Konserwacja mechanizmu tylnej wycieraczki

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Konserwacja mechanizmu tylnej wycieraczki

Post autor: okular »

Przyczyną przycinania się lub wolnej pracy tylnej wycieraczki jest najczęściej przytarty czarny trzpień obracający się w tulei widocznej na zdjęciu. Po zdjęciu tapicerki z tylnej klapy, odkręcamy od zewnątrz ramię wycieraczki (nakrętka 10), i od wewnątrz cały mechanizm (trzy śruby 13). Torx-em odkręcamy śrubki mocujące obudowę mechanizmu i wyjmujemy trzpień z tulei (ja musiałem wybijać go młotkiem w imadle!!!). Czyścimy wszystko co się da, wszystkie ruchome elementy smarujemy smarem grafitowym, towotem, albo innym masłem, po czym skręcamy wszystko do kupy. Podczas rozbierania mechanizmu radzę robić zdjęcia, albo przynajmniej uważnie się mu przyjrzeć. Wtedy składanie całości idzie znacznie szybciej.
Załączniki
mechanizm wycieraczki 2.jpg
mechanizm wycieraczki 1.jpg
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Powodem zacierania się jest nieszczelność trzpienia.Przeważnie na nim jest oring który jest zużyty i przepuszcza bród i wodę. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Avandgarde, a rozbierałeś może u siebie ten mechanizm? Mam mały problem, bo rozkręcałem w dość spartańskich warunkach i został mi oring z podkładką. Za nic nie mogę dojść, w którym miejscu się on znajdował...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Oring na końcu trzpienia koło gwintu.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

Witam wyczyscilem dzisiaj mechanizm wycieraczki i jest ok z malym haczykiem.Gdy wlaczam przednia wycieraczke zalacza sie tez tylna jadac do przodu.Co moze byc przyczyna,moze za mocno przesmarowalem: :-D )
E320 cdi Avantgarde
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Kiziek, a nie zrobiłeś przypadkiem zdjęcia tego oringu?
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

nie ale pamietam jak byl zamontowany.Skrec caly silnik i na koniec na trzpien montazu piora wycieraczki zaloz podkladke pierwsza pozniej oring i zakryj to wszystko plastikowa tuleja ktora przechodzi przez szybe.Takie jest ulozenie kola i zebatek.
Załączniki
Zdjęcie004.jpg
E320 cdi Avantgarde
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

kiziek29 pisze:na trzpien montazu piora wycieraczki zaloz podkladke pierwsza pozniej oring i zakryj to wszystko plastikowa tuleja ktora przechodzi przez szybe.
Ta plastikowa tuleja jest pusta w środku. Po złożeniu oring i podkładka nie będą do niczego dociskane, będą luźno latać po trzpieniu. Czy tak właśnie ma być?
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

trzyma sie na trzpieniu i dociska je plastik,dziwne ale tak bylo u mnie
E320 cdi Avantgarde
granio
Posty: 50
Rejestracja: 18 paź 2009, o 21:21
Lokalizacja: Łódz

Post autor: granio »

U mnie po rozebraniu było bardzo dużo syfu . Ale wycieraczka nie działała bo spalony był silnik , pytałem o takowy w ASO, ale występuje cały mechanizm w cenie 890 zł . Znalazłem gościa co silniki elektryczne przewija i ten od wycieraczki przewinął za 50 zł . Po wyczyszczeniu całości +nowy smar wszystko lata jak nowe . Jak by ktoś potrzebował namiary na tego przewijacza to na priv, facet mieszka w Łodzi
MB W123 2.4D sprzedany , MB W201 2.5D sprzedany , MB W210 2.9TD WDB2102171A533102
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

Wtiam.
Punkt dla "okulara".
Konserwacja wykonana wg instrukcji .
pozdro
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
Awatar użytkownika
KlonAdam
Posty: 66
Rejestracja: 30 lip 2008, o 22:27
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: KlonAdam »

o jaki dokladnie element chodzi ? nie do konca wiem,
muzioreq
Posty: 13
Rejestracja: 7 lip 2011, o 22:47
Lokalizacja: Ksawerów k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: muzioreq »

Witam, ja także mam problem w tylnią wycieraczką z tym że jak włącze ją ze spryskiwaczem to chodzi dobrze i się nie blokuje, lecz jak się uruchomi na stałe to wtedy sie przycina. Czy to moze byc wina przekaźnika ? i czy to jest ten w klapie ?
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

okular pisze:Po złożeniu oring i podkładka nie będą do niczego dociskane
Rozbierałem to u siebie. Nasmarowałem i złożyłem. Nie założyłem jeszcze tapicerki klapy. Padało kilka minut, otwieram klapę a tu leci woda z okolic silnika! U mnie nie było żadnej uszczelki o-ring ani podkładki, tylko ta duża uszczelka wkładana w szybę. Wątpię, żeby właśnie ta tulejka była nieszczelna, prawdopodobnie mam nieszczelność przez brak tej uszczelki o-ring i podkładki. Tylko gdzie to było i jak to wygląda? Patrzyłem na poglądowym schemacie w EPC i nic takiego tam nie ma. Ma ktoś zdjęcie? Jakieś wskazówki?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
muzioreq
Posty: 13
Rejestracja: 7 lip 2011, o 22:47
Lokalizacja: Ksawerów k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: muzioreq »

Dziś naprawiałem tylną wycieraczkę u siebie, oring i podkladka o której piszecie powinna byc wcisnięta w plastik w który wchodzi trzpień. Oring wkładasz do środka i dociskasz podkładką powinno się wyczuć jak wskoczy na swoje miejsce.
S210, E290 1997 Avantgarde
WDB2102171A531989
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości