Próba naprawy cieknącej pompy 300TD

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

jak serwisy pracują to ja wiem....sam pracuję w serwisie vw-skoda.Najłatwiej im powiedziec,że nie można :) załatwić...u nas mówią ,że ściągnięcie potrwa 2 tygodnie bo części nie ma w kraju.. ;) Ale z tą wysyłką to świetny pomysł.Dzięki,skorzystam.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Gawra pisze:czesc wraz z oringiem pozostala w gniezdzie zaworu gaszenia. Pisze bo ciekaw jestem, czy ktokolwiek spotkal sie z takim zdarzeniem :szok:
Owszem - ojczulek w swojej c-klasie kiedyś już od zmysłów odchodził skąd tam powietrze w paliwie, choć oringi wszystkie miesiąc wcześniej wymieniane. Dodatkowo dwa dni wcześniej skończył walkę z niedostatkiem paliwa dla silnika - nie uwierzysz - łuska rdzy w przewodzie powrotnym na tyle potrafiła zablokować powrót paliwa, że w całym układzie wtryskowym zrobiło się ciśnienie wsteczne... silnik nie mógł wejść na obroty...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

To sa meandry techniki.(zadziwjajace czasami)-sorry za odrobine offtopku ;)

[ Dodano: 2012-03-01, 09:25 ]
Rozb ierajac zawor gaszenia(gaszak) dobralem sie do termistorka( co (podobno jak zepsuty) klekot powoduje) Pomierzylem rezystancje i jest OK! :cwaniak:
Załączniki
Gaszak z termistorkiem.jpg
Gaszak z termistorkiem.jpg (14.74 KiB) Przejrzano 6838 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

grzegorz2404 pisze:Przewody paliwowe:
606 070 04 32 - oring= 8x2,5 do filtra-10x2,5
605 070 08 32 - oring= 8x2,5
605 070 07 32 - oring= 8x2,5
605 070 15 32 - oring= 8x2,5
Który z wymienionych wyżej przewodów to zaznaczony na foto poniżej ?
Cieknie mi z niego i zastanawiam się czy można kupić w ASO sam oring czy cały wężyk czy sugerując się wymiarami wyżej podanymi dobrać w sklepie moto oring 8X2,5 ?

Obrazek
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

to jest przewód z pompki wstępnie tłoczącej do pompy.

oczywiście kup oring 8x2,5 w zwykłym sklepie. i się przekonasz czy cieknie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Wydaje mi sie, ze to przewod pompka wstepna - gaszak(6050700832)
(foto)
Załączniki
6050700832 pompka-gaszak.png
6050700832 pompka-gaszak.png (71.1 KiB) Przejrzano 6146 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Dzięki Panowie za szybką odpowiedź, pomagasy się nałażą ;-). Hmm 40zł za ten przewód więc kupie za kilka groszy sam oring w sklepie i zobaczę co będzie, bo w ASO niedostępny ??
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Wszystko ładnie i pięknie.
Zwaliłem kolektor,dostałem sie do pompy.
Wymieniłem oringi na przewodach paliwowych ale za skarby nie mogłem zdjąć gaszaka z pompy.Próbowałem podważać,ciągnąć do siebie i nic z tego.Jak siedział tak siedzi.Nie chciałem za mocno podchodzić do tematu żeby nie połamać go bo nowy kosztuje 700 PLN.
Poradżcie jak dostać sie do tego oringu na króćcu wchodzącym do pompy.Może jest jakiś patent na zdemontowanie gaszaka bez uszkodzenia go.
Aaaa...no i mam problem z odpięciem wtyczki.W jaki sposób odpina ją się.
To są moje pierwsze prace przy mieczysławie wiec jeszcze nie znam wszystkich tajników
Teraz po oczyszczeniu tam wszystkiego widze że cieknie mi właśnie pomiędzy pompą a gaszakiem.Co prawda jak silnik rozgrzeje sie to przestaje kapać ale to nie o to przecież chodzi
misio
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

wirka7 pisze:ale za skarby nie mogłem zdjąć gaszaka z pompy.Próbowałem podważać,ciągnąć do siebie i nic z tego.Jak siedział tak siedzi.
Aaaa...no i mam problem z odpięciem wtyczki.W jaki sposób odpina ją się.
Gaszak zdejmiesz po odkreceniu 2 srub(torxy chyba)

Wtyczke wyjmujesz lekko(ciagnac do siebie) po zwolnieniu blokady (taki druciany okragly pierscien)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Gawra pisze:
Gaszak zdejmiesz po odkreceniu 2 srub(torxy chyba)

Wtyczke wyjmujesz lekko(ciagnac do siebie) po zwolnieniu blokady (taki druciany okragly pierscien)
śruby oczywiście odkręciłem.Na tyle rozgarnięty jestem jeszcze.
Ale właśnie po odkręceniu tychże śrub gaszak siedzi sztywno i ani drgnie
Próbowałem podważac go z kilku stron ale nie dało to żadnego efektu.
W dalszym ciągu nie wiem jak go wyjąć
misio
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Byc moze, ze ktos przykrecil na klej, obstukaj drewnianym kolkiem, bardziej ze strony prawej, bo po lewej jest oring z kroccem (po odkreceniu srub nic juz go nie trzyma )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
wirka7
Posty: 150
Rejestracja: 9 sie 2010, o 18:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wirka7 »

Nie chce az mi sie wierzyć w to.Ostatnio jak było przy tym robione (2 lata temu) to robili to fachowcy którzy zajmują sie tylko MB.
Ale..wszystko jest jak sie okazuje mozliwe.
Będę próbował w takim razie.
misio
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

A jednak, popatrz tylko na foto ze str 1, - sa otwory na 2 sruby i po lewej stronie otwor na krociec z oringiem( gaszak przylega na styk)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Gawra pisze:
wirka7 pisze:ale za skarby nie mogłem zdjąć gaszaka z pompy.Próbowałem podważać,ciągnąć do siebie i nic z tego.Jak siedział tak siedzi.
Aaaa...no i mam problem z odpięciem wtyczki.W jaki sposób odpina ją się.
Gaszak zdejmiesz po odkreceniu 2 srub(torxy chyba)

Wtyczke wyjmujesz lekko(ciagnac do siebie) po zwolnieniu blokady (taki druciany okragly pierscien)

Jesteś pewny że są 2 śruby a nie 3. ;)

Trzecia jest pod spodem i jest ch..y dostęp. :hyhy:
Najlepiej wyjąć zbiornik sprysków jest lepsze dojście.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

kakadu pisze:[

Jesteś pewny że są 2 śruby a nie 3. ;)

Trzecia jest pod spodem i jest ch..y dostęp. :hyhy:
Najlepiej wyjąć zbiornik sprysków jest lepsze dojście.
Jezeli mowimy o tym gaszaku, to sruby sa 2 :D
Załączniki
zawor gaszenia.jpg
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości