Podświetlenie panelu klimatyzacji - jak naprawic?

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, avandgarde, kichcio

ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Podświetlenie panelu klimatyzacji - jak naprawic?

Post autor: ZDZICH » 26 lis 2008, o 12:09

Witam i serdecznie pozdrawiam.
Jak w temacie, tyle tylko, że najpierw zgasło podświetlenie lewego pokrętła, a po demontażu i próbie dobrania się do żaróweczek (bez powodzenia) i po ponownym zmontowaniu zgasło wszystko w tym panelu. Niestety nie udało mi się oddzielić płytki do której są zamontowane żaróweczki. Nie mogłem rozłączyć dwóch niebieskich elementów, które znajdują się po bokach.
Może ktoś z szanownych posiadaczy miał do czynienia z owym i mógłby mi coś poradzić. Będę zobowiązany.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
ZDZICH.
Załączniki
P1020564.JPG
P1020563.JPG
to jest to
Ostatnio zmieniony 5 lip 2009, o 15:49 przez ZDZICH, łącznie zmieniany 1 raz.
MB W-210 E-200 CDI rok 1999 po liftingu.
Gerri
Doradca
Posty: 460
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri » 26 lis 2008, o 23:30

Nic nie demontujesz - wyrywasz pokrętła i wymieniasz żarówki. Gdzie problem?
ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ZDZICH » 27 lis 2008, o 10:56

Witaj Gerri.
Jeśli pytasz w czym problem, to Ci powiem. - Chodzi o te wyrywasz. Przyznasz, że brzmi trochę strasznie. Jakbyś mógł mnie nieco uspokoić, bo boję się, że mogę Twoją radę potraktować dosłownie, a wówczas dowiem się ile kosztuje element który chciałem zreperować.
Dodam jeszcze tylko, że obecnie nie palą się również diody które oświetlają znajdujące się trzy przyciski, a one są podświetlane (jeśli się nie mylę) za pomocą diod. Może coś skopsałem podczas montażu?
Pozdrawiam ZDZICH
MB W-210 E-200 CDI rok 1999 po liftingu.
Awatar użytkownika
kichcio
Junior Admin
Posty: 4117
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio » 27 lis 2008, o 20:43

Dokladnie tak sie robi, lapiesz za pokretlo i ciagniesz ;)

Tak samo np. z wyjeciem zegarow, podwazasz, ciagniesz do siebie i wychodza.

Mercedesy to proste samochody ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 28 lis 2008, o 05:15

ZDZICH pisze:obecnie nie palą się również diody które oświetlają znajdujące się trzy przyciski, a one są podświetlane (jeśli się nie mylę) za pomocą diod.
Te przyciski podswietlane sa tymi samymi zarowkami co pokretla. Jest tam taki przezroczysty plastik, pelniacy role swiatlowodu.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
Darek210
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 21 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Darek210 » 28 lis 2008, o 11:13

Witam
Też czeka mnie wymiana tych żaróweczek. Czy to są takie same żarówki jak do zegarów ?
Dzięki i Pozdrawiam
(ex)E 290TD 1997 Pozdrawiam Serdecznie
Vito 112 CDI
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 28 lis 2008, o 12:05

Najlepiej pociągnąć za pokrętełko i spojrzeć na żarówkę... :-P :-P :-P
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Gerri
Doradca
Posty: 460
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri » 28 lis 2008, o 22:54

ZDZICH pisze: Chodzi o te wyrywasz. Przyznasz, że brzmi trochę strasznie.
Jak bym napisał: "delikatnie pociągasz" - to przy pierwszej próbie byś się poddał bo tu trochę siły (z wyczuciem) potrzebne jednak jest. Żeby to wyglądało mniej strasznie, to weż kawałek gumy (np. z dętki) i przez nią ściśnij pokrętło kombinerkami i pociągnij. Pokrętła w W 210 mają taki wredny kształt, że złapanie kleszczami bezpośrednio zazwyczaj powoduje ich zesunięcie i zostaje ślad.
Pokorny46
Posty: 4
Rejestracja: 16 lis 2008, o 19:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pokorny46 » 28 lis 2008, o 22:54

o kurde kolego, chyba niepotrzebie się napracowałeś bo to się robi wyciągając pokrętło ;p
było 124 200D, teraz "oczy" 220D z 95'
ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ZDZICH » 2 gru 2008, o 12:20

Witam ponownie. :-)
Pokrętła wprawdzie zdemontowałem, dokładnie tak jak napisał Gerri (guma i szczypce), tylko co dalej. Są tam wprawdzie takie mleczne plasticzki, ale nie wiem jak z nimi postępować -czy również wyrywać. Przyznam, że w tym jestem dobry, ale to czasem drogo kosztuje.
Zwracam się więc z gorącą prośbą o łopatologiczne wyłożenie, przepisu na demontaż wszystkiego co stoi między żaróweczkami a pokrętłami. Dodam, że to co tam się znajduje wydaje się być takiej bardzo delikatnej budowy.
Pozdrawiam ZDZICH
MB W-210 E-200 CDI rok 1999 po liftingu.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 279
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark » 2 gru 2008, o 16:02

ZDZICH pisze:Witam ponownie. :-)
Pokrętła wprawdzie zdemontowałem, dokładnie tak jak napisał Gerri (guma i szczypce), tylko co dalej. Są tam wprawdzie takie mleczne plasticzki, ale nie wiem jak z nimi postępować -czy również wyrywać.
Zwracam się więc z gorącą prośbą o łopatologiczne wyłożenie, przepisu na demontaż wszystkiego co stoi między żaróweczkami a pokrętłami.
Pozdrawiam ZDZICH
Witaj , popatrz na fotki z opisami kolejnych czynności 8-)

Pzdr.
Załączniki
5.JPG
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG
obecnie W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9731
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 2 gru 2008, o 18:01

a podswietlenie pokretla od nawieow jakie ma zaroweczki?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 697
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: michal55yh » 2 gru 2008, o 19:12

fabek pisze:a podswietlenie pokretla od nawieow jakie ma zaroweczki?
Też chciałbym się dowiedzieć o te żarówki, no i czy pokrętło do regulacji nawiewu na tylnych siedzeniach (w podłokietniku) też się świecić powinno, czy tam już niemcy podświetlenia nie dali?
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Post autor: fikogo » 2 gru 2008, o 19:49

a jak wyciągnąć to pokrętło? trzeba rozbierać całą konsolę??
Załączniki
t_2_110.jpg
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 697
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: michal55yh » 2 gru 2008, o 19:55

To jest połączone światłowodami z tą żarówką w pokrętle, której wymiana jest opisana.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości