Dziwne stukanie..

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Dziwne stukanie..

Post autor: dlugi111 »

Witam

Mam nietypowy problem dotyczacy dziwnego stukania.. zawieszenie 2 razy sprawdzane na szarpakach i raz przez mechanika wynik zero luzow..

hmm teraz delikatny opis wyjezdzam na droge i przez pierwsze 20 km jest wszystko bajecznie.. zadnych stukow pukow:) problem nastepuje gdy powiedzmy "zawiesznie sie rozgrzeje" i to tak za kazdym razem.. gdy samochod postoi zero stukow pukow a gdy zawiesznie troche popracuje dziwny gluchy dzwiek z przednich kol.. myslalem ze to laczniki zostaly wymienione dalej to samo.. dodam ze stuki odczowam na kierownicy czy to moze byc maglownica?? patrzylem z pod spodu sucha jak pieprz:) stuki wystepuja nawet gdy jest rowna prosta droga.. jakby doslownie cos tam z pod spodu latalo.. czy to moze byc sworzeń? bo przy maks. skrecie w lewo cos mi skrzypi.. z lewego przedniego kola jakby cos ocieralo :zalamany: czekam na jakies odp:)
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Kiedy dokładnie słyszysz te pukanie?? na dziurach, w dołkach ??
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Dosyć trudno sprawdzić wahacze górne przednie, także to może być przyczyna.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

Leszek304 pisze:Kiedy dokładnie słyszysz te pukanie?? na dziurach, w dołkach ??

hmm one sa na rownej drodze...chociaz jak sa jakies nierownosci to tez stuka, tylko tak jak pisalem wystepuja gdy zrobie pare dobrych km..

teoretycznie nie ma zadnych luzow na tulejach jezeli chodzi o wahacze dolne, gorne koncowki na wahaczach niby tez sprawne..


a nie mam za bardzo $ zeby wszystko wymieniac po kolei :kwasny: :kwasny:
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
mongrel
Posty: 10
Rejestracja: 20 lut 2010, o 18:28
Lokalizacja: Krk

Post autor: mongrel »

W zasadzie mam bardzo podobny problem co kolega powyżej. Tyle tylko, że u mnie te stuki zaczynają się już gdzieś po 3 kilometrach. I tak samo sprawdzane na szarpakach i przez mechanika, wszystko ok. Przekładnia kierownicza sucha i bez luzów, górne wahacze mają 6 miesięcy (Lemforder), drążki z końcówkami przejechały 25 tysięcy (TRW), dolne sworznie wymienione w tym roku, łożyska ok, łączniki stabilizatora wymienione przedwczoraj, dzisiaj popłynąłem na 5 stów wymieniając półroczne amortyzatory na nowe. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Może ktoś rzuci jeszcze jakąś sugestię.

Pozdrawiam.
Mercedes S210 2.9 TD
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Ja mam to samo. Ale wydaje mi się że problemem jest łożysko, po kopniaku w koło słychać metaliczny stuk, a w zawieszeniu wymienione wszystko za wyjątkiem amorów i górnych wahaczy. W poniedzialek wymienię łożysko i sie okaże
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
borsukafk
Posty: 98
Rejestracja: 30 gru 2011, o 19:10
Lokalizacja: Oława

Post autor: borsukafk »

Cześć.

Z tego co piszecie wynika, że zużyty jest jakiś element gumowy (guma jak jest ziemna to jest troche sztywniejsza potem działa tarcie=ciepło i guma jest bardziej plastyczna i zaczyna stukać). Stawiam że są to poduszki stabilizatora. Wymień najpierw je bo kosztują po 10zl za sztukę i łatwo je wymienić.

Pozdr.
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Ja wymieniłem z przodu wszystko z wyjątkiem amortyzatorów, sprężyn i górnych wahaczy. W amortyzatorach wymieniłem te dolne tulejki bo miały luz.
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

19dave88, gdzie kupiłeś tulejki do amortyzatorów?
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Nie ja kupowałem, mechanik gdzieś kupił, ale mówił że to od chyba fiata :D
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Spoko już jakiś punkt zaczepienia, zmierzę i popytam w sklepach, wyjdzie hybryda M&F :rotfl:
Awatar użytkownika
mongrel
Posty: 10
Rejestracja: 20 lut 2010, o 18:28
Lokalizacja: Krk

Post autor: mongrel »

W moim przypadku jednocześnie doszedłem do źródła stuków a przynajmniej tak mi się wydawało. W zasadzie sam zdiagnozowałem o co chodzi przypadkiem. Na postoju podszedłem z prawej strony z przodu i zakołysałem autem naciskając na błotnik. Przy każdym bujnięciu dobiegał stuk. Zademonstrowałem moje odkrycie mechanikowi, on wlazł pod auto złapał za drążek kierowniczy i na tym elemencie właśnie występował ów stuk. Nie wiem jak to jest możliwe skoro nie miał on luzu, po prostu przeskakiwał jakoś w poziomie. Sprawdził czy to rzeczywiście drążek wydaje stuk demontując go i skręcając koło bez niego. Po zakołysaniu autem bez drążka stuku nie było. Po tym napryskał do niego WD 40 zamontował go i stuk ustąpił na jakieś 1,5 miesiąca. Dzisiaj więc dojrzałem do decyzji i mechanik ponownie rozkręcił koło i wymienił drążek, tym razem kupiłem Lemfordera. No i dziwne stuki tym razem nie ustąpiły, może jest odrobinę lepiej ale po wcześniejszej diagnozie byłem pewny, że wymiana drążka załatwi sprawę a tu dupa. Cóż poczekam chyba aż coś odpadnie bo inaczej chyba nie dojdę przyczyny. Pozdrawiam.
Mercedes S210 2.9 TD
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

drążek łączy gałkę przy kole i maglownicę, moim zdaniem możesz mieć już problemy z maglem, mi też co stuka a mam wszystko wymienione, czy czasem nie zanika ci wspomaganie, albo raczej działa za słabo przycniskich prędkościach? magiel można regenerować koszt około 600-800zł
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
mongrel
Posty: 10
Rejestracja: 20 lut 2010, o 18:28
Lokalizacja: Krk

Post autor: mongrel »

Mała aktualizacja dotycząca dziwnych stuków. Okazało się, że oba drążki kierownicze mają wadę jaką opisałem dwa posty wyżej. Najzwyczajniej jeśli można tak powiedzieć "klikały" nie miały luzów ale jakoś tak dziwnie przeskakiwały, powodując podczas jazdy dźwięk jakby miało coś zaraz odpaść lub co najmniej jakby coś było poluzowane, niedokręcone w układzie kierowniczym. Koniec końców po wymianie obu drążków problem ustał.
Mercedes S210 2.9 TD
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

kudlaty75 pisze:gdzie kupiłeś tulejki do amortyzatorów?
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... ts_id=2301
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości