Jak rozłożyć kluczyk "rybka"

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, avandgarde, kichcio

Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2132
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello » 23 maja 2011, o 13:26

Dokładnie - w Niemczech wychodzi taniej w przeliczeniu po kursie Eur. Nasze MB Polska dolicza sobie niezłe marże na wszystko...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
RafałMercManiak
Posty: 164
Rejestracja: 27 sty 2011, o 15:51
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: RafałMercManiak » 23 maja 2011, o 15:52

peter pisze:ja sprobuje sie dowiedziec w MB Monachium jak to sie zalatwia i co jest potrzebne (moze to taniej wyjdzie)

był bym wdzięczny kolego ;)
Jest:
S211 270CDI AVANTGARDE
W168 A140 AVANTGARDE
S210 290td AVANTGARDE
S203 200CDI CLASSIC
Był:
W204 220CDI ELEGANCE
S203 270 CDI lift AVANTGARDE
W210 270 CDI ELEGANCE
Sprinter 213CDI
W201 190D
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 344
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter » 24 maja 2011, o 08:59

jjankiello pisze:Dokładnie - w Niemczech wychodzi taniej w przeliczeniu po kursie Eur. Nasze MB Polska dolicza sobie niezłe marże na wszystko...
tak ,ale jesli zarzadaja oryginalu dowodu i jeszcze nie wiadomo czego to sie moze przestac oplacac.Ja do serwisu mam 10 minut to podjade i zapytam.
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 25 maja 2011, o 18:37

Jak dzwoniłem do Gorlitz to koszt 250euro i trzeba osobiście jechać.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 25 maja 2011, o 19:20

Cena uczciwa jest narzucona przez MB.Tylko "niezdrowe" ASO żąda więcej.
Co najmniej dwa dokumenty potwierdzające właściciela, 6-10 dni roboczych oczekiwania,
~ 1000 zł.kluczyk z "wkodowaniem".Nie ma znaczenia czy w W-wie czy w "Uru-Burmu" na Wybrzeżu Kości Słoniowej.Cena jest przeliczana po średnim kursie Euro.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 344
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter » 25 maja 2011, o 19:24

wasiliew pisze:Jak dzwoniłem do Gorlitz to koszt 250euro i trzeba osobiście jechać.
niestety to samo...
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
zer_gu
Posty: 43
Rejestracja: 19 mar 2010, o 13:20
Lokalizacja: szczecin-załom
Kontakt:

Post autor: zer_gu » 19 cze 2011, o 16:28

hej mi sie udało zakodowac znaleziony kluczyk , niejest latle ani trudne wystarczy cierpliwosc trzeba kombinowania z kluczykiem przy klamce (czujniku domykania szyb) i w stacujce ) klikanie tzymania wcisnietych guzikow przy zamku czy w stacyjce a zadziałało kluczyk smiga i zero problemu i nawet mi sie zmieniło zamiast otwierac sie wszystkie drzwi jednoczesnie to otwiera mi sie najpierw kierowcy a przy drugim kliknieciu wszystkie . niewie jak to zrobilem ale wszystko działa wiec moge skupowac po 5 zł niby zepsute kluczyki :p :D
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Awatar użytkownika
Oliva
Posty: 233
Rejestracja: 6 lip 2008, o 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Oliva » 19 cze 2011, o 16:36

zer_gu pisze:nawet mi sie zmieniło zamiast otwierac sie wszystkie drzwi jednoczesnie to otwiera mi sie najpierw kierowcy a przy drugim kliknieciu wszystkie . niewie jak to zrobilem
wciśnij i przytrzymaj 5-6 sek. otwieranie i zamykanie jednocześnie :mrgreen:
MB S202 C200CDI '98 AUTOMAT
zer_gu
Posty: 43
Rejestracja: 19 mar 2010, o 13:20
Lokalizacja: szczecin-załom
Kontakt:

Post autor: zer_gu » 19 cze 2011, o 17:02

dzienki :p
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2132
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello » 19 cze 2011, o 18:05

zer_gu pisze:niewie jak to zrobilem ale wszystko działa wiec moge skupowac po 5 zł niby zepsute kluczyki :p :D
Powodzenia :lol: :lol: :lol:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
biokinetica
Posty: 11
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: biokinetica » 3 lip 2011, o 07:04

Witam wszystkich, Chciałem podzielić sie z wami innym sposobem na wymianę obudowy i wyjęcie elektroniki w rybce. oczywiście można ją wyjąć szczypcami podważać czy zrobić jakiś haczyk etc.. jest to niezbezpieczne jeśli włożymy cokolwiek między biały plastik (blokadę płytki) a samą płytkę drukowaną. Między plastikiem a płytką jest chyba z 5 cieniutkich scieżek i naprawdę łatwo to uszkodzić. Znalazłem wiec inny sposób. Na rybce są trzy przyciski jeden oznakowany jako służący do otwierania bagażnika. Potzebujemy krótkiego sztywnego noża z bardzo ostrym czubkiem. Takim nożem wycinamy przy rancie przycisk do otwierania bagaznika. Nie trzeba do tewgo wielkiej siły plastik jest sztywny ale jak zrobi sie naciecie to dalej idzie bez problemu.

Wycinamy przycisk. W otworze bedzie różowo czerwone gniazdo w centrum którego bedzie element który naciska na przełącznik w płytce. Tnąc przy brzegu opieramy sie na gnieździe niema obawy o uszkodzenie płytki. Efekt jest taki że po wycieciu widzimy haczyk plastiku blokującego płytkę. Czubkiem noża wciskamy go i lekko popychamy płytka wychodzi bez dotykania i bez jakiegokolwiek oporu.

Co ważne przy wkładaniu elektroniki do nowej rybki. Nie robić tego od razu z plastikiem blokującym bo wtedy elektronika niekoniecznie wsuwa sie równo. Lepiej wsunąć elektronikę prawie do końca a na samym koncu jak już złapie prowadnice plastik blokujący.

Przerobiłęm to na swoim sprzęcie tj rybka do w210 z 97 roku .....
.............. C 250........... E 290 td ..............
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2132
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello » 3 lip 2011, o 20:33

Jaki cel ma niszczenie obudowy klucza przez wycinanie, skoro bez problemu można wyciągnąć najpierw sprężynkę blokującą biały plastik, sam plastik i na koniec samą płytkę :?: :?: :!: :!: :shock:
Wystarczy pokombinować tylko trochę, a jak ktoś nie potrafi, to lepiej dać zrobić to komuś innemu... :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
biokinetica
Posty: 11
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: biokinetica » 4 lip 2011, o 07:26

To nie jest odpowiedź na pytanie jak zniszczyć obudowę. To jest odpowiedź na pytanie jak wymienić zniszczoną obudowę, ponieważ po to zwykle wyjmuje się elektronikę (chyba że ktoś ma jakiś inny cel). Ja miałem poorane na wylot przyciski rybki więc zachowanie starej rybki w dobrym stanie nie było celem takiego działania. Celem była wymiana. W moim modelu (rybka do 2.9 z 97 roku) niema żadnych sprężynek. Są dwa rodzaje blokad z tego co wiem jedna ze sprężynka (tego rozwiązania nie znam) jedna bez i ta bez oparta jest na samym plastiku z zaczepem. Podaję sposób na wyciągnięcie plastiku blokującego bez stosowania szydełek haczyków podważania go. Ten sposób jest bezpieczniejszy bo w ten sposób nie uszkadza się ścieżek na płytce drukowanej to wszystko. Oczywiscie można dac to do wymiany komuś kto lepiej zna się na czytaniu uwag na forach dyskusyjnych :lol: ..... to pozostawiam każdemu do wyboru .....
.............. C 250........... E 290 td ..............
bankier
Posty: 23
Rejestracja: 15 wrz 2011, o 20:50
Lokalizacja: wawa

Post autor: bankier » 15 wrz 2011, o 21:00

Witam wszystkich a ja mam pytanie..
Posiadam 210 z 96r 2,9td przed liftem, kluczyk scyzoryk.
Wczoraj padła mi stacyjka i nie jestem wstanie z pozycji 0 przekręcić stacyjki.
W tym celu mam problem i zapytanie czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak rozebrać stacyjkę?? Dokładnie chodzi mi o to jak można ją odłączyć od kolumny kierownicy skoro trzyma blokada na kolumnie a nie mogę przekręcić kluczyka do pozycji 1. :cry:
MB W 210 2.9 TD 1996r
WDB 2100171A196106
sprzedany.... :(
Bankier
Awatar użytkownika
biokinetica
Posty: 11
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: biokinetica » 15 wrz 2011, o 21:06

no niestey nie pomogę tego tematu nie przerabiałem ..... wymieniałem tylko "rybkę" ....
.............. C 250........... E 290 td ..............
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość