jakiej firmy wybrać amortyzatory
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
- Lokalizacja: Kraków
sachs
Takie rozumowanie prowadzi donikąd . Elementem resorującym w aucie jest spirala , natomiast amortyzator tylko tłumi jej drgania . TO JEST KOMPLET ! Ktoś to policzył , nie można wymieniać tylko amortyzatora na coraz twardszy czy jakiś tam . W naszych realiach / koszmarny stan nawierzchni / padnie każde zawieszenie .
oj tam oj tam. jak wiesz gazowe amortyzatory tak naprawdę są gazowo olejowe. gaz nie męczy się, olej tak. gdy olej trochę sobie popracuje to zmienia się charekterystyka pracy. o to mi chodzi.malkontent pisze:To jest potoczny błąd myślowy , amortyzatory nie " miękną " . Miękkie są już zużyte !
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
- Lokalizacja: Kraków
olej
tam się nie ma co męczyć , bo to czysty syntetyk , a gaz jest dodawany aby zmniejszyć spienianie . Zmiana charakterystyki tłumienia to nic innego jak nieszczelność , czyli zużycie części trących o siebie . Amen :mrgreen:
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
- Lokalizacja: Kraków
zimny a ciepły
takie dywagacje doprowadzą nas do interpolacji podczas całkowania numerycznego :mrgreen:
malkontent czyli sądzisz że montaż twardszego amora nic nie da i auto będzie tak samo miekkie jak na sachsie? A jeśli mowa o amorkach to powiedzcie mi czy można zastąpić nivo jakimś innym amortyzatorem? Ewentualnie czy można w jakiś prosty sposób zregenerować sworznie w nivo
MERCEDES-BENZ E220 2.2 cdi 143km
wiem, że odgrzebuję temat.
Co myślicie o takim komplecie: http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe- ... 62873.html
Szkoda mi wydać 2000-2500 na zawieszenie od Bilsteina tym bardziej, że moje roczne przebiegi nie przekroczą 7000km.
Co myślicie o takim komplecie: http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe- ... 62873.html
Szkoda mi wydać 2000-2500 na zawieszenie od Bilsteina tym bardziej, że moje roczne przebiegi nie przekroczą 7000km.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
tonidriver, kilka miesięcy temu oddałem samochód do wspawania kielichów i mechanik złamał mi sprężynę (jakieś 5-7cm) twierdząc, że już taka była, w co mu nie wierzę bo przy mnie sprężynę z drugiej strony łomem na miejsce wpychał zamiast użyć ściągaczy do sprężyn (stwierdził, że mu się nie chce). Poza tym do remontu mam tylne zawieszenie (tuleje pływające, tuleje wahaczy lub nawet całe wahacze i poduszki wózka). No i tak pomyślałem czy może by przy okazji nie strzelić sobie takiego kompleciku, no i jeśli będzie trzeba to wahacze Krafta (komplet na tył ok 400zł).
Powiedzcie mi czy dałbym radę sam to wszystko wymienić mając żabę, kobyłki i zestaw kluczy, czy może są potrzebne bardziej wyszukane narzędzia np. palnik, jakieś prasy
Powiedzcie mi czy dałbym radę sam to wszystko wymienić mając żabę, kobyłki i zestaw kluczy, czy może są potrzebne bardziej wyszukane narzędzia np. palnik, jakieś prasy
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
-
- Posty: 360
- Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja przetestowałem już BOGE(sieć Sachsa),MONROE oraz HART(delphi).Tych ostatnich nie polecam,jeden mi siadł tuż po gwarancji w 190 tce,zrobiłem na nim ok.30 tyś Jeśli chodzi o charakterystykę pracy zawieszenia,nie ma różnicy między BOGE a MONROE,BOGE jednak są trwalsze i bardziej estetycznie wykonane.Gdybym teraz miał kupować, spróbowałbym BILSTEINY,te wzmocnione.
[ Dodano: 2013-07-13, 16:57 ]
Kupiłem dzisiaj amorki tylne KAYABA(553198)Gas-a-Just,zapłaciłem 250 zł sztuka,na SACHS-y musiałbym poczekać do poniedziałku,są o 50 zł droższe za sztukę.Jakie wrażenia.Przy montażu musiałem użyć całej swej siły,aż spurpurowiałem,by je ścisnąć i włożyć w gniazdo,a słaby nie jestem.Pisze na pudełku i na amortyzatorach ---made in Japan---Bardzo mi się spodobało to,że na trzpieniu nie ma żadnej metalowej,ruchomej tulejki wchodzącej w otwór u góry,poduszki gumowe są tak wyprofilowane,że posiadają tulejki gumowe u góry górna też ma od spodniej części.Zrobiłem jazdę próbną,Poezja Tylne zawieszenie na wertepach kamienistych milczy jak żółw.Nie ma żadnego bujania podczas jazdy,bardzo trudno bujnąć tyłem,chociaż podczas jazdy są bardzo komfortowe,nie czuć żadnej pracy zawieszenia tylnego.No ,ale jest jeden problem,teraz widzę przepaść między przodem(amorki HART) a tyłem,wcześniej było odwrotnie.Bałem się montując je,że będą twarde,i auto będzie podskakiwać na kamienistej drodze,ale się myliłem.Polecam.Teraz przychodzi czas na przednie.Zapomniałem jeszcze dodać,że tył auta poszybował w górę,wcześniej nie widziałem górnej krawędzi opony,teraz błotnik znajduje się przynajmniej 5 cm nad jej krawędzią,ale wcale temu się nie dziwię,skoro amorek posiada taką siłę wypychu.Jeśli chodzi o estetykę wykonania,jest powalająca.Już bardzo dawno nie miałem przyjemności kupić czegoś,co ma wyryte na sobie ----made in Japan---Do przodu też kupuję KYB.Nie mam pojęcia jak wyglądają podróby tej firmy---made in China----ale tutaj na pierwszy rzut oka widać jakość technologii produkcji,po samej precyzji dokonania grawerki na rurach amortyzatorów.
[ Dodano: 2013-07-13, 16:57 ]
Kupiłem dzisiaj amorki tylne KAYABA(553198)Gas-a-Just,zapłaciłem 250 zł sztuka,na SACHS-y musiałbym poczekać do poniedziałku,są o 50 zł droższe za sztukę.Jakie wrażenia.Przy montażu musiałem użyć całej swej siły,aż spurpurowiałem,by je ścisnąć i włożyć w gniazdo,a słaby nie jestem.Pisze na pudełku i na amortyzatorach ---made in Japan---Bardzo mi się spodobało to,że na trzpieniu nie ma żadnej metalowej,ruchomej tulejki wchodzącej w otwór u góry,poduszki gumowe są tak wyprofilowane,że posiadają tulejki gumowe u góry górna też ma od spodniej części.Zrobiłem jazdę próbną,Poezja Tylne zawieszenie na wertepach kamienistych milczy jak żółw.Nie ma żadnego bujania podczas jazdy,bardzo trudno bujnąć tyłem,chociaż podczas jazdy są bardzo komfortowe,nie czuć żadnej pracy zawieszenia tylnego.No ,ale jest jeden problem,teraz widzę przepaść między przodem(amorki HART) a tyłem,wcześniej było odwrotnie.Bałem się montując je,że będą twarde,i auto będzie podskakiwać na kamienistej drodze,ale się myliłem.Polecam.Teraz przychodzi czas na przednie.Zapomniałem jeszcze dodać,że tył auta poszybował w górę,wcześniej nie widziałem górnej krawędzi opony,teraz błotnik znajduje się przynajmniej 5 cm nad jej krawędzią,ale wcale temu się nie dziwię,skoro amorek posiada taką siłę wypychu.Jeśli chodzi o estetykę wykonania,jest powalająca.Już bardzo dawno nie miałem przyjemności kupić czegoś,co ma wyryte na sobie ----made in Japan---Do przodu też kupuję KYB.Nie mam pojęcia jak wyglądają podróby tej firmy---made in China----ale tutaj na pierwszy rzut oka widać jakość technologii produkcji,po samej precyzji dokonania grawerki na rurach amortyzatorów.
phantom WDB210004 1A 148308
Myślicie, że takie byłyby dobre?:
https://www.ucando.pl/produkt/amortyzat ... 19D709-854
Czy lepiej dopłacić?:
https://www.ucando.pl/produkt/amortyzat ... 20D449-854
https://www.ucando.pl/produkt/amortyzat ... 19D709-854
Czy lepiej dopłacić?:
https://www.ucando.pl/produkt/amortyzat ... 20D449-854
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości