Błąd: ASR SCHLUPF REGELUNG i nici z jazdy

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Bartusiak
Posty: 3
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:43

Błąd: ASR SCHLUPF REGELUNG i nici z jazdy

Post autor: Bartusiak »

Witam

Mam problem, który jak wyszukiwałem jest dość częsty jednak u mnie inaczej to wygląda niż u innych forumowiczów. Odebrałem auto od mechanika, gdyż musiałem pospawać progi i wymienić trochę przodu w ramach ubezpieczenia, a przed oddaniem auta było wszystko super. Po dość sporym czasie, gdy dostałem telefon, że samochód jest do odebrania myślę "no w końcu". Wszystko pięknie auto jak na początku wygląda jednak ten nieszczęsny komunikat, który podałem w tytule.
Byłem na diagnostyce poprzez Star Diagnosis i wyskoczył pospolity błąd - musiałem wymienić czujnik w pedale hamulca. Został wymieniony i błędu nie ma na komputerze. Mimo to nadal mam ten sam błąd i w lewym dolnym rogu świeci na pomarańczowym tle "BAS ASR". Motyw w tym momencie jest taki, że odpalam samochód i momentami nierówno chodzi na obrotach. Jak wciskam na "luzie" pedał hamulca i puszczam błąd nie wyskakuje (ASR SCHLUPF...) zaś jak wcisnę gaz by mu dać trochę obrotów to 1000-1500 max i zaraz piszczy, wyświetla błąd na zegarze. Z błędem mogę max na 4. biegu jechać 40km/h z górki 50 (sprawdzałem, gdy musiałem dojechać dwie wioski dalej na kanał).
Dziś tato grzebał coś od spodu i popryskał WD40 w niektóre miejsca przy czym ja odpalałem i sprawdzałem co się dzieje. Raz w pewnym momencie samochód pozwolił na obroty w wysokości 4000 po czym włączył się znów błąd i wróciło do stanu początkowego. Dodatkowo auto trzymało równo obroty delikatnie powyżej 1000 póki nie wróciliśmy do domu - podczas postoju by otworzyć bramę samochód znów nie równo pracował na trybie awaryjnym.

Zapomniałem jeszcze dodać, że po przyjeździe ze studiów na weekend tata mi chciał błąd pokazać i znikł On, a samochód normalnie śmigał przez dwa dni aż coś go ugryzło, gdy stał na parkingu w mieście. Od tamtej pory (koło dobrego półtora/dwa tygodnie) stoi na podwórku.

MODEL SAMOCHODU:

Mercedes W210 E240 Benzyna + LPG - Manual (5-cio biegowa skrzynia)
Rocznik: 1997
Silnik: V6 (170KM)

Liczę na pomoc w razie braku jakiś informacji proszę dopytać i z góry dziękuje za wszelaką pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Błąd: ASR SCHLUPF REGELUNG i nici z jazdy

Post autor: tonidriver »

Na obu paliwach to się dzieje ?
Bartusiak
Posty: 3
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:43

Re: Błąd: ASR SCHLUPF REGELUNG i nici z jazdy

Post autor: Bartusiak »

tonidriver pisze:Na obu paliwach to się dzieje ?
Na obu paliwach tak się dzieje z tym, że jak odpalam samochód to mimo wszystko pierw jest na benzynie.
Bartusiak
Posty: 3
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:43

Re: Błąd: ASR SCHLUPF REGELUNG i nici z jazdy

Post autor: Bartusiak »

Witam ponownie.
Przyczyna chyba została znaleziona. W moim przypadku wygląda na fuszerkę ze strony osób, które zakładały gaz do samochodu. Kable po prostu zostały naruszone i wepchali tam jakąś część od gazu. Są to wiązki kabli (chyba masy) po stronie pasażera pod maską i jest tam kilka bezpieczników (na szczęście wszystkie całe). Po pogrzebaniu w środku auto śmiga jak wcześniej - podczas jazdy próbnej spokojnie do 130km/h go rozbujałem.

W razie dalszych problemów dam znać. Po wolnym podjadę do gości od gazu to oni będą naprawiać, bo nie chcę nic grzebać przy instalacji gazowej.

Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku.

PS. Jedynie poprosiłbym jak ktoś mógłby zrobić zdjęcie jak oryginalnie to miejsce wygląda - co tam się znajduje, bo u mnie coś powycinali i wepchali po prostu instalacje gazową, a chciałbym wiedzieć czy czegoś jeszcze nie sknocili.
JustSytes
Posty: 6
Rejestracja: 18 maja 2019, o 16:46

Re: Błąd: ASR SCHLUPF REGELUNG i nici z jazdy

Post autor: JustSytes »

Nr VIN WDB2100651A404327
Świecą kontrolki ABS BSA ASR komunikat schlupf regulung.
Auto stało w garażu ponad rok nie używane i bateria padła. Naladowalem baterie, uruchomiłem auto i pozostawiłem je w garażu na godzinę. Wrocilem przygazowalem i zgasiłem. Po miesiącu uruchomiłem auto ponownie i zostawiłem odpalone na 2-3h w garażu..kiedy wrocilem zastałem auto z podniesiona temperatura do 105 stopni, falującymi obrotami i świecącymi kontrolkami ABS BSA ASR i komunikat schlupf regulung.
Zgasiłem samochód i następnego dnia postanowiłem nim wyjechać z garazu, okazało sie ze auto jest w trybie awaryjnym lub serwisowym: rozpędza sie do 20-30km max.i jedzie tylko na jednym biegu do przodu..wsteczny działa. Skręcałem wielokrotnie od lewej do prawej kierownica do konca, próbowałem rozpędzić auto i gwałtownie zahamować aby ABS zadziałał lecz bez skutku. Zwracam sie o pomoc czy bez podłączenia pod kompa można cos juz zdiagnozować?
W210 E320 1997 Avangarde sedan
W124 E230 1991 sedan
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości