Zawieszenie, W210 kombi

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Framuga
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2009, o 01:11
Lokalizacja: Kraków

Zawieszenie, W210 kombi

Post autor: Framuga »

Witam wszystkich, mam pytanie co może być powodem tego, że samochód jest sztywny? Przy jeżdzie po nierównościach jest jeszcze w miare ale jak wjedzie w dziure to jest łupniecie fes. Gruszki swego czasu były wymianiane, przez chwile było dużo lepiej i znowu to samo (może dlatego, że to rzemiosło !?!?).
Dodam tylko, że to wersja kombi po liftingu.
MB W210 270CDI ELEGANCE KOMBI '99r.
PO LIFTINGU
Waldorff
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 17 sie 2008, o 00:13
Lokalizacja: Wa-wa/Gdynia

Post autor: Waldorff »

Sprawdź w jakimś dobrym warsztacie ciśnienie w gruszkach... może podczas wymiany (swego czasu) "wcisnęli" Ci jakieś regenerowane.

Następnie warto przyjrzeć się całej hydropneumatyce tylnej zawiechy...

Kiedy (i czy w ogóle) wymieniałeś ZHM...?
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93

Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa :)
Framuga
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2009, o 01:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Framuga »

Wiesz co jeżeli tylko da się regenerować gruszki to bardzo możliwe, w sumie to nawet się im nie przyjrzałem przed założeniem.
Tylko o tyle te gruszki budzą moje podejrzenia, że na początku było naprawde dużo lepiej a po jakimś czasie wszystko wróciło do normy.
A co do zawieszenia, auta mam 340tys. przebiegu i nic nie wymieniałem. Troche boje się tam zaglądać bo podobno ceny zawieszenia w ASO są kosmiczne, a nie mam żądnego info a porządnym rzemiośle.
Masz jakąś rade na moje niedole?

Pozdrawiam
MB W210 270CDI ELEGANCE KOMBI '99r.
PO LIFTINGU
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

Framuga pisze:Troche boje się tam zaglądać bo podobno ceny zawieszenia w ASO są kosmiczne, a nie mam żądnego info a porządnym rzemiośle.
Nie istnieje porządne rzemiosło w takich rzeczach. Na ASO też nie jesteś do końca skazany. Mercedes sam nie produkuje swoich elementów zawieszenia, na pierwszy montaż wstawiany jest LEMFORDER (wszystkie gumy, tulejki, swożnie). Nie wiem jak z zawieszeniem NIVO możliwe że te amory mercedes robi sam chociaż wątpie. (Tu mam pytanie do innych: Amory jakiej firmy idą w MB na pierwszy montaż?????????)

Podam przykład: Amortyzator przedni BMW Sachs-a w ASO z logo na kartonie i napisem oryginał cena 750zł./szt.

Ten sam amortyzator kupiony w sklepie motoryzacyjnym też Sachs-a tylko bez napisu BMW na kartonie cena niecałe 300zł./szt.

To jest dokładnie ten sam produkt a zobacz jaka różnica w cenie :shock:
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

Witam
Ceny amortyzatorów do nivo kombi poza aso 860-1200zł są to amorki sachsa orginał też sachs.Gruszki można regenerować i są jak nówki chyba że pęknie membrana w środku wtedy trzeba założyć nowe.Nowe gruchy febi na allegro 200-220zł.
Zobacz jeszcze czy ci koryguje tył auto po obciązeniu powinno nie siadać tylko cały czas trzymać ten sam poziom.Jeżeli koryguje to znaczy że układ jest sprawny(sprawdź też poziom płynu w zbiorniczku nivomatu),wtedy pozostaje tylko wymiana gruszek nie ma w nich gazu i stąd sztywność.Przy okazji wymień płyn wchodzi około 2 litrów i filterek.
rysiek2040
Posty: 21
Rejestracja: 3 mar 2009, o 11:40
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: rysiek2040 »

witam kolegów i mm pytanko odnosnie twardości tylnego zawieszenia w e320 kombi co zrobic zeby nie bylo takie sztywne
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

marryb pisze:Gruszki można regenerować i są jak nówki chyba że pęknie membrana w środku wtedy trzeba założyć nowe.Nowe gruchy febi na allegro 200-220zł.

wymień płyn wchodzi około 2 litrów i filterek.
Silowniki tez mozna regenerowac, te gruchy Febi z all to podroby sie zdarzaja, po znizkach w sklepie wychodzi teraz jakies 250zl/szt, plynu wchodzi ok. 3 litry.
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Avant300TTD
Posty: 14
Rejestracja: 28 lip 2008, o 12:08
Lokalizacja: Opole

w210 T nivo zaladowany siada po zgaszeniu silnika

Post autor: Avant300TTD »

Witam wszystkich, jak w temacie w210 Avantgarde Kombi z nivo zaladowany siada po zgaszeniu silnika. Nic nie stuka, na drodze zachowuje sie raczej normalnie. Ruszajac samym ramieniem od regulatora reaguje normalnie lecz po zaladowaniu nie poziomuje auta do wczesnego polozenia. Gdzie szukac winy?. Servis MB twierdzi, ze systemu nivo sie nie odpowietrza - czy maja racje. Zamowilem juz inny regulator bo mysle, ze to jego wina.
rysiek2040
Posty: 21
Rejestracja: 3 mar 2009, o 11:40
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: rysiek2040 »

witam wszystkich chodzi mi o gruszki tzn wymianę w e320cdi kombi 2000r. Czy po wymianie na nowe trzeba je jakoś nabijać gazem czy nie. Niech mi ktoś podpowie czy można je wymienić samemu czy w warsztacie z góry dziekuję.
e320cdi kombi 2000r.WDB2102261B164607
radek23
Posty: 42
Rejestracja: 3 sie 2009, o 19:43
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: radek23 »

Kilka dni temu wymieniano mi przednie gumy tylnego "wózka", bo były mocno wybite.Dzisiaj zuważyłem,że lewa strona stoi niżej od prawej o jakies 2 cm.Zastanawiam sie,czy przy skecaniu zawieszenia jedna strona mogła się obniżyc(przez przypadek) i czy jest ewentualnie możliwość podniesienia tej obnizonej strony.Czytalem na forum,ze jest mozliwosc regulacji wysokosci,ale nie wiem,czy każdego koła osobno czy tylko w całości?A może przyczyna tkwi gdzie indziej,na dziurach stuka cos w lewym tylnym kole,powiedzieli mi,ze guma wachacza ma luzy i,ze ją by tez trzeba było wymienic ale czy ta guma moze miec jakis wpływ na to,czy auto równo stoi,sadze,że nie ale powiedzcie mo prosze,gdzie ewentualnie jeszcze szukac przyczyny.Z przodu mialem pekniete sprezyny,wymienilem na nowe czyżby z tyłu to samo??
-E320 CDI Avantgarde kombi 2001r. VIN WDB2102261B455122
-E270 CDI SEDAN Avantgarde 2000r.
-E280 Elegance sedan 1996r.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

To może być pęknięta lewa sprężyna.

Regulację wysokości można zrobić, ale dla całej tylnej osi. Przestawia się dźwignię regulatora wzniosu (NIVO) na inny otwór.

Tuleja, nawet gdyby z jednej strony auta dokręcona była na uniesionym aucie, a z drugiej na opuszczonym (tak jak powinno się robić), nie powinna powodować uniesienia "swojej" strony auta - najwyżej minimalnie zmienić charakterystykę zawieszenia...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
radek23
Posty: 42
Rejestracja: 3 sie 2009, o 19:43
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: radek23 »

Sprężyny są w porządku,ostatnio wymieniałem amortyzaoty z tyłu na nowe ,miałem stuki w zawieszeniu i okazało się że amrtyzatory miały wybite dolne mocowanie,po wymianie jest ok,sprezyny również zostały sprawdzone i są w porządku.Bardziej martwi mnie Nivo,które po załadowaniu auta nie wyrównuje mi poziomu,a mechanicy do których jezdze,nie znają się na Nivo.Auto prowadzi się dobrze,nie jest ani za miekkie ani za sztywne,jednak martwi mnie to,że się nie poziomuje.Czytałem na forum,że przyczyną może być zacięty zawór regulujący,czy ktoś mógłby mi w prosty sposób powiedziec w jaki sposób go sprawdzić,lub czy takie zawory się naprawia czy wymienia jeśli się zacięły?
-E320 CDI Avantgarde kombi 2001r. VIN WDB2102261B455122
-E270 CDI SEDAN Avantgarde 2000r.
-E280 Elegance sedan 1996r.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

W pierwszej kolejności zajrzyj pod auto i sprawdź czy ten zawór regulujący ma mechaniczne połączenie dźwignią z wahaczem... to podstawa, żeby nivo działało... inaczej zawór nie wie nic o ugięciu zawieszenia i nie steruje płynem...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
harzol
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2009, o 17:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: harzol »

RADEK tutaj jest wszystko ladnie opisane
viewtopic.php?t=2456
MB124,250D,1990,AUTOMAT
MB210,270CDI,2001 WDB2100161B440242,AUTOMAT
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

radek23 pisze:wymieniałem amortyzaoty z tyłu na nowe
Wiesz, że amortyzatory są połaczone z gruszkami nivo.
radek23 pisze:a mechanicy do których jezdze,nie znają się na Nivo
Założyli amortyzatory bez gruszek.
radek23 pisze:jednak martwi mnie to,że się nie poziomuje
Bo niema elemtu wykonawczego.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości