego trochę.
Wyleci samo, czy jest jakiś sposób na pozbycie się go
[ Dodano: 2010-07-30, 08:19 ]
Już dzisiaj rano wygląda, że wszystko OK. Alarm EPC już się nie zapalił. Może odpowietrzyło się samo.
[ Dodano: 2011-02-17, 14:14 ]
Mój spis części użytych do tej naprawy:
Zawór odcinający: 000 078 44 49
Oring pod dekielki boczne: 25x3
Śruby: 001 990 35 12 - 2 sztuki
Oring:
021 997 7548 wymiary= 12mm X 2,5
Przewody paliwowe:
606 070 04 32 - oring= 8x2,5 do filtra-10x2,5
605 070 08 32 - oring= 8x2,5
605 070 07 32 - oring= 8x2,5
605 070 15 32 - oring= 8x2,5
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
E 300 TD automat
mam pytanko czy muszą być oryginalne śruby mocujące zawór ponieważ mam zamiar dać inne i w razie demontażu nie chciałbym rzucać mięsem ze względu na trudność z ich odkręceniem a chciałbym dać z głębszym otworem na klucz np.te od kolektora wiadomo iż jeśli będą zbyt długie to je skrócę .Oczywiście w aso powiedzieli mi że mają tam być takie jakie są przewidziane nie inne.co wy o tym sądzicie?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
VIN WDB2100101A097747
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości