Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi
Zabrałem się za czyszczenie zaworu EGR i mała relacja z tego. Jak napisał allias: "CZEMU TAK DŁUGO ZWLEKAŁEM?" i to jest prawda
Powód czyszczenia: spadki mocy bez trybu awaryjnego.
Efekt czyszczenia: zero kopcenia, lepsza reakcja na dodanie gazu (efekt plecebo?)
Czas pracy na spokojnie 4 godz. Wszystko robione od góry bez podnośnika.
Terminologia "od dołu" znaczy, że śruba jest do góry nogami
Sorry za jakość zdjęć ale łapki miałem brudne i kiepsko się aparat trzymało.
Uwagi mile widziane
Zaczynamy:
Mamy do wyczyszczenia zawór EGR nr 47 na schemacie:
Ściągamy osłonę górną silnika i odpinamy podciśnienie oraz wtyczkę od czujnika (czujnik nr 53 na schemacie):
Potem z rury od intercoolera odpinamy wtyczkę oraz śrubę trzymająca rurę:
Luzujemy chłodnice spalin odkręcając jedna śrubę od góry po lewo i trzy po prawo, potem odkręcamy siłownik EGR (niebieskie strzałki). Uwaga na jedną śrubę najbliżej kolektora żeby nie uciekła Następnie wyciągamy ten siłownik żeby nie przeszkadzał.
Następnie między EGRem a blokiem jest wspornik na którym się trzyma EGR, odkręcamy śrubę od dołu. Przy okazji odkręcamy jedną śrubę (od dołu) na łączeniu EGR z rura od intercoolera (nr 53 drugi schemat).
Odkęcamy teraz EGR od kolektora, jedna śruba od góry i dwie od dołu:
Oraz wyciągamy uszczelkę zaznaczoną na pierwszym schemacie nr: 35. Uszczelka jest aluminiowa więc można użyć jej ponownie.
Potem trochę trzeba pomajtać całym EGRem żeby się rozłączył z rura od intercoolera. Po rozłączeniu możemy wyciągnąć cały EGR poza auto. Ja musiałem przesunąć zbiornik od spryskiwaczy bo inaczej skubaniec nie chciał wyjść.
Po wyjęciu ukaże się brud, syf oraz jedna wielka masakra:
Możemy zrobić wstępną obdukcję oporu pracy sprężyny, oraz stopnia zabrudzenia.Jako że mój był potwornie zasyfiony a jak robić to porządnie zabrałem się do dalszej rozbiórki.
Przy sprężynie na obwodzie jest małe zagłębienie w które wsadzamy kawałek podbijaka i walimy młotkiem z czuciem cały czas podlewając penetratorem:
do momentu aż cała ruchoma komora przekręci się o 180 stopni do ukazania się małej szczeliny:
w którą to wsadzamy mały wkrętak a potem kawałek jakiegoś mela żeby wyjąć ruchomą komorę (?)
kolejny syf, bród, nagar:
Zaznaczona na czerwono (zdjęcie wyżej) jest śrubka która trzeba odkręcić ale wczesniej wypadało by przytrzymać sprężynę aby się nie kręciła. W ten sposób rozkładamy tą całą ruchomą komorę na czynniki pierwsze i zaczynamy czyścić. Dobrze jest zapamiętać w jakiej kolejności idą te talerzyki, tuleja i sprężynka. Nie jest tego dużo.
Ja czyściłem wszystko na początek wkrętakiem, szczotą drucianą, szmatką a'la papier ścierny, zmywaczem w sprayu do uzyskania efektu:
Jak mamy wszystko poczyszczone zaczynamy składać w odwrotnej kolejności.
Najpierw talerzyki sprężynki, śrubę zabezpieczyłem odrobiną kleju aby na wszelki wypadek się nie odkręciła, potem posmarowałem cale te ustrojstwo olejem żeby łatwiej weszło do EGRa.
Montaż w aucie w odwrotnej kolejności wszystko
Ja przy okazji wymieniłem oring który jest pod EGRem (między EGR a rura od intercoolerem) nr 47 na 2 schemacie od góry, cena w ASO ok 17 zł. Jakieś pocenie miałem w tym miejscu a jak było na wierzchu to aż szkoda było tego nie zrobić.
Udajemy się na jazdę próbną oraz cieszymy się dobrze wykonaną robotą.
UWAGA OBOWIĄZKOWA: po wykonaniu roboty wskazany browar, albo nawet 2 tylko dopiero PO JEŹDZIE PRÓBNEJ !! Nie przed albo bron boże w trakcie !!
Tak wyglądał EGR po 380 tyś.
Opis można kopiować bez ograniczeń ale z zastrzeżeniem, że powstał przezemnie dla userów forum W210.pl
Powód czyszczenia: spadki mocy bez trybu awaryjnego.
Efekt czyszczenia: zero kopcenia, lepsza reakcja na dodanie gazu (efekt plecebo?)
Czas pracy na spokojnie 4 godz. Wszystko robione od góry bez podnośnika.
Terminologia "od dołu" znaczy, że śruba jest do góry nogami
Sorry za jakość zdjęć ale łapki miałem brudne i kiepsko się aparat trzymało.
Uwagi mile widziane
Zaczynamy:
Mamy do wyczyszczenia zawór EGR nr 47 na schemacie:
Ściągamy osłonę górną silnika i odpinamy podciśnienie oraz wtyczkę od czujnika (czujnik nr 53 na schemacie):
Potem z rury od intercoolera odpinamy wtyczkę oraz śrubę trzymająca rurę:
Luzujemy chłodnice spalin odkręcając jedna śrubę od góry po lewo i trzy po prawo, potem odkręcamy siłownik EGR (niebieskie strzałki). Uwaga na jedną śrubę najbliżej kolektora żeby nie uciekła Następnie wyciągamy ten siłownik żeby nie przeszkadzał.
Następnie między EGRem a blokiem jest wspornik na którym się trzyma EGR, odkręcamy śrubę od dołu. Przy okazji odkręcamy jedną śrubę (od dołu) na łączeniu EGR z rura od intercoolera (nr 53 drugi schemat).
Odkęcamy teraz EGR od kolektora, jedna śruba od góry i dwie od dołu:
Oraz wyciągamy uszczelkę zaznaczoną na pierwszym schemacie nr: 35. Uszczelka jest aluminiowa więc można użyć jej ponownie.
Potem trochę trzeba pomajtać całym EGRem żeby się rozłączył z rura od intercoolera. Po rozłączeniu możemy wyciągnąć cały EGR poza auto. Ja musiałem przesunąć zbiornik od spryskiwaczy bo inaczej skubaniec nie chciał wyjść.
Po wyjęciu ukaże się brud, syf oraz jedna wielka masakra:
Możemy zrobić wstępną obdukcję oporu pracy sprężyny, oraz stopnia zabrudzenia.Jako że mój był potwornie zasyfiony a jak robić to porządnie zabrałem się do dalszej rozbiórki.
Przy sprężynie na obwodzie jest małe zagłębienie w które wsadzamy kawałek podbijaka i walimy młotkiem z czuciem cały czas podlewając penetratorem:
do momentu aż cała ruchoma komora przekręci się o 180 stopni do ukazania się małej szczeliny:
w którą to wsadzamy mały wkrętak a potem kawałek jakiegoś mela żeby wyjąć ruchomą komorę (?)
kolejny syf, bród, nagar:
Zaznaczona na czerwono (zdjęcie wyżej) jest śrubka która trzeba odkręcić ale wczesniej wypadało by przytrzymać sprężynę aby się nie kręciła. W ten sposób rozkładamy tą całą ruchomą komorę na czynniki pierwsze i zaczynamy czyścić. Dobrze jest zapamiętać w jakiej kolejności idą te talerzyki, tuleja i sprężynka. Nie jest tego dużo.
Ja czyściłem wszystko na początek wkrętakiem, szczotą drucianą, szmatką a'la papier ścierny, zmywaczem w sprayu do uzyskania efektu:
Jak mamy wszystko poczyszczone zaczynamy składać w odwrotnej kolejności.
Najpierw talerzyki sprężynki, śrubę zabezpieczyłem odrobiną kleju aby na wszelki wypadek się nie odkręciła, potem posmarowałem cale te ustrojstwo olejem żeby łatwiej weszło do EGRa.
Montaż w aucie w odwrotnej kolejności wszystko
Ja przy okazji wymieniłem oring który jest pod EGRem (między EGR a rura od intercoolerem) nr 47 na 2 schemacie od góry, cena w ASO ok 17 zł. Jakieś pocenie miałem w tym miejscu a jak było na wierzchu to aż szkoda było tego nie zrobić.
Udajemy się na jazdę próbną oraz cieszymy się dobrze wykonaną robotą.
UWAGA OBOWIĄZKOWA: po wykonaniu roboty wskazany browar, albo nawet 2 tylko dopiero PO JEŹDZIE PRÓBNEJ !! Nie przed albo bron boże w trakcie !!
Tak wyglądał EGR po 380 tyś.
Opis można kopiować bez ograniczeń ale z zastrzeżeniem, że powstał przezemnie dla userów forum W210.pl
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, o 08:48 przez ZGi, łącznie zmieniany 4 razy.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
No ładnie ładnie Jak ja to robiłem to mi całkiem z głowy wypadłą fotorelacja Tutaj rzeczywiście jest mniej zabawy niż z wyciągnięciem całego kolektora.
Od siebie dodam, że trzeba uważać na wspornik przy EGR
Bardzo fajny i przydatny "artykuł" Klikam +
Od siebie dodam, że trzeba uważać na wspornik przy EGR
Bardzo fajny i przydatny "artykuł" Klikam +
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Cały kolektor będzie w następnym odcinku
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, o 10:39 przez ZGi, łącznie zmieniany 2 razy.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Ok. To czekamy Tam to jes zdjęć do robienia
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Ja ja tylko porzadnie wyplukalem ale efekt byl ten sam. Super wiedziec ze tak ladnie ci poszlo. Gratki i dzieki za fotorelacje - napewno sie innym przyda.
PS. A nie mowilem
PS. A nie mowilem
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
U mnie płukanie chyba za dużo by nie pomogło, ja to skrobałem wkrętakiem. No chyba że miał bym jakąś lepszą chemie albo myjkę.
Najważniejsze, że moc wróciła
Najważniejsze, że moc wróciła
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Powiem szczerze, że teraz nie ma takiego odczucia jak by go przyduszało coś, jak by powietrza brakowało.
Jest jednym słowem gitarra
Jest jednym słowem gitarra
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Na dobra sprawe nie trzeba ale jesli masz problem albo chcesz go "troche odnowic" to to jest jedna z tych czynnosci co pomaga.kamil9856 pisze:Ja czyscilem 2 lata temu i do tej pory zapier... Co ile lat to trzeba czyscic??
Ja poraz drugi bede sie zbieral do czysczenia kolektora. Moze w ta sobote. Jesli mi odwagi nie zabraknie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
super ZGi fajnie ze ci dziala wsztstko:) w weekend zabieram sie za swoj:) a twoje zdecia na pewno bardo pomoga:) to teraz tylko przyjemnosci z jazdy ci zyczyc
[ Dodano: 2012-02-15, 17:22 ]
allias a z tym kolektorem to przerabane? bo jak bym rozbieral u siebie to moze i kolektor bym tez wyczyscil. alejak nie jest latwo i mozna cos uszkodzic to zostawie go w spokoju:)
[ Dodano: 2012-02-15, 17:26 ]
ZGi a mozesz jeszcze napisac jakie klucze sa potrzebne zeby to eszystko poodkrecac i porozbierac?
[ Dodano: 2012-02-15, 17:22 ]
allias a z tym kolektorem to przerabane? bo jak bym rozbieral u siebie to moze i kolektor bym tez wyczyscil. alejak nie jest latwo i mozna cos uszkodzic to zostawie go w spokoju:)
[ Dodano: 2012-02-15, 17:26 ]
ZGi a mozesz jeszcze napisac jakie klucze sa potrzebne zeby to eszystko poodkrecac i porozbierac?
WDB2200261A149161
Nie jest tak zle, tyle ze troche wiecej roboty bo wiecej srub. Dodatkowo musisz odlaczyc troche przewodow i je wysunac podczas demontazu. Przed tym wszystkim musisz tez zdemontowac listwe paliwowa. Dla mnie najgorsze jest to ze mam bardzo duze szanse polamania srub od kolektora - bo to u mnie norma i wlasnie dlatego brak mi odwagi. Poprostu mam zajebistego pecha do takich rzeczy i srub starszych niz 3-4 lata. Ktos inny jakby to robil to nie ma czego sie obawiac ale ze to jestem ja - to juz inna historia i dluga na caly dlugi temat. Dlatego moze sie odwaze a moze nie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Ja wyciągnąłem cały kolektor, odkręciłem EGR od kolektora i wrzuciłem w wanienką z płynemZGi pisze:A wyciągałeś też tą komorę z EGRa ?
Autko tak jak wszyscy mówią, nie jest takie mułowate, jakby odepchał się, lepiej reaguję na gaz Jakby dostał kilka nowych koni
luki1980x tragedii nie ma, ale jest troszkę kręcenia śrubek, najlepiej ściągnąć listwę wtryskową i jest troszkę więcej wtyczek do zapamiętania
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
praktycznie potrzebujesz tylko małego torxa na ten siłownik EGRa oraz 2 nasadki torxa 10 i 12 jak dobrze pamiętamluki1980x pisze:ZGi a mozesz jeszcze napisac jakie klucze sa potrzebne zeby to eszystko poodkrecac i porozbierac?
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości