Konserwacja mechanizmu tylnej wycieraczki
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Konserwacja mechanizmu tylnej wycieraczki
Przyczyną przycinania się lub wolnej pracy tylnej wycieraczki jest najczęściej przytarty czarny trzpień obracający się w tulei widocznej na zdjęciu. Po zdjęciu tapicerki z tylnej klapy, odkręcamy od zewnątrz ramię wycieraczki (nakrętka 10), i od wewnątrz cały mechanizm (trzy śruby 13). Torx-em odkręcamy śrubki mocujące obudowę mechanizmu i wyjmujemy trzpień z tulei (ja musiałem wybijać go młotkiem w imadle!!!). Czyścimy wszystko co się da, wszystkie ruchome elementy smarujemy smarem grafitowym, towotem, albo innym masłem, po czym skręcamy wszystko do kupy. Podczas rozbierania mechanizmu radzę robić zdjęcia, albo przynajmniej uważnie się mu przyjrzeć. Wtedy składanie całości idzie znacznie szybciej.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Powodem zacierania się jest nieszczelność trzpienia.Przeważnie na nim jest oring który jest zużyty i przepuszcza bród i wodę. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Ta plastikowa tuleja jest pusta w środku. Po złożeniu oring i podkładka nie będą do niczego dociskane, będą luźno latać po trzpieniu. Czy tak właśnie ma być?kiziek29 pisze:na trzpien montazu piora wycieraczki zaloz podkladke pierwsza pozniej oring i zakryj to wszystko plastikowa tuleja ktora przechodzi przez szybe.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
U mnie po rozebraniu było bardzo dużo syfu . Ale wycieraczka nie działała bo spalony był silnik , pytałem o takowy w ASO, ale występuje cały mechanizm w cenie 890 zł . Znalazłem gościa co silniki elektryczne przewija i ten od wycieraczki przewinął za 50 zł . Po wyczyszczeniu całości +nowy smar wszystko lata jak nowe . Jak by ktoś potrzebował namiary na tego przewijacza to na priv, facet mieszka w Łodzi
MB W123 2.4D sprzedany , MB W201 2.5D sprzedany , MB W210 2.9TD WDB2102171A533102
Wtiam.
Punkt dla "okulara".
Konserwacja wykonana wg instrukcji .
pozdro
Punkt dla "okulara".
Konserwacja wykonana wg instrukcji .
pozdro
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
Rozbierałem to u siebie. Nasmarowałem i złożyłem. Nie założyłem jeszcze tapicerki klapy. Padało kilka minut, otwieram klapę a tu leci woda z okolic silnika! U mnie nie było żadnej uszczelki o-ring ani podkładki, tylko ta duża uszczelka wkładana w szybę. Wątpię, żeby właśnie ta tulejka była nieszczelna, prawdopodobnie mam nieszczelność przez brak tej uszczelki o-ring i podkładki. Tylko gdzie to było i jak to wygląda? Patrzyłem na poglądowym schemacie w EPC i nic takiego tam nie ma. Ma ktoś zdjęcie? Jakieś wskazówki?okular pisze:Po złożeniu oring i podkładka nie będą do niczego dociskane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości