Matowe reflektory - renowacja/polerowanie. Jak to zrobić?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Witam. Ja w czoraj zrobilem ala renowacje u siebie. Byly matowe bardzo mocno wystarczyla pasta do polerowania szkla, szlifierka kontowa z regulacja obrotow oraz polerka nakrecana na szlifierke. Pasta na polerke i do dziela. Wyszlo jak dla mnie rewelacyjnie.
[ Dodano: 2014-02-19, 15:36 ]
Powiedz kolego gdzie mozna kupic nowe szkla do przedlifta??? Moze jakis link?
[ Dodano: 2014-02-19, 15:36 ]
Powiedz kolego gdzie mozna kupic nowe szkla do przedlifta??? Moze jakis link?
W210 1996r. 2,9td.
AVANTGARDE
VIN. WDB2100171A135123
AVANTGARDE
VIN. WDB2100171A135123
na allegro jest dużo szkieł do lamp przednich do przed lifta http://allegro.pl/szklo-refl-mercedes-w ... 91742.html
Mercedes E 270 cdi GT - 2001 r. - AVANTGARDE - automat
WDB2100161B345096
WDB2100161B345096
250 pln za Chinszczyzne czy spedzic pol godziny na polerowaniu oryginalow?
Oto jest pytanie. Ja mam srodek ktory robi czesciowa restauracje na zasadzie rozprowadzenia i wytarcia. Pare sekund pracy i efekty sa widoczne. Oczywiscie nie dorownuje to godzinnemu szlifowaniu i polerowaniu, ale jest alternatywa.
Oto jest pytanie. Ja mam srodek ktory robi czesciowa restauracje na zasadzie rozprowadzenia i wytarcia. Pare sekund pracy i efekty sa widoczne. Oczywiscie nie dorownuje to godzinnemu szlifowaniu i polerowaniu, ale jest alternatywa.
Sama pasta i polerka nie wystarczy, lepszy i trwalszy efekt mozna uzyskac scierajac wierzchnia warstwe papierem scierny na mokro o gramaturze 1000, jako pierwsze tarcie i poprawiajac 2000. Ja tak reanimowalem swoje klosze w gwiezdzie i w aucie zony. A do polerowania mozna uzyc wiertarki, jesli ktos akurat mie ma szlifierki z regulatorem. Pamietac tez trzeba o nawilzaniu polerowanej plaszczyzny.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2014, o 19:18 przez pforyt, łącznie zmieniany 1 raz.
E270 Avangarde 1999r
WDB2102161B055477
E290 Elegance 1998r.
Chrysler PT Cruiser 2.2Crd
WDB2102161B055477
E290 Elegance 1998r.
Chrysler PT Cruiser 2.2Crd
A podpowiedzcie. Czyściłem szkła od wewnątrz, lewa lampa wyszła idealnie a przy prawej pomyliłem butelki i przejechałem rozcieńczalnikiem acetonowym i zmatowiłem trochę szkło. Polerka od wewnątrz pomoże tzn. papier wodny + pasta?
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Ja robiłem polerke lamp na pastach menzerna ,400 i po kilku przejazdach 2500 , na końcu wosk .
Tu widać efekt końcowy :
Lampy
Tu widać efekt końcowy :
Lampy
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .
MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan
Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan
Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
- RafałMercManiak
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 sty 2011, o 15:51
- Lokalizacja: Łódzkie
Witam
Na pierwszych stronach tego tematu pojawiła się mowa o TURTLE WAX
Headlight Restorer Kit
widziałem tam tylko wypowiedź jednego kolegi i był zadowolony. Używał tego ktoś jeszcze ?
Opłaca się to kupić natknąłem się na to w mrówce za 60 zł ? Czy jest efekt taki jak po paście do zębów ? Bo nią robiłem ostatnio i trochę zeszło ale bez szału.
Drugie pytanie to czy jest do kupienia takie coś tylko do w211 http://allegro.pl/szklo-refl-mercedes-w ... 91742.html ?
Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem..
Pozdrawiam.
Na pierwszych stronach tego tematu pojawiła się mowa o TURTLE WAX
Headlight Restorer Kit
widziałem tam tylko wypowiedź jednego kolegi i był zadowolony. Używał tego ktoś jeszcze ?
Opłaca się to kupić natknąłem się na to w mrówce za 60 zł ? Czy jest efekt taki jak po paście do zębów ? Bo nią robiłem ostatnio i trochę zeszło ale bez szału.
Drugie pytanie to czy jest do kupienia takie coś tylko do w211 http://allegro.pl/szklo-refl-mercedes-w ... 91742.html ?
Szukałem na allegro ale nic nie znalazłem..
Pozdrawiam.
Jest:
S211 270CDI AVANTGARDE
W168 A140 AVANTGARDE
S210 290td AVANTGARDE
S203 200CDI CLASSIC
Był:
W204 220CDI ELEGANCE
S203 270 CDI lift AVANTGARDE
W210 270 CDI ELEGANCE
Sprinter 213CDI
W201 190D
S211 270CDI AVANTGARDE
W168 A140 AVANTGARDE
S210 290td AVANTGARDE
S203 200CDI CLASSIC
Był:
W204 220CDI ELEGANCE
S203 270 CDI lift AVANTGARDE
W210 270 CDI ELEGANCE
Sprinter 213CDI
W201 190D
Trochę lamp się napolerowałem w swoim życiu, dlatego sprzedam wam kilka wskazówek:
- zaczynamy papierem 1000-1200 dobrze nawodnionym
- lampe przed polerowaniem musi być maksymalnie gładka
- robimy skok w papierach co 500, czyli 1000-1200 -> 1500 -> 2000 -> 2500 -> 3000
- papierem 1000-1200 usuwamy niedoskonałości w lakierze lub plastiku w zależności jak mocno zajechane są lampy
- niemusimy usuwać z lampy całego lakieru, ale jest to zalecane
- następnymi papierami usuwamy rysy po poprzednim papierze i szlifujemy do momentu usunięcia rys z poprzedniego papieru
- szlif papieru następnego jest obrócony o 90 stopni od szlifu papierem poprzednim
- staramy się nie robić kolistych szlifowań papierem
- po dobrym wyszlifowaniu ostatnim papierem nie liczcie na ręczną polerkę
- maszynowo polerujemy twardą i miękką gąbką obrotami do 1500-1800 rpm
- moja kompozycja to twarda gąbka + FG500 metodą Zenitu i miękka gąbka SwirlX+Ultimate Compound (mieszanina dwóch past na padzie) metodą Zenitu.
- po polerowaniu zabezpiecz lampy - moja kompozycja to cleaner plus wosk plus QD (DG601+DG105+Sonax BSD)
- zaczynamy papierem 1000-1200 dobrze nawodnionym
- lampe przed polerowaniem musi być maksymalnie gładka
- robimy skok w papierach co 500, czyli 1000-1200 -> 1500 -> 2000 -> 2500 -> 3000
- papierem 1000-1200 usuwamy niedoskonałości w lakierze lub plastiku w zależności jak mocno zajechane są lampy
- niemusimy usuwać z lampy całego lakieru, ale jest to zalecane
- następnymi papierami usuwamy rysy po poprzednim papierze i szlifujemy do momentu usunięcia rys z poprzedniego papieru
- szlif papieru następnego jest obrócony o 90 stopni od szlifu papierem poprzednim
- staramy się nie robić kolistych szlifowań papierem
- po dobrym wyszlifowaniu ostatnim papierem nie liczcie na ręczną polerkę
- maszynowo polerujemy twardą i miękką gąbką obrotami do 1500-1800 rpm
- moja kompozycja to twarda gąbka + FG500 metodą Zenitu i miękka gąbka SwirlX+Ultimate Compound (mieszanina dwóch past na padzie) metodą Zenitu.
- po polerowaniu zabezpiecz lampy - moja kompozycja to cleaner plus wosk plus QD (DG601+DG105+Sonax BSD)
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Camel-, wszystko ok tylko dodał bym iż zabawa z papierem wodnym dla początkujących może być zgubna , gdyż można przetrzeć lakier [warstwę ochroną lampy ] i matowa zostanie na zawsze . Następnie obroty moim zdaniem za wysokie 900-1100 będzie lepiej nie przegrzejemy tak szybko materiału wszak i tak trzeba bardzo uważać jeżeli idziemy w plastik , następnie metoda zenitu na tak małej powierzchni raczej jej nie zastosujemy .
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .
MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan
Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan
Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości