Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: perys92 »

Podaję wg. mnie najlepszy, najłatwiejszy i co ważniejsze, sprawdzony sposób na wyłączenie EGRa w naszych mercedesach :)
Jest to nic więcej jak sprawdzony w praktyce poradnik do którego jakiś czas temu link podawał kolega Pussey:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=68928

Sposób ten można zastosować w każdym silniku.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI kolory przewodów i numery pinów powinny być identyczne jak te podane przeze mnie poniżej, ale też nie bierzcie tego za pewnik tylko sprawdźcie u siebie!
Dla innych silników nie wiem, nie sprawdzałem, być może będzie tak samo (ewentualnie numery pinów będą inne).

Przechodząc do rzeczy:

1. Idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy:
- dioda prostownicza 1N4004
- rezystor 470 Ohm 0,25W
- rezystor 1K Ohm 0,25W

2. Następnie składamy wszystko według załączonego obrazka i lutujemy razem.
Polecam zrobić podobne kolory przewodów, później zobaczycie dlaczego.

Obrazek

Obrazek

Zatapiamy koszulki, izolujemy itd. Finalnie u mnie wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

4. Idziemy do naszego samochodu, pod maską wypinamy kostkę z zaworu podciśnienia po lewej stronie patrząc od wnętrza samochodu (u mnie już zaizolowana).

Obrazek

Obrazek

Następnie odkręcamy osłonę modułów po prawej i szukamy kabli do których musimy się podłączyć.

Obrazek

Obrazek

Sprawdźcie kolory przewodów idące do kostki, która przed chwilą odpieliśmy.
Dokładnie tych samych kolorów szukamy w skrzynce z modułami.

Obrazek

Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI będą to raczej czerwono-czarny i szaro-czarny.
Trzeci przewód, którego potrzebujemy to biało-żółty idący od przepływomierza - PIN 5.

W skrzynce z modułami powinno to wyglądać tak:
- czerwono-czarny = wtyczka 3 / pin 37
- szaro-czarny = wtyczka 3 / pin 50
- biało-żółty = wtyczka 4 / pin 24

Obrazek

Obrazek

Obrazek

5. Odizolowujemy te 3 przewody i dołączamy nasze wg. pasujących kolorów, czyli wg mojego obrazka tak:
- czerwono-czarny + nasz czerwony
- szaro-czarny + nasz czarny
- biało-żółty + nasz żółty

U mnie wygląda to tak (dałem troszkę za długie kable):

Obrazek

Polecam zrobić to na jakiejś wtyczce, albo czymś podobnym (u mnie jest na wsuwkach).
Wtedy możemy odpiąć nasz układ, podłączyć kostkę do zaworu podciśnienia i mamy znów aktywny EGR w ciągu kilku sekund.

Układ działa bez żadnych problemów, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny tak jak to jest w przypadku samego odpięcia kostki :ok:

Sorry za kiepskie zdjęcia.
Stanp
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2016, o 21:05

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: Stanp »

a powiedz proszę czy te przewody w kostkach odłączyć czy tylko dołączyć do nich ten układ i zostawić podłączone.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: perys92 »

Wystarczy do nich dolutować przewody, nie trzeba ich odłączać od kostek.
Stanp
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2016, o 21:05

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: Stanp »

a dziękuje :) ide tworzyć :)
ace-mati
Posty: 61
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 20:48
Lokalizacja: Podlasie

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: ace-mati »

perys92 Poszedł plusik za poradę. W końcu mój mercedes przestał puszczać czarnego bąka.

Dodam, że zamiast diody 1N4004 zastosowałem 1N4007...
WDB2030161F154489
C270 CDI W203
Tygrysio
Posty: 18
Rejestracja: 21 lis 2015, o 00:40
Lokalizacja: 12-100

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: Tygrysio »

Niestety w moim 320cdi nie działa. Wydaje mi się, że wszystko zrobiłem zgodnie z opisem. Może dostałem ciut inne komponenty w sklepi elektronicznym ? Po podłączeniu całości do 3 przewodów i odłączeniu wtyczki zaworu egr od razu uruchomił się w trybie awaryjnym i tyle. Nie wiem co z tym zrobić - czy jest możliwość zakupu gdzie takiego urządzonka gotowego do montażu na przewodach - może zmoim jest coś nie tak ? Czy na pewno patent ten działa na wszystkich 320cdi. W moim egzemplarzu coś już było kombinowane z wtyczkami - widać jakieś puste wsuwki w beżowym kablu od wtyczki nr 5.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: perys92 »

Na pewno w 3.2 CDI działa :)
Jak chcesz to Ci wysle taki gotowy układ po kosztach wysyłki, bo gdzies mam w zapasie.
Tygrysio
Posty: 18
Rejestracja: 21 lis 2015, o 00:40
Lokalizacja: 12-100

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: Tygrysio »

To świetnie - jednak można liczyć na forum. Dane wysyłkowe puściłem mailem.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: noc »

Ja mam 61 lat i długo już nie pociągnę, ale dlaczego chcecie wytruć moich i swoich potomków.
Myślałem, że wiadomość o potrzebie ekologii dotarła do ludzi chociażby po ostatnich kłopotach ze smogiem.

"Dokąd nie włączyłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" S.Lem

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... HDQ8zC5hxw
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: perys92 »

Pomijając kwestie ekologiczne, gdyby ktoś chciał to mam kilka takich układów gotowych już do podłączenia.

Obrazek
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: blendor »

Jest jakaś odczuwalna różnica ?
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: perys92 »

U siebie zauważyłem lepszą kulturę pracy silnika trochę i minimalnie lepszą reakcję na gaz, ale nie są to raczej zmiany drastyczne i podejrzewam, że część osób nawet by nie zauważyła różnicy.
Natomiast podstawowa korzyścią jest przede wszystkim to, że kolektor ssący nie będzie obrastał nagarem.
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: blendor »

Noc pieprzy cos o ekologii a tak naprawde to pewnie boi sie ze mniej zasyfione motory beda sie mniej psuc co sie wiaze z mniejszą klientelą :-) , ale to ze kazą tutaj jezdzic ludziom 24H na swiatlach w korkach w miescie ? to juz ekologiczne ? wieksze spalanie paliwa po przez obciazenie elektryczne , ciagle przepalanie zarowek wymiana na nowe stare w smieciach to jest ekologia

hehe jak to idiotom mozna latwo wmowic , wywalenie EGR to nie okologiczne ale swiecenie 24H to ekologia
swiatla same sie swiecą :-) nic nie trzeba robic prad sam sie robi z niczego :-)


tempe bałwany cholera
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: noc »

Ten tempy bałwan potrafi odróżnić co jest dla bezpieczeństwa (światła dzienne) od chamskiego zanieczyszczania środowiska poprzez wyłączanie EGR.
Co byś człowieku powiedział gdyby jakiś dureń zdjął z komina elektrowni filtr koło Twojego domu.
Albo gdyby pozwolono do Twojego ujęcia wody lać ścieki z masarni.
Wtedy też byłbyś taki hehe?

"Dokąd nie włączyłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" S.Lem
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.

Post autor: mesio14 »

No ale ich nie sieją , sami się rodzą
E 270 CDI 2000r, lift, manual
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości