Uszodzony przewód hydrauliczny
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Uszodzony przewód hydrauliczny
Jak w temacie, rozglądałem się po allegro i po mechanikach. Ostatnio przerdzewiał mi przewód hydrauliczny od tylnego amortyzatora, wyciekł płyn od wspomagania i jest kiszka. Nigdzie nie mogę znaleźć tego przewodu. Myślałem żeby wykręcić oryginalny i zakupić rurkę a później ją powyginać na wzór, ale nie mam pojęcia czy to będzie spełniało swoją role, czy ktoś z kolegów mógłby dać namiar na taki przewód. Dodam że chodzi o przewód o pompy wspomagania do tylnego prawego amorka. NIVO
Mercedes Benz Classic E290 TD 1997 r. kombi
Do prawego siłownika przewód idzie z gruszki. Do gruszki dochodzi z trójnika. Do trójnika z przewodu, który jest podłączony do zaworu regulacji wysokości.klejk1 pisze:Dodam że chodzi o przewód o pompy wspomagania do tylnego prawego amorka. NIVO
Do pompy podłączony jest przewód zasilający ze zbiorniczka, wyjście na Nivo i wyjście na układ kierowniczy.
Nr VIN! Albo nie będziemy rozmawiać.
WDB2102171A569754 VIN
Szukałem na necie schematów tego układu i nie udało mi się znaleźć. Przewody biegną pod zawieszeniem od strony kierowcy. Jest ich chyba z 5 sztuk. Z tego co zaobserwowałem to uszkodzony jest przewód powrotu oleju ponieważ olej cieknie od strony tylnej auta. Uszkodzenie powstało w wyniku rdzy a dokładnie woda zbierała się w gumkach przytrzymujących przewody umieszczonych na podwoziu. Jak wiadomo układ hydrauliczny czyli tylne amorki i wspomaganie to jedno a więc straciłem odrazu wspomaganie, Przy okazji jaki olej będzie najlepszy do uzupełnienia braków?
Szukałem na necie schematów tego układu i nie udało mi się znaleźć. Przewody biegną pod zawieszeniem od strony kierowcy. Jest ich chyba z 5 sztuk. Z tego co zaobserwowałem to uszkodzony jest przewód powrotu oleju ponieważ olej cieknie od strony tylnej auta. Uszkodzenie powstało w wyniku rdzy a dokładnie woda zbierała się w gumkach przytrzymujących przewody umieszczonych na podwoziu. Jak wiadomo układ hydrauliczny czyli tylne amorki i wspomaganie to jedno a więc straciłem odrazu wspomaganie, Przy okazji jaki olej będzie najlepszy do uzupełnienia braków?
Mercedes Benz Classic E290 TD 1997 r. kombi
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
wiem czy ten przewód jest metalowy czy gumowy, czy mieszany,ale każdy z nich można dorobić w specjalistycznych warsztatach które są praktycznie w każdym mieście. Można odwiedzić szroty mercedesa i ewent. wymontować taki.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Przewód jest metalowy. Zastanawiam się czy jak kupie zwykłą rurkę o takim przekroju jak oryginał i ją powyginam tak by pasowała to czy nie ucierpi na tym materiał z którego będzie wykonana na zagięciach, bo jest ich tam sporo. Jak wyglądają końcówki takiego przewodu, podejrzewam że trzeba będzie nagwintowywać. Patrzałem na szrocie i szczerze mówiąc wymiana zardzewiałej dziurawej rurki na zardzewiałą nie jest dobrym rozwiązaniem na dłuższy czas. Czy naprawdę nie można dokupić takiego przewodu?
Mercedes Benz Classic E290 TD 1997 r. kombi
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Można w ASO i myslę,że nie jest drogi.klejk1 pisze: Czy naprawdę nie można dokupić takiego przewodu?
W EPC z ruskiej strony w poniższym linku wpisz swój VIN i przejrzyj numerowane tytuły.W którymś natrafisz na rysunki przewodów i po numerze rysunku można sprawdzić ile część w przybliżeniu kosztuje w ASO.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/210/
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Nivo, paliwowe i hamulcowe.klejk1 pisze:Przewody biegną pod zawieszeniem od strony kierowcy. Jest ich chyba z 5 sztuk.
Zależy jaki miałeś!klejk1 pisze: Przy okazji jaki olej będzie najlepszy do uzupełnienia braków?
Generalnie zaleca się:
Kod: Zaznacz cały
Olej do układu wspomagania połączony z nivo około 2,5 litra ,Oryginał MB 0019892003 lub zamiennik Febi 21648 lub Fuchs PSF
viewtopic.php?t=529
Bardzo ważny temat: dorabianie przewodów - kompletne dane!, porady, wymiana oleju, odpowietrzanie i inne. Wykazał się fachura elspasoo:
viewtopic.php?p=155265
Przewody jak widzisz można dorobić, ale także zamówić z ASO. Jeśli uda nam się określić, który przewód cieknie, to podam Ci oryginalne oznaczenie. Chociaż i bez tego mógłbyś zamówić w serwisie. Jeśli będziesz miał szczęście, to może uda się znaleźć nowy zamiennik. Musisz tylko być pewien, który to przewód
Ciekawa interpretacja Zrobisz fotkę?klejk1 pisze:Z tego co zaobserwowałem to uszkodzony jest przewód powrotu oleju ponieważ olej cieknie od strony tylnej auta
przewody
witam chciał bym znać mniej więcej długości przewodów nivo tych metalowych bo mi przegniły te przy trójniku
3szt
1 -co idzie z trójnika do rozdzielacza
i 2-3 które idą z trójnika do gruszek
tryska mi olejem i muszę wymienić a jak zacznę od jednego to już wszystkie muszę bo tragicznie wyglądają wiec proszę o ich rozmiary bo chce kupić jutro miedziane bo są najtańsze i końcówki są takie same. pozdrawiam
3szt
1 -co idzie z trójnika do rozdzielacza
i 2-3 które idą z trójnika do gruszek
tryska mi olejem i muszę wymienić a jak zacznę od jednego to już wszystkie muszę bo tragicznie wyglądają wiec proszę o ich rozmiary bo chce kupić jutro miedziane bo są najtańsze i końcówki są takie same. pozdrawiam
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Re: przewody
...masakra post wyżej, kol. Qoompel podał link do tego co Cię interesuję, dosłownie, nad Twoim postem... Lenistwo i ignorancja - level MASTERzer_gu pisze:witam chciał bym znać mniej więcej długości przewodów nivo tych metalowych bo mi przegniły te przy trójniku
3szt
1 -co idzie z trójnika do rozdzielacza
i 2-3 które idą z trójnika do gruszek
tryska mi olejem i muszę wymienić a jak zacznę od jednego to już wszystkie muszę bo tragicznie wyglądają wiec proszę o ich rozmiary bo chce kupić jutro miedziane bo są najtańsze i końcówki są takie same. pozdrawiam
qoompel pisze: Bardzo ważny temat: dorabianie przewodów - kompletne dane!, porady, wymiana oleju, odpowietrzanie i inne. Wykazał się fachura elspasoo/quote]
viewtopic.php?p=155265
1sza strona, 3eci post od dołu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości