Czyszczenie Przepływomierza

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Czyszczenie Przepływomierza

Post autor: windykatorek »

A więc tak kilerzy przepływomierzy , pytacie na gg i na pw odnosnie czyszczenia i naprawy , nasze przpływomierze to czujniki z gorącym filmem , sa to dwa termistory o wymiarach 1mm na 1mm z oby dwoch stron zakryte płytkami szklanymi , podczas przepływu powietrza jeden sie grzeje a drugi odbiera ciepło jakie pozostało , mniejwiecej tak to działa , jesli umyjecie go rozpuszczalnikiem lub benzyna i zaraz podłaczycie to on sie zagrzeje i poprpstu sie spali , jesli juz musicie umyc bo jest brudny od ropy czy mazi olejowej to dajcie im wyschnac kilka godzin zanim podłaczycie , bosch nie przewidział mycia tych elementów , zalecam czyszczenie tylko i wyłacznie sprezonym powietrzem i to z odległosci kilku cm , nie przykładajcie dyszy do dziury bo szybki szklane pekna , wiem to wszystko z własnego doswiadczenia:)) czujnik temperatury w przpeływomierzu to ten czerwony na zewnatrz wyglada jak dioda , mozna go wyminic odkleszczajac zaciski , nowy nalezy ustaić w tym samym miejscu -zazwyczaj jest to zaznaczone na obudowie, uwazajcie na przpeływki z alegro zazwyczaj to zwłoki , lub maja inna obudowe a inny wkład w srodku , spotkałem sie z obudowami mesia a w srodku wkład od audika , i to były nowe zmienniki , polecam magneti marelli sa o połowe tansze a nie miałem z nimi problemów, na podrobki za 100 zł szkoda kasy to lepiej dajcie ta kase żonie lub na biedne dzieci , jesli uzywka to tylko z mozliwoscia sprawdzenia i przetestowania
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ximen
VIP
Posty: 32
Rejestracja: 19 wrz 2008, o 08:31
Lokalizacja: Jaskrów

Post autor: ximen »

witam
a mowa o benzynie czy ropie ????
VIN. WDB2100611A701910
Pozdrawiam
W210 2,4 98r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mysle, ze temat dotyczy ogolnie przyplywomierzy, zasada dzialania ta sama w benzynie czy dieslu. jezeli juz czyscic chemicznie to moge zaproponowac alkohol izopropylowy (IPA) do czyszczenia elektroniki. ma ta zalete, ze w porownaniu do WD40 odparowywuje calkowicie w 100%.

windykatorek klikam pomogl :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Darek210
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darek210 »

Czyszczę przepływomierze w moich pojazdach odtłuszczaczem do hamulców. Żaden nie uległ zniszczeniu. Uważam jedynie na zachowanie odległości ( min 10-13 cm ).
(ex)E 290TD 1997 Pozdrawiam Serdecznie
Vito 112 CDI
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

dokładnie ta odległośc jest wazna :) bo zazwyczaj ludzie wsadzaja ta koncówke w przepływomierz i zamarza i peka :) wd nie na daje sie bo jest tłuste i nie odparowywuje zaraz sie spieka
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Ja leje rozcieńczalnik nitro , do pistoletu lakierniczego, i zwyczajnie natryskiem przedmuchuje przepływke (rada znajomego z dużego serwisu LPG), jakoś nigdy nic nie popsółem , a kilka aut wróciło do "życia".
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

po czyszczeniu z przepływka jak na loteri , raczej chyba wiecej umiera jak sie odradza
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

Mały v8 pisze:Ja leje rozcieńczalnik nitro , do pistoletu lakierniczego, i zwyczajnie natryskiem przedmuchuje przepływke (rada znajomego z dużego serwisu LPG), jakoś nigdy nic nie popsółem , a kilka aut wróciło do "życia".
Też tak robię i do tej pory wszystko ok. Najgorsze są przepływki z cieniutkimi drucikami w środku.
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

taką przepływkę też da się w ten sposób wyczyścić?
Na końcu jest tylko jedna mała dziurka...
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie wiem nie czysciłem nigdy pierburga
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam. ja mam taką przepływkę i próbowałem ją wyczyścić specjalnym sprejem do przepływek,ale nie pamiętam nazwy tego specyfiku (pewnie jakiś amerykański).w każdym razie nie zepsułem :-P . moje objawy to" huta katowice za rufą" przed zabiegiem a po "do przyjęcia" tzn. nie czarny ale taki rozrzedzony szarawy kurz. moc była cały czas "przed i po" więc wnioskuję że nic się nie popsuło :mrgreen: pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
rachela20
Posty: 44
Rejestracja: 28 lis 2008, o 08:15
Lokalizacja: polkowice

Post autor: rachela20 »

Jakby komus z was czyszczenie nie udało się i przepływomiarz zostanie uszkodzony to pamiętajcie, że wasza koleżanka ma w domu sprawny przepływomerz Boscha bo kupiliśmy ale ma inną końcówkę i nie pasował. mogę go komuś odstąpić:) pozdrawiam serdecznie
Mercedes W210 Avantgarde Kombi
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

re

Post autor: sol9 »

czesc,

Prosba o podpowiedz-jak rozroznic:

1) odłączenie wtyczki MAFa ---> P0100 ??
2) zepsuty MAF (po 'czyszczeniu') ----> P0101/102/103 ??

innymi słowy: czy zepsuty MAF da kod P0100 czy raczej jakis nastepny numer z serii P10X ?
pozdr
zzz

s320 cdi
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

u mnie był kod P0100... nie dało się go nawet skasować dopóki nie wymieniłem przepływki :-)
S210 320CDI
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

Assassin pisze:u mnie był kod P0100... nie dało się go nawet skasować dopóki nie wymieniłem przepływki :-)
hehe!

dzieki-spieprzony znaczy spieprzony.
zadna filozofia tego nie zmieni...;-)
pozdr
zzz

s320 cdi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości