Próba naprawy cieknącej pompy 300TD

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Upsss. :( Sory zapędziłem się trzecia śruba to jedna z trzech trzymających blachę. :mur:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Jaka blache? :szok:
misio
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

A ja nie kojarze zebym cos takiego mial u siebie w poblizu gaszaka.
misio
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Gaszak jest na 2 śruby torx. Króciec jest na wcisk w pompę, około 1,5cm. Podważ z obu stron i powinno pójść. Po odkręceniu śrub powinien dać się obkręcić lekko. No chyba, że przykleili.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Jutro drugie podejscie. Mam nadzieje ze rusze go. I mam nadzieje ze jesli przykleili to na jakis silikon a nie klej trzymajacy jak beton.
Bede probowal i dam info co i jak

[ Dodano: 2013-05-08, 21:05 ]
Durnowaty jestem,ze mnie tylko w telewizji pokazywac...
Odkrecalem sruby mocujace gaszak...jedna wlasciwa a druga nie zauwazylem ze niewlasciwa.
Ta wlasciwa miala leb schowany w obudowie i slepy nie zauwzylem jej.I nawet nie nasunelo mi sie nic jak ta niewlasciwie odkrecona byla o polowe krotsza. Ale juz,po robocie. Wszystkie oringi wymienione,na razie nic nie leci. Rano jak ostygnie calkiem sprawdze bo kapalo mi wlasnie na zimnym silniku. Mam nadzieje ze bedzie OK. Stare oringi byly juz twarde i kwadratowe. Przy okazji wymienilem oring pod EGR-em bo mi tam juz tez rzygalo olejem i caly dol silnika byl brudny.
Dziekuje koledzy za wsparcie i rady
misio
Konserwator
Posty: 3
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 16:23
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Konserwator »

Nowy jestem wiec nie wiem jak autora zaplusowac , zalozylem konto ze wzgledu na ten post, autor pomogl mi jak cholera, pieknie i obrazowo. Dzieki ;)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

teraz nie ma możliwości dać pomagasa - kiedyś bez problemu ale mody popsuli :hyhy: ważne to co napisałeś :ok:
:hyhy:
Obrazek
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

w202 EPC

Post autor: sphinx1987 »

Witam pozdrawiam. jest problem otoż koledze po wymianie zgasła kontrolka EPC a u mnie niestety nie. ma ktoś jakiś pomysł ??
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jest jeden pomysł ,żeby takie ofermy poczytały regulamin Forum , serdecznie zapraszamy
E 270 CDI 2000r, lift, manual
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

Post autor: sphinx1987 »

ok. przepraszam i wiem że jest to forum w210 a nie w202 ale zawór stop jest identyczny i kolega opisywał że rozebrał ten zawór i zapaliła sie kontrolka EPC a jak już go uszczelnił to kontrolka zgasła. u mnie nie stety nie zgasła. ok nie bedę już nachodził forum.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

sphinx1987 pisze:ok. przepraszam i wiem że jest to forum w210 a nie w202 ale zawór stop jest identyczny i kolega opisywał że rozebrał ten zawór i zapaliła sie kontrolka EPC a jak już go uszczelnił to kontrolka zgasła. u mnie nie stety nie zgasła. ok nie bedę już nachodził forum.
No teraz przynajmniej napisales, ze chodzi o zawor stop(zawor odcinajacy)

Wiec usterki szukaj nie w jego uszczelnianiu lecz we wtyczce. Sa tam 4 piny i byc moze, ze jest slaby styk?
I tak; pierwsze 2 piny lacza thermistor (czujnik temperatury paliwa) a pozostale 2 odpowiadaja za gaszenie auta (zawor elektro-hydrauliczny)
Załączniki
Gaszak z termistorkiem.jpg
Gaszak z termistorkiem.jpg (14.74 KiB) Przejrzano 3649 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

Post autor: sphinx1987 »

dzięki za wyrozumiałość. wiec tak. dokładnie wiem jak wygląda zawór od środka. pierwsze dwa są do termistora który jest raczej dobry miernik wskazywał mi w temp około 20 stopni C = 1290 (nie wiem jaka skala nie znam się) jak go delikatnie podgrzałem zapalniczką to wartość zmieniła się na 560 potem jak stygł to znowu powoli wzrosła do 1300 wiec tak jakby działał. dalej. pozostałe dwa są to + i - do elektrozawóru odcina paliwo. tak? i tu jest sedno sprawy powód przez co nie odpalała mi gwiazda. otóż gdy trzymałem zawór ręką a brat przekręcał kluczykiem na zapłon druga pozycja to zawór raz na dziesięć razy się odzywał i wtedy można było odpalić autko. więc dałem do jednego pinu we wtyczce plus ze stacyjki i teraz za każdym razem autko odpala na dotyk. dziś po 24 godzinach (przed chwilą) odpaliłem i jest pięknie. ale wciąż pali się kontrolka EPC. a wie ktoś może gdzie biegnie ta wiązka? chciałbym znaleźć drugi koniec i sprawdzić czy kabel nie jest przetarty
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Powinienies sprawdzic numer bledu.
Wadliwy zawor odcinajacy nie zapali swiatelka, ale wadliwy czujnik temperatury paliwa tak.
Zawsze mozna domniemywac ze przypadkowo cos jeszcze odpalilo w tym samym czasie.
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

Post autor: sphinx1987 »

tylko czym sprawdzić błędy?? mam interfejs z carsoftem i nic poza EGS i AIRBAG'iem nie widzi. tzn pokazuje module not respond.
Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości