Matowe reflektory - renowacja/polerowanie. Jak to zrobić?

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, avandgarde, kichcio

Awatar użytkownika
kdppdk
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2009, o 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Matowe reflektory - renowacja/polerowanie. Jak to zrobić?

Post autor: kdppdk » 27 mar 2010, o 02:06

Witam wszystkich forumowiczów.

Nadeszła wiosna, a z nią czas porządków. Postanowiłem zabrać się (pod wpływem postów z tego forum) za odświeżenie wyglądu moich reflektorów.

zanim zrobicie to samo, koniecznie przeczytajcie ten temat na forum gdzie jest opis wykonanych czynności i uwagi.

Poniżej fotorelacja:

[ Dodano: 2010-03-27, 02:19 ]
c.d.
Załączniki
Zdjęcie0123.jpg
Domowy zestaw polerski :-) :
Zdjęcie0115.jpg
Który potem zamykamy w klocku:
Zdjęcie0116.jpg
Na który zakładamy papier (Arkusz papieru tniemy na odpowiedniej szerokości paski):
Zdjęcie0114.jpg
Zakupy (poza papierem ściernym) powinny objąć gumowy klocek do polerowania papierem ściernym:
Zdjęcie0113 zaznaczone.jpg
Zdjęcie0112 zaznaczone 1.jpg
Reflektory przed "renowacją".
One nie są brudne! To jest właśnie zmatowienie i pajęczynka (w zaznaczonych miejscach szczególnie widoczne). Dla porównania (poniżej) zdjęcia lewego reflektora, zaś akcja dotyczyła prawego. Po zakończeniu prac powtó
Zdjęcie0145.jpg
I następnego dnia (bez słońca - ewidentnie wdać, że prawy jest bardziej srebrny):
Zdjęcie0144.jpg
Zdjęcie0143.jpg
No i efekt końcowy w porównaniu z lewą (nieoszlifowaną) stroną:
Zdjęcie0134.jpg
A tu nawet w pełnym słońcu widać matowość i pajęczynkę:
Zdjęcie0132.jpg
Zdjęcie0131.jpg
Dla porównania ponownie lewa strona (nie ruszana):
Zdjęcie0131.jpg (32.6 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0130.jpg
Zdjęcie0130.jpg (24.24 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0129.jpg
Zdjęcie0129.jpg (29.57 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0126.jpg
Łapiemy kilka oddechów i… polerujemy szmatką flanelową.

Efekt widoczny po 2 polerowaniach (sami oceńcie czy warto było):
Zdjęcie0126.jpg (48.06 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0125.jpg
I rozprowadzamy:
Zdjęcie0125.jpg (29.33 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0124.jpg
Nakładamy pastę (na miękką stronę!) na gąbkę:
Zdjęcie0124.jpg (31.23 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0122.jpg
Po przetarciu papierem 2 000 lampy są już tylko lekko matowe (Papier 2500 polecam wytrwałym, bo wizualnego efektu po jego zastosowaniu nie ma, ale wygładzamy nim jeszcze bardziej rysy):
Zdjęcie0122.jpg (38.85 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0118 - 1.jpg
Po potraktowaniu papierem ziarnistości 1 200 efekt "mleka" lekko zanika:
Zdjęcie0118 - 1.jpg (34.06 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0121.jpg
A tak wyglądają po potraktowaniu ich 600-tką (dla porównania lewa para lamp nie ruszana):
Zdjęcie0121.jpg (50.34 KiB) Przejrzano 35800 razy
Zdjęcie0111.jpg
Tak wyglądają klosze po "pociągnięciu" ich papierem o ziarnistości 240 (Nie martwcie się "mlekiem". Widoczne zacieki to właśnie starty plastik):
Zdjęcie0111.jpg (38.57 KiB) Przejrzano 35800 razy
Był - E200 Elegance S210(Kombi) '98r przed liftem
WDB2102351A631370
1998cm³ Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
Obrazek
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 27 mar 2010, o 06:01

Klikam "pomógł" za skrupulatność w relacji...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 533
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo » 27 mar 2010, o 07:57

Czy w taki sam sposob mozna czyscic "gladkie" klosze (ksenon) ?
Awatar użytkownika
kdppdk
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2009, o 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kdppdk » 27 mar 2010, o 09:47

Grzechoo pisze:Czy w taki sam sposob mozna czyscic "gladkie" klosze (ksenon) ?
Osobiście bym się bał zaryzykować polerki ze ścieraniem metodą domową na gładkich kloszach. Jak pisałem w poście do którego link jest w fotorelacji (osobny temat w dziale Karoseria->oświetlenie), ideału nie osiągniesz. Lekkie ryski mogą pozostać, a na gładkim kloszu będą bardziej widoczne. Jeśli zaryzykujesz, to licz się z koniecznością polerki profesjonalnej w jakimś zakładzie lub u lakiernika.
Był - E200 Elegance S210(Kombi) '98r przed liftem
WDB2102351A631370
1998cm³ Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 533
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo » 27 mar 2010, o 10:43

Dziekuje za informacje - nie bede ryzykowac.
Jak wyjdzie znowu slonko to przelece je jeszcze kilka razy pasta i tyle.
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9727
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 27 mar 2010, o 17:22

kdppdk, dzieki za opis. chcialbym podpowiedziec, ze matujac zakrzywione powierzchnie nigdy nie uzywa sie tzw. "klocka", tylko recznie.

druga sprawa to zabezpieczenie lakieru obok lampy przed porysowaniem. wystarczy obkliec tasma papierowa wokol.

no i uzywamy papieru wodnego - to wazne.

dodaje punkt.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kdppdk
Posty: 15
Rejestracja: 24 cze 2009, o 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kdppdk » 28 mar 2010, o 15:11

fabek pisze:kdppdk, dzieki za opis. chcialbym podpowiedziec, ze matujac zakrzywione powierzchnie nigdy nie uzywa sie tzw. "klocka", tylko recznie.

druga sprawa to zabezpieczenie lakieru obok lampy przed porysowaniem. wystarczy obkliec tasma papierowa wokol.

no i uzywamy papieru wodnego - to wazne.

dodaje punkt.
Rzeczywiście nie opisałem tego w relacji (nie chciałem aby było za dużo tekstu),
ale użyłem papieru wodnego (w sklepie na półce nawet napisali że wodoodporny :-) ) oraz nie byłem w stanie dotrzeć do zakrzywionych powierzchni, ale tu użyłem drobnych pasków, które pozostały po zużyciu papieru (te schowane/zawinięte w klocku).
Tymi małymi paskami papieru "dopieściłem" szkła na obrzeżach lamp.
Zapomniałem jedynie o zabezpieczeniu taśmą błotnika. Masz rację... pokazały się małe ryski od papieru, ale udało się je zniwelować pastą tempo :)
Dzięki za uwagi.
Był - E200 Elegance S210(Kombi) '98r przed liftem
WDB2102351A631370
1998cm³ Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
Obrazek
rafix_e300
Posty: 29
Rejestracja: 1 mar 2009, o 17:29
Lokalizacja: Rypin

Post autor: rafix_e300 » 28 mar 2010, o 19:37

o tak w zeszłym sezonie tarłem w ten sposób lampy zaczynając od papieru 2000, znudziło mnie i popłynąłem z tematem pasty tempo silichrom ex, cały nalot pieknie poddał sie bez żadnych szans, pozdrawiam
ELEGANCE W210 E300TD
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty » 11 kwie 2010, o 14:51

a farecla mozną g3?
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm » 11 kwie 2010, o 16:39

podobno nalezy na koniec pokryc jakims srodkiem aby za 2 tyg lampy znowu nie zrobily sie matowe?
E-270CDI automat, 2000r. lift, sedan,
przebieg 250 tys.
WDB2100161a979972
Awatar użytkownika
kichcio
Junior Admin
Posty: 4117
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio » 11 kwie 2010, o 18:39

Farecla tez mozna, ona w mojej opinii jest bardziej skuteczna.

u mnie najlepsze efekty bly po 4 polerowaniach ;-)

koalakm, przeciez one matowieja od kamieni itp.; to nie jest tak, ze same z siebie.
E 220 CDI '01 Elegance
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm » 11 kwie 2010, o 23:35

kichcio a slonce i czynniki atmosferyczne nie maja wplywu?
E-270CDI automat, 2000r. lift, sedan,
przebieg 250 tys.
WDB2100161a979972
Gawra
Posty: 3114
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra » 6 maja 2010, o 21:40

Informacyjnie podaje, ze na rynku amerykanskim jest specyfix do czyszczenia szkiel reflektorow firmy Turtle :idea:

Dzis zrobilem doswiadczenie na swojej Merc i o DZIWO !!! Szkla ozyskaly swoja lustrzano- przezroczysta biel :!: (nowka, panie nowka staly sie :shock: )
(zabieg bardzo prosty - specyfix naklada sie na szkla, odczekuje okolo 20 min., nastepnie zmywa sie odpowiednim spray)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 9 maja 2010, o 03:49

Możesz podać pełną nazwę tego cuda?
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
TommyBoy
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2009, o 16:02
Lokalizacja: Wrrrocław

Post autor: TommyBoy » 12 maja 2010, o 20:45

Pewnie chodzi o Turtle Wax® Headlight Lens Restorer: http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,4,32
W210 E290TD 1997 Elegance Aftomat
WDB2100171A392706

W210 220CDI 2001 Elegance Aftomat
WDB2100061B384018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości