Metaliczne uderzenia z tyłu auta w210 kombi 2002

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Metaliczne uderzenia z tyłu auta w210 kombi 2002

Post autor: maclos »

Witam Wszystkich

Temat tylnego zawieszenia był już poruszany wiele razy, ale nie znalazłem nic pasującego do mojego objawu. Podczas pokonywania nierówności, gdy tylne koła opadają na nawierzchnie np. z krawężnika lub gdy wpadają do dołka słychac uderzenia z tyłu jakby coś uderzało od dołu w podłogę. Wymieniłem tuleje pływając, tuleje sanek przód i tył, tuleje górne nad amortyzatorami. Cały tył jest sztywny. Podejrzewam amortyzatory NIVO, ale płyn nie ucieka, wszystko jest suche, gruchy również, działa pneumatyka pod obciążeniem. Dla mnie osobiście te stuki sa za mocne jak na amortyzatory i za bardzo metaliczne. Myślalem ze to wydech, ale też wszystko niby jest ok. Liczę na konstruktywna pomoc bo w tył zinwestowałem juz sporo :) .Dziękuje
Awatar użytkownika
wojak
Posty: 91
Rejestracja: 7 lis 2011, o 01:14
Lokalizacja: (s)PODlasia

Post autor: wojak »

Uzupełnij podpis, wpisz się w 'powitalni'... I następnym razem przeczytaj regulamin.
W210 2,9TD Avantgarde '98 WDB2100171A427449
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...mam ten sam problem jak jadę na kręgle... po wyjęciu kuli z bagażnika i zostawieniu jej w garażu - stuki ustają :P
...a tak serio... to... może to nie amory? może jakaś osłona o coś stuka?? z tego co napisałeś to jakoś nic mi do głowy nie przychodzi... ale mam rade... potrzebny kanał - najedź tyłem na jakieś cegły, wejdź do kanału i niech ktoś z nich zjedzie - efekt jak z Twojego opisu - coś jak krawężnik, no a dalej to wiadomo - popatrzysz i może coś ogarniesz...
:hyhy:
Obrazek
maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Post autor: maclos »

A jakie są objawy zepsutych amortyzatorów NIVO? Czy to też są takie mocne stuki na nierównościach?
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Zobacz poduszki tylnej belki i sprawdź czy podczas energicznego ruszania (postrzelaj ze sprzęgła) powinno również stukać
Ostatnio zmieniony 23 cze 2012, o 11:34 przez Miko126, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Mialem taki sam obiaw ale w oplu, nie wiedzialem ocb dopuki tylnia belka sie wziela i nie urwala z prawej strony od podlogi :-) sprawdz sobie belke.
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
farciarz_BDG
Posty: 19
Rejestracja: 5 lip 2012, o 15:45
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: farciarz_BDG »

maclos pisze:A jakie są objawy zepsutych amortyzatorów NIVO? Czy to też są takie mocne stuki na nierównościach?
objawy koniecznosci wymiany gruszek na nowe sa takie ze auto na wybojach skacze jak piłka, zwłaszcza tył, wiem co mówię bo jezdzilem S210 z ta usterka
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

Kolego nie amortyzatory tylko siłowniki NIVO-funkcje amortyzatora spełniają owe gruszki.
Piszesz a to się indeksuje a potem jeden z drugim będzie bzdury powielał.
Stukają Ci dolne mocowania siłowników-amen.
S280 4 Matik
maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Post autor: maclos »

Rzeczywisce były to dolne mocowania siowników NIVO. Zajeła się tym firma z okolic Gdańska Nagengast.Koszt 95 + kurier. W środę rano wyslałem w piątek miałem już zamontowane na samochodzie. Szybko i z gwarancją na rok.Polecam firmę, zajmują sie kompleksowo nivo.
Awatar użytkownika
greak
Posty: 181
Rejestracja: 6 paź 2010, o 11:50
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: greak »

sam zakładałem zregenerowane nivo czy byłeś u mechanika, mam na myśli odpowietrzenie układu( jak to zrobić)
VIN: WDB2102061X083517
Obrazek
przesyłki kurierskie krajowe i zagraniczne
www.pluspaczka.pl
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

greak pisze:mam na myśli odpowietrzenie układu

Zalać płynem układ, ze 3 osoby do bagażnika (jeżeli zgrabne kobitki to z 5 potrzeba :D), odpalić auto i czekać aż wstanie. Odpowietrzy się sam.

PS. Krok ostatni: wyjąć chłopa lub kobitki z bagażnika ;)
raaza
Posty: 287
Rejestracja: 7 paź 2013, o 19:21
Lokalizacja: gkp

Post autor: raaza »

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, mam podobny problem jak autor postu, mianowiecie:

Podczas wpadniecia w dziurę lub zjechania np za krawężnika słychać metaliczne stuki w prawym tylnym kole w kombi.
Niedawno wymieniałem poduchy belki tył, łączniki stablizatora, wczoraj wymieniłem sprężynę z tyłu i dwie gumy amortyzatora u góry i nadal to samo.

Dodam, ze amor nie ma żadnych wycieków, auto wysoko stoi, nie podskakuje jak piłka na dziurach, jest tylko ten odgłos metaliczny na dziurach..

Obstawiam więc jak autor tematu dolne mocowania siłowników nivo.

Mozecie powiedzieć:
1. Czy mogę na próbę, bo mam już i tak zdjetą tapicerkę, odkręcić amortyzator u góry, odchylic go trochę i przejechać się kawałek de facto bez amortyzatora, by wówczas stwierdzić czy to amor na 100%? Czy od razu sprężyna padnie? :wstyd:

2. Dobrze sprawdzam czy nivo działa? Ładuję ciężar na jedną stronę auta w kombi do bagażnika, auto się przechyla na jeden bok, potem odpalam na luzie i co? Auto powinno się wyrównać?
WDB2102371A270261
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

1. Nie.
2. Tak.
Delta-P dla B200 !
irekgaz
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Chciałbym odświeżyć temat bo nie mogę sobie poradzić.
kolega "maclos" o tym pisał co teraz u mnie się pojawiło. Po wymianie sprężyn z tyłu auto się podniosło i zaczęło walić jak w podłogę od spodu tylko przy pokonywaniu progów. Ciekawe że nie zawsze to jest i nie na każdym progu. Rok temu robiłem remont zawiasu tył.
Może ktoś już rozwiązał taki problem?
Pisałem tutaj w innym poście, wszystko sprawdzone :gruchy, nivo, tuleje - a stukanie pojawia się nadal. :zalamany:
www.autocentergaz.pl
W210 E200T kompresor
WDB2102481B366443
wojtekjasny
Posty: 83
Rejestracja: 22 paź 2012, o 12:33
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wojtekjasny »

Miałem ten sam objaw. Tuleja amortyzatora. Co dziwniejsze zdemontowałem go wraz ze znajomymi mechanikami oceniliśmy tuleję na sprawną ( brak widocznych uszkodzeń luzów). Amortyzator wysłałem do Gdańska adres znalazłem na forum. Sprawdzili tuleja nowa i problem zniknął. Mocne metaliczne stuki.
W210 e290td sprzedany
Aktualnie:
a6c5 2,4v6 avant
S210 E300td
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości