auto nerwowo się zachowuje powyżej 150 km/h

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

maciek_strusiek
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, o 21:24
Lokalizacja: Końskie

auto nerwowo się zachowuje powyżej 150 km/h

Post autor: maciek_strusiek »

Wiatm , mam problem. Na autostradzie powyżej 150 km/g mam wrażenie że auto nagle znosi to w jedną to w drugą stronę.
Czuć to jakby podmuchy silnego wiatru- nagle znosi auto to w jedną to w drugą stronę.
Do 15o km/h jest ok potem masakra. Przy 170 km/h trzeba robić kontry kierownica.
Wymieniłem tylne wahacze , zbieżnośc ustawiłem, przednie dolne wahacze teżmają tulejki wymienione. od czego to może być??

dodam tylko że przednie górne wahacze są ok pomimo że są od nowości :-) nic nie stuka ani nie puka
MB W210 E290 TD 96r. WDB 2100171A164694
250tyś przebiegu- silnik żyleta ,
blacha gnije jak polonez :(
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Zbieznosc sprawdzona?
Pewne tuleje sa ciezkie do zdiagnozowania, wiec jak chcesz to sam robic, to poszukaj na youtube gdzie trzeba lomik wstawic i pogmerac aby zobaczyc czy jest luz.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: auto nerwowo się zachowuje powyżej 150 km/h

Post autor: kakadu »

maciek_strusiek pisze:Wiatm , mam problem. Na autostradzie powyżej 150 km/g mam wrażenie że auto nagle znosi to w jedną to w drugą stronę.
Czuć to jakby podmuchy silnego wiatru- nagle znosi auto to w jedną to w drugą stronę.
Do 15o km/h jest ok potem masakra. Przy 170 km/h trzeba robić kontry kierownica.
Wymieniłem tylne wahacze , zbieżnośc ustawiłem, przednie dolne wahacze teżmają tulejki wymienione. od czego to może być??

dodam tylko że przednie górne wahacze są ok pomimo że są od nowości :-) nic nie stuka ani nie puka

Nie zmieniałeś opon?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Jak wyglądają tulejki wahaczy z tyłu ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

A sprawdzałeś, czy jest jakaś różnica między wciśniętym a puszczonym gazem? Jeśli to jakieś luzy z tyłu, to powinna być różnica, jak odpuścisz gaz, a potem dodasz na maxa.

Jeśli nie ma reakcji, a przód też ciasny (końcówki drążków i same drążki, sworznie dolnych wahaczy), to jeszcze raz sprawdziłbym zbieżność obu osi - przy wyższych prędkościach nawet małe odchyły mogą powodować dziwne zachowanie.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

ayreon, Skupiłbym się na dokładnym ustawieniu całej geometrii. Sworznie dolnych wahaczy dają takie efekty ale jeśli są nawet nie za duże luzy to na nierównościach gdzie przód "podskakuje" słychać delikatne pukanie i auto nie jest idealnie stabilne nawet przy prędkościach rzędu 70-90 km/h np gdy jedno koło jedzie po nierównych łatach a drugie po równym albo w koleinach to potrafi uciekać delikatnie, ja to nazywam że "ciąga kierownicą na boki" (własnie to przerabiam, czekam w kolejce na wymianę). Jeśli problemy zaczynają się od 150 to raczej nie stawiałbym na luzy na drążkach czy sworzniach.

[ Dodano: 2014-05-27, 01:06 ]
A jeszcze tak sobie myśle maciek_strusiek, jak jedziesz i masz puszczony gaz i gwałtownie wcisniesz w deche to jest walnięcie z tyłu?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
maciek_strusiek
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, o 21:24
Lokalizacja: Końskie

Post autor: maciek_strusiek »

walnięcia przy puszczaniu gazu nie mam - tuleje wózka tylnego wymieniałem rok temu , teraz biegi wchodzą bez łupania tyłem :-)

natomiast jak dam gazu to auto sciąga w prawo, jak puszczę gaz to jedzie prosto
MB W210 E290 TD 96r. WDB 2100171A164694
250tyś przebiegu- silnik żyleta ,
blacha gnije jak polonez :(
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

maciek_strusiek pisze:
natomiast jak dam gazu to auto sciąga w prawo, jak puszczę gaz to jedzie prosto
To by wskazywało na jakieś luzy w lewym tyle. Do dokładnego sprawdzenia wszystkie wahacze, szczególnie drążek, na którym reguluje się zbieżność.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości