W210 pływa i myszkuje przez zawieszenie z tyłu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

W210 pływa i myszkuje przez zawieszenie z tyłu

Post autor: elegance »

Witam
W moim kombi przed liftem ostatnio strasznie buja nawet na małych muldach jakby auto pływało i lekko myszkowało. Tylne zawieszenie na 100% jest do roboty. Od czego zacząć? Do kogo oddać auto, bo nie wszyscy podejmują się roboty Mercedesa :/ na jakie koszty mogę się przygotować? NIVO pompuje - auto nie siada, ale strasznie skacze i buja na nierównościach. Odnośnie myszkowania tyłu - znajomy wspominał o jakiś tulejach w kołysce. Proszę o poradę.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Kolego mam ten sam problem. Też mam 2,9 TD tylko w sedanie. Pomijając fakt, że NIVO też mam do zrobienia tylne zawieszenie mam całe do wymiany. Jak byłem u mechanika o poradę (bo mam tylnie tuleje do wymiany) to powiedział mi, że od 96 jak auto wyjechało z fabryki nic tam nie było robione. Więc koszt wymiany tyłu to około 1500 zł=/.
Ja w pon oddaje auto więc po odbiorze napiszę Ci co miałem wymiane.

Pozdrawiam
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

To mnie buja na prostej drodze;/ w zawieszeniu z tyłu nie wymienione jedynie amortyzatory a tak to wszystko jest sprawne, tuleje pływające wymienione, problem pozostał. Po odjęciu gazu bujanie znika... (nie zawsze jest efekt bujania)
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

a cisnienie w kolach?
Ja raz miałem za dużo i przy 120km/h troche mi nosiło tył na boki.
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

2.2 w każdym kole, bujanie w moim przypadku jest przy różnych prędkościach.
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

U mnie to akurat kwestia zawieszenie, bo i na zimowych oponach i teraz na letnich jest to samo :(
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

19dave88, po robocie zawieszenie geo i zbieżność ustawiona? Każda ingerencja w zawieszenie wymaga ponownego ustawienia.

[ Dodano: 2013-08-25, 01:11 ]
elegance, a co MB ma takiego skomplikowanego, że nie każdy chce się podjąć ;) zawieszenie nie jest skomplikowane, wręcz proste.

Zacznij od wyeliminowania wszystkich luzów, dokładnego sprawdzenia NIVO, na koniec zbieżność i geometria.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

exeresis pisze:elegance, a co MB ma takiego skomplikowanego, że nie każdy chce się podjąć zawieszenie nie jest skomplikowane, wręcz proste.

Zacznij od wyeliminowania wszystkich luzów, dokładnego sprawdzenia NIVO, na koniec zbieżność i geometria.
Zgadzam się z tobą kolego...
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Geometria i zbieżność była ustawiania. Na przyszły tydzień jestem umówiony z mechanikiem. Będzie szukał dalej:D
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

Panowie jutro podjadę do innego mechanika zagadam i się umówię :P
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Drodzy koledzy jutro "oko" jest odprowadzone do mechanika. Do wymiany końcówki i drążki, a z tyłu 2 tuleje pływającei 4 tuleje "tylnej belki" (takie duże). Do tego dożuciłem wymianę płynu hamulcowego, czujnika temperatury zew. i umycia turbo razem z dokręceniem wszystkich opasek. Łączny koszt około 1500 zł.

W niedziele dopiero sprawdzę jaki jest efekt "po".

Pozdrawiam
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Gdy buja tyłem, przy przejściu z koleiny asfalt, to przyczyna leży w drążkach zbieżności, tulejach pływających i często luźnych śrubach przy środkowym drążku przy kole, należy je dokręcić po prostu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Febek a jak przestaje bujać po odjęciu gazu? U mnie problem występuje dopiero kiedy auto jest troche obciążone, oraz przy zmianie biegu na pustym aucie.
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Panowie, auto odebrane dzisiaj sprawdze czy czuć różnicę. Widziałem wzmiankę o tulejach pływających zobaczymy. Jeszcze nivo zostało do zrobienia bo tył sztywny, a to bardzo wpływa na komfort jazdy (pasażera z tyłu chce sie żygać...:P).
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

19dave88 pisze:Febek a jak przestaje bujać po odjęciu gazu? U mnie problem występuje dopiero kiedy auto jest troche obciążone, oraz przy zmianie biegu na pustym aucie.
Na koleinach nie myszkuje? Tuleje wózka tylnego całe masz?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości