Próba naprawy cieknącej pompy 300TD

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Paputek, śruba jest śruba i nie pękaj! Tylko sprawdź fi x skok x długośc oraz klase odporności psychicznej i heja! No i w zależności od klasy śruby odpowiednio dociągnąć! NIe za słabo, bo sie będzie lalo, i nie za mocno, bo uszkodzi gwint w gnieździe, i wówczas..... dupa!
Poczytac Literature Piękną lub/albo Księge Etzolda .

Grzegorz! Normalnie gigant jesteś!Masz plusa ! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

paputek11 pisze:mam pytanko czy muszą być oryginalne śruby mocujące zawór ponieważ mam zamiar dać inne i w razie demontażu nie chciałbym rzucać mięsem ze względu na trudność z ich odkręceniem a chciałbym dać z głębszym otworem na klucz np.te od kolektora wiadomo iż jeśli będą zbyt długie to je skrócę .Oczywiście w aso powiedzieli mi że mają tam być takie jakie są przewidziane nie inne.co wy o tym sądzicie?
Ja zmieniłem z torxa na imbusowe i jest OK
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

ja też zakupiłem imbusy ,przykręciłem zaworek i auto śmiga że hoho szkoda ze tylko ma 113km
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

grzegorz2404, odświeżam temat, bo mam pytanko - czy wymiana oringów pomogła na powietrze w przewodach, które zaznaczyłeś na pierwszym obrazku?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

grzegorz2404 pisze:Witam
Znalazłem wyciek. Zabrałem zawór do pracy i zalałem go płynem penetrującym i pod lampę UV. Mamy takie testy szczelności.
Wyciek widoczny na fotce ( jakość słaba-foto z komórki)
Obrazek

Można by było teraz kupić nowy zawór, ale uparłem się i postanowiłem go sam sprawdzić.

Trzeba wybić te dwa aluminiowe bolczyki, dla lepszego dojścia też należy wybić tulejkę mosiężną. Dekielek delikatnie wyciągnąć i już mamy przyczynę nieszczelności-oring.
Jest trochę zdeformowany, przybrał "kwadratowy" kształt i popękał. Wymieniłem go na nowy, dobrałem oring 25x3.
Analogicznie z druga stroną.
Obrazek

Zalałem go jeszcze raz penetrantem, już nie cieknie. Mam nadzieję, że to rozwiązało problem.
Dzisiaj próba montażu.
Fabek - w mojej merc podejrzewam ze, wlasnie cieknie z pod tego oringu(obrazek1 )
podobno nie wystepuje w sprzedazy jako oddzielna czesc??

[ Dodano: 2012-02-01, 03:35 ]
Grzegorz - serdeczne podziekowanie za pomoc w zdobyciu bocznych oringow do zaworu gaszenia(nie wystepuja w sprzedazy powszechnej)
Rowniez bardzo pomocne mi bedzie Twoje doswiadczenie i opis uszczelnienia owego zaworu :padam:
Rozmawialismy na PW
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Świetnie opisany problem.Mnie też czeka uszczelnienie pompy.Jeszcze nie zlokalizowałem wycieku bo brzydko na dworze.W przyszłym miesiącu będę zagłębiał się w temacie.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Przypadek jeden na 1000(byc moze) :szok: Wymieniajac przewody linii paliwowej zauwazylem, ze koncowka szybkozlacza jest urwana w miejscu gdzie wchodzi oring.(foto pogladowe) Ta czesc wraz z oringiem pozostala w gniezdzie zaworu gaszenia. Pisze bo ciekaw jestem, czy ktokolwiek spotkal sie z takim zdarzeniem :szok:
Załączniki
t_img_8448_273.jpg
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zdarze się, jak ktoś je na siłę próbował wyjąć lub włożyć.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Ja pracowalem metodycznie; wcisnalem bialy zatrzask i w gore, bez zadnej sily wycianam i nawet sie nie zorientoewlem, az do momentu zamontowywnia nowego.( a tu zonk)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Panowie za tydzień może dwa zabiorę się do uszczelnienia mojej pompy.U mnie najprawdopodobniej cieknie z sekcji.Dzwoniłem do serwisu czy mają w sprzedaży jakieś zestawy naprawcze do pomp...niestety...nie mają oddzielnych części do rzędówek.Jeśli któryś z Was kiedyś robił uszczelnienie sekcji i przypadkiem zna rozmiary oringów i tych cieńkich uszczelek miedzianych to byłbym wdzięczny.Chciałbym się dobrze przygotować do "lekcji" ;) A i jeszcze jedno.Podajcie mi rozmiar tych oringów na przewody paliwowe...o na ten pokazany dwa posty wyżej.Dziękuje bardzo.Pozdrwawiam Karol.
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Kolego , dzwonisz do aso i kupujesz ,w czym problem jakieś 29zł komplet. Na temat uszczelniania sekcji zostało już sporo napisane ,poszukaj. Kompletne przewody są niewiele droższe od oringów w ASO , więc lepiej kupić razem z przewodami.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Wielofrezowy specjalistyczny klucz moge Ci odsprzedac.(odkupilem od Kolegi z forum)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

..problem w tym ,że w koszalińskim aso nie mają ,żadnych części do 6-ciocylindrowych-rzędowych pomp..a z rozmowy wynikało ,że nie są w stanie ściągnąć tych części.Super byłoby gdybyś znał nr części-zestawu to może uda mi się gościa w Mojsiuku zażyć,że jednak można.. :)

[ Dodano: 2012-02-28, 19:58 ]
Gawra pisze:Wielofrezowy specjalistyczny klucz moge Ci odsprzedac.(odkupilem od Kolegi z forum)
Superancko.Ile takie cacko by mnie kosztowało?
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

złotek75 pisze:..Superancko.Ile takie cacko by mnie kosztowało?
Na PW sie domowimy.
A co do zestawu; zamawiazs w dowolnym ASO telefonicznie, podajezs VIN i rozmawiasz z gostkiem co chcesz(zmawialem w -B-stok cala linie paliwowa, ale u nich jest dosc drogo, ponoc w W-wie taniej.Jutro jak znajde rewers podam nr)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

złotek75 pisze:..problem w tym ,że w koszalińskim aso nie mają ,żadnych części do 6-ciocylindrowych-rzędowych pomp..a z rozmowy wynikało ,że nie są w stanie ściągnąć tych części.Super byłoby gdybyś znał nr części-zestawu to może uda mi się gościa w Mojsiuku zażyć,że jednak można.. :)
Opowiadają bajki. Każdy serwis 80% części ściaga na 2 dzień, nawet z DE. Dzwonisz do dowolnego serwisu w kraju (może u Ciebie jest jakiś słaby ten serwis) Zamawiasz części pod twój nr vin , prosisz o wysyłkę w zwykłej kopercie babelkowej (dodatkowo jakieś 5-10zł) przez Pocztę Polską, robisz przelew (dane dostaniesz na maila) i wysylają. Cała filozofia tak możesz załatwić np. w Przylepie - Autoservice sp. z o.o. http://www.autoservice.mercedes-benz.pl ... /home.html. Numerów niestety nie pamiętam
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości