Naprawa modułu zasilania W210

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: fabek, avandgarde, kichcio, elspasoo

Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry » 18 lis 2014, o 21:48

Ja miałem taką przypadłość, że mrugały mi diody w lusterku przy próbie uruchomienia pojazdu, a wcześniej co chwila ABS/ETS. Szczególnie w wilgotne dni. Po wcześniejszych doświadczeniach kolegów postawiłem odrazu na moduł zasilania i wziąłem się za rozbiórkę. Pod lupą wszystkie luty wyglądały ok, ale postanowiłem przelutować i dodatkowo wyczyścić spirolem płytkę i styki. Pomogło i jest w tytę :P Aha, no i dlatego lepiej zapobiegac niż leczyć :hyhy:
W210 '95 300D
lancer
Posty: 554
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer » 27 lis 2014, o 08:29

poprawiłem Luty w tym module ale nie dało to efektu pozytywnego. Czy może ktoś sprawdzić u siebie na których pinach w tym module powinienem mieć "+" może narysować to zdjęciu które załączam

Obrazek
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Leszek304
Posty: 1249
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Kontakt:

Post autor: Leszek304 » 28 lis 2014, o 20:19

Miałem podobnie. Poprawienie lutów nic nie dało bo moduł zasilania okazał się być ok. Sprawdź przewody na akumulatorze, szczególnie te kilka cieńszych czerwonych. Mimo że wyglądały na przykręcone, to odkręciłem je, porządnie przeczyściłem papierem ściernym i solidnie przykręciłem. Po tym zabiegu problem rozwiązany. Prawdopodobnie któryś z nich odpowiadał za zasilanie modułu, który (co oczywiste) nie przekazywał zasilania dalej.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
wrublo
Posty: 10
Rejestracja: 23 lis 2014, o 22:27
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: wrublo » 30 lis 2014, o 00:03

Cristobal pisze:Panowie odświeże trochę temat.
A dzieje się tak. Na zimnym silniku jak go odpalam to po uruchomieniu silnika motor chodzi tak jakby nie palił na wszystkie garki i świeci się EPC. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika jest OK. Na ciepłym silniku wszystko jest w porządku.
Piszę w tym temacie, ponieważ gdzieś doczytałem że świecąca kontrolka EPC świadczy o jakimś problemie z modułem zasilania. Acha i coś mam wrażenie że kontrolka od świec gaśnie zbyt szybko. Czy może być tak, że któraś świeca jest zepsuta i to właśnie ta usteka powoduje takie przypadłości?
Mam dokladnie taki sam problem, czasem autko chodzi rowno a jak jest zimno to wali, pali sie epc i dopiero po czasie jest ok, a dzis wogole choinka obok lusterka i brak swiec, swiece jak u kolegi grzaly sie moment. Czy to objawy uwalonego tego modulu ?
lancer
Posty: 554
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer » 11 gru 2014, o 16:02

dzisiaj posiedziałem sobie nad tym modułem i doszedłem do momentu że gdy podam zasilanie na bezpiecznik zaznaczyłem czerwonymi strzałkami i nacisnę na przekaźnik to odpali. Ze stacyjki nie odpali ale chce tak jakby brakowało napięcia żeby zewrzeć styki przekaźnika
Obrazek

I mam wrażenie że mój moduł zasilania jest chyba padnięty
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
Awatar użytkownika
sq9jjx
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:21
Lokalizacja: Kraków

Re: Naprawa modułu zasilania W210

Post autor: sq9jjx » 11 sty 2017, o 13:00

Szanowni Koledzy i Koleżanki,

Po kilku latach bezproblemowej jazdy moim okiem s210 e290 przyszedł dla niego ciężki czas, zaczęło się od stłuczki (pan przywalił mnie z przodu, wymiana zderzaka i po krzyku). Okazało się jednak, że w tak wielkie mrozy jak były ostatnio zamarzło mi paliwo (pierwszy raz w moim życiu zamarzł mi ON). Po odtajaniu w garażu, wymianie filtra, odpowietrzeniu układu paliwowego i naładowaniu akumulatora pojawił się problem z mrugającymi lampkami w lusterku. Przelutowałem w/w, moduł (znam się na elektronice więc nie zakładam, że zrobiłem coś źle) ale problem nie ustąpił.

Moje pytanie brzmi - czy po odłączeniu akumulatora (zabrałem go do domu do ładowania na 2 dni, więc auto stało bez napięcia) w tak wielkie mrozy -23 C mój Merc mógł zapomnieć moich kluczyków w taki sposób że nie mogę mu ich przypomnieć?

Czytałem wątek o kodowaniu kluczyków (kluczyk scyzoryk - wsiadam, zamykam drzwi, przyciskam przycisk w kierunku lusterka 2 razy i przekręcam w pozycję 2). Oba klucze zachowują się tak samo.

Czy ma ktoś jakiś pomysł? Mam Carsofta - ostatnio miałem błędy ale to były błędy świec żarowych i czujnika temperatury powietrza wlotowego.

___________________
Edytowano 19.01.2017
Dla potomnych.

OK, moja gwiazda już jeździ - padł imobilizer. Okazało się, że w 20 letnim samochodzie elektronika już nie jest taka wytrzymała na odłączenie akumulatora, po 3 dniach bez aku na mrozie -25C imobilizer przestał komunikować się ze sterownikiem silnika:/).

Pozdrawiam
Józek
Pozdrawiam Józek

S210 E290 1996 WDB2102171A169290
http://aprs.fi/?_s=os&call=a%2FSQ9JJX-9
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Re: Naprawa modułu zasilania W210

Post autor: macies » 11 gru 2017, o 21:47

Zrobiłem dokładnie to co w poście na początku i auto pali i jeździ bez problemu.
Dodatkowo przeczyściłem wszystkie połączenia masowe w komorze silnika.
Wielkie dzięki, mam nadzieje że problem rozwiązany :)).

P.S. objawy były takie że auto wywalało błąd poziomu oleju ( mimo że olej był ok ) i auto gasło.
Potem przy próbie odpalenia diody w lusterku migały naprzemiennie i nie dało sie odpalić auta.
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości