jakiej firmy wybrać amortyzatory

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malkontent »

To jest potoczny błąd myślowy , amortyzatory nie " miękną " . Miękkie są już zużyte !
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
marcin82
Posty: 29
Rejestracja: 16 paź 2011, o 18:35
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: marcin82 »

Ja w swoim kombi zakladalem sachs, i powiem tak, prawy się skończył a ma dopiero 30 tys. Następne na bank będą bilstein. Na pewno są dużo twardsze,ale to dobrze bo nie będzie jak na łodzi.
MERCEDES-BENZ E220 2.2 cdi 143km
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

sachs

Post autor: malkontent »

Takie rozumowanie prowadzi donikąd . Elementem resorującym w aucie jest spirala , natomiast amortyzator tylko tłumi jej drgania . TO JEST KOMPLET ! Ktoś to policzył , nie można wymieniać tylko amortyzatora na coraz twardszy czy jakiś tam . W naszych realiach / koszmarny stan nawierzchni / padnie każde zawieszenie .
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

malkontent pisze:To jest potoczny błąd myślowy , amortyzatory nie " miękną " . Miękkie są już zużyte !
oj tam oj tam. jak wiesz gazowe amortyzatory tak naprawdę są gazowo olejowe. gaz nie męczy się, olej tak. gdy olej trochę sobie popracuje to zmienia się charekterystyka pracy. o to mi chodzi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

olej

Post autor: malkontent »

tam się nie ma co męczyć , bo to czysty syntetyk , a gaz jest dodawany aby zmniejszyć spienianie . Zmiana charakterystyki tłumienia to nic innego jak nieszczelność , czyli zużycie części trących o siebie . Amen :mrgreen:
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

proszę nie mów mi, że zimny a rozgrzany amortyzator pracuje tak samo, bo mi wyrośnie kaktus na ręku.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

zimny a ciepły

Post autor: malkontent »

takie dywagacje doprowadzą nas do interpolacji podczas całkowania numerycznego :mrgreen:
marcin82
Posty: 29
Rejestracja: 16 paź 2011, o 18:35
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: marcin82 »

malkontent czyli sądzisz że montaż twardszego amora nic nie da i auto będzie tak samo miekkie jak na sachsie? A jeśli mowa o amorkach to powiedzcie mi czy można zastąpić nivo jakimś innym amortyzatorem? Ewentualnie czy można w jakiś prosty sposób zregenerować sworznie w nivo
MERCEDES-BENZ E220 2.2 cdi 143km
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

wiem, że odgrzebuję temat.
Co myślicie o takim komplecie: http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe- ... 62873.html
Szkoda mi wydać 2000-2500 na zawieszenie od Bilsteina tym bardziej, że moje roczne przebiegi nie przekroczą 7000km.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Przemek, w jakim celu chcesz wymieniać sprężyny ?
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

tonidriver pisze:Przemek, w jakim celu chcesz wymieniać sprężyny ?
może chce zglebować furacza :D ja bym już celował w gwint jeśli tak :P
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Awatar użytkownika
Driv3r
Posty: 103
Rejestracja: 18 lip 2012, o 14:53
Lokalizacja: LBN

Post autor: Driv3r »

Zmieniło się coś w opiniach? - Amorki tył, W202, Bilstein ?
Na przodzie mam Bilstein B4 od czerwca i jestem bardzo zadowolony. Różnica kolosalna po zużytych oryginałach V12.....
S211 E320 CDI V6 FL Avangarde Sport Package
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

tonidriver, kilka miesięcy temu oddałem samochód do wspawania kielichów i mechanik złamał mi sprężynę (jakieś 5-7cm) twierdząc, że już taka była, w co mu nie wierzę bo przy mnie sprężynę z drugiej strony łomem na miejsce wpychał zamiast użyć ściągaczy do sprężyn (stwierdził, że mu się nie chce). Poza tym do remontu mam tylne zawieszenie (tuleje pływające, tuleje wahaczy lub nawet całe wahacze i poduszki wózka). No i tak pomyślałem czy może by przy okazji nie strzelić sobie takiego kompleciku, no i jeśli będzie trzeba to wahacze Krafta (komplet na tył ok 400zł).

Powiedzcie mi czy dałbym radę sam to wszystko wymienić mając żabę, kobyłki i zestaw kluczy, czy może są potrzebne bardziej wyszukane narzędzia np. palnik, jakieś prasy
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

Ja przetestowałem już BOGE(sieć Sachsa),MONROE oraz HART(delphi).Tych ostatnich nie polecam,jeden mi siadł tuż po gwarancji w 190 tce,zrobiłem na nim ok.30 tyś Jeśli chodzi o charakterystykę pracy zawieszenia,nie ma różnicy między BOGE a MONROE,BOGE jednak są trwalsze i bardziej estetycznie wykonane.Gdybym teraz miał kupować, spróbowałbym BILSTEINY,te wzmocnione.

[ Dodano: 2013-07-13, 16:57 ]
Kupiłem dzisiaj amorki tylne KAYABA(553198)Gas-a-Just,zapłaciłem 250 zł sztuka,na SACHS-y musiałbym poczekać do poniedziałku,są o 50 zł droższe za sztukę.Jakie wrażenia.Przy montażu musiałem użyć całej swej siły,aż spurpurowiałem,by je ścisnąć i włożyć w gniazdo,a słaby nie jestem.Pisze na pudełku i na amortyzatorach ---made in Japan---Bardzo mi się spodobało to,że na trzpieniu nie ma żadnej metalowej,ruchomej tulejki wchodzącej w otwór u góry,poduszki gumowe są tak wyprofilowane,że posiadają tulejki gumowe u góry :) górna też ma od spodniej części.Zrobiłem jazdę próbną,Poezja :cwaniak: Tylne zawieszenie na wertepach kamienistych milczy jak żółw.Nie ma żadnego bujania podczas jazdy,bardzo trudno bujnąć tyłem,chociaż podczas jazdy są bardzo komfortowe,nie czuć żadnej pracy zawieszenia tylnego.No ,ale jest jeden problem,teraz widzę przepaść między przodem(amorki HART) a tyłem,wcześniej było odwrotnie.Bałem się montując je,że będą twarde,i auto będzie podskakiwać na kamienistej drodze,ale się myliłem.Polecam.Teraz przychodzi czas na przednie.Zapomniałem jeszcze dodać,że tył auta poszybował w górę,wcześniej nie widziałem górnej krawędzi opony,teraz błotnik znajduje się przynajmniej 5 cm nad jej krawędzią,ale wcale temu się nie dziwię,skoro amorek posiada taką siłę wypychu.Jeśli chodzi o estetykę wykonania,jest powalająca.Już bardzo dawno nie miałem przyjemności kupić czegoś,co ma wyryte na sobie ----made in Japan---Do przodu też kupuję KYB.Nie mam pojęcia jak wyglądają podróby tej firmy---made in China----ale tutaj na pierwszy rzut oka widać jakość technologii produkcji,po samej precyzji dokonania grawerki na rurach amortyzatorów.
phantom WDB210004 1A 148308
sejan
Posty: 5
Rejestracja: 2 lis 2012, o 14:29
Lokalizacja: wwa

Post autor: sejan »

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości