wyciek z przekladni kierowniczej

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

wyciek z przekladni kierowniczej

Post autor: tprudzic »

Witam wszystkich,
ostatnio wybralem sie do serwisu mercedesa w celu dokladnego przeswietlenia samochodu. okazalo sie ze jest wyciek z przekladni kierowniczej, widac zapocenie przy lewej "harmonijce". oczywiscie serwis zaleca natychmiastowa wymiane. cena zdecydowanie zaporowa: czesci 8400 PLN ;-) plus robocizna. wiem, ze to sie da zregenerowac i wtedy cena jest juz do przelkniecia.

plynu nie ubywa, nie ma plam pod samochodem, nic nie zgrzygota, kierownica chodzi lekko, teraz moje pytania:

1. czy mozna ta naprawe jeszcze odlozyc? czy sam fakt pojawienia sie tych wypocin wymusza usuniecie tego problemu natychmiastowo?
2. czy moge spodziewac sie jakiejs gwaltownej utraty sterownosci?
3. czy odkladanie naprawy moze spowodowac ze koszty pozniej beda duzo wieksze?
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
Awatar użytkownika
chomike
Posty: 735
Rejestracja: 16 gru 2009, o 21:36
Lokalizacja: Lubin

Post autor: chomike »

Wymiana bądź regeneracja i tak Cię czeka więc...
Mnie wymiana na regenerowaną kosztowała niecały tysiąc złotych z olejem do układu. Różnica jest kolosalna.
pzdr
S210 E320 V6 Classic (BRC)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Zastosowałbym się do punktu pierwszego. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jeżeli osłona nie była naruszona to jeszcze może trochę pochodzić, ale nie wiesz czy pod osłoną nie ma wilgoci, która w szybki sposób naruszy listwę i zacznie lać.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

Post autor: tprudzic »

dzieki wszystkim za podpowiedzi.
chyba nie bede spieszyl sie z usuwaniem tego problemu, po prostu bede regularnie sprawdzal czy cos sie pogarsza, czy pojawiaja sie plamy pod samochodem, czy ubywa plynu i czy wspomaganie jakos dziwnie sie zachowuje. ciekawy jestem ile to wytrzyma bez naprawy.
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

A na co bedziesz czekał :?:
Magiel będzie nadawał się do skupu surowców wtórnych.Jak bedziesz miał dziurę w zębie to też nierób, zobacz ile wytrzyma. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

kiedys wymienialem przekładnie w MB w 210 handlowym ... zdemontowałem przekładnie i udałem sie z nią do czestochowy . Tam gość sprawdził moja czy nadaje sie do regeneracji i sprzedał mi po regeneracji przekładnie (chula do dzis juz 3 rok ) Tak ze - nie kazda sie nadaje do regeneracji, ale od czego to zalezy ? zapomnialem , moja miała wyciek ze wzgledu na wżery korozji i uszczelniacz nie był w stanie uszczelnic , koszt za po regeneracji 650 zł bez rachunku .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
tprudzic
Posty: 56
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:01
Lokalizacja: krakow

Post autor: tprudzic »

bartpol1, podaj prosze namiary na tego kolesia z Czestochowy, ja tam czesto bywam wiec chetnie bym sie do niego udal bo na pewno taniej bedzie niz w Krakowie.
W210 E 290 1998
VIN: WDB2100171A757486
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

501637642
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
EEDVIKING
Posty: 633
Rejestracja: 28 sie 2010, o 20:45
Lokalizacja: z Valhalli ;)

Post autor: EEDVIKING »

Załączniki
Regeneracja za 400zł
Regeneracja za 400zł
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Kwachu
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2011, o 20:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

A jak zregenerowac to gdzie ????

Post autor: Kwachu »

Witam serdecznie,
Poszukuje namiarow na sprawdzony i rzetelny warsztat ktory zregeneruja moja maglownice.

W przednim zawieszeniu wymienione mam chyba wszystko, tzn: tuleje i sworznie wahaczy dolnach, gorne wahacze, koncowki oraz drazki kierownicze, lozyska, sprezyny, amorki. W dalszym ciagu auto nie prowadzi sie dokladnie, przy szybkich ruchach kierownica na postoju daje sie wyczuc luz i lekki stuk. Pozostaje maglownica :roll:

Widzialem wiele postow pozytywnie wypowiadajacych sie o warsztacie w Czestochowie, lecz byly tez negatywne.

Ten w Kielcach z kolei robil mi przekladnie do Astry i odeslal z uszkodzona harmonijka, wiec mam w obu przypadkach mieszane uczucia.

Czy ktorys z kolegow zna jeszcze jakis sprawdzony warsztat?
Nie zalezy mi tak bardzo na cenie jak na jakosci wykonanie tej uslugi !!!

Szczegolnie wdzieczny bylbym koledze Noc za jakas podpowiedz, mysle, ze przy bagazu doswiadczenia jaki posiada, ma "zaufany" warsztat.

Z gory dziekuje za wszelkie info, pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Piotr
S210 320 CDI Avantgarde
WDB2102261B437396
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

Pierwsze, to ja bym wymienił olej,właśnie to uczyniłem ,ale częściowo,sądzę,że nie był wymieniany od nowości,bo Mercedes tego nie przewiduje :evil: Kupiłem MOBIL ATF 220(taki zaleca MERCEDES,mam kolegę w ASO MB)Cieniutką długą rurkę wpuściłem do zbiorniczka,wylałem jego zawartość,potem odpiąłem rurkę gumową pod nim,z niej też wylałem ile się tylko dało,upuściłem ok.0.5 l płynu ,ten stary masakra,nie dość ,że rzadki,do tego było w nim trochę wody,jest mętno-czarny.Nalałem nowego płynu,natychmiast przestało rzęzić.Pompa jest bardzo wrażliwa na stan(ubytek)oraz jakość oleju,to zauważyłem szybko po zakupie auta.Trzeba pamiętać o tym,że niewłaściwy lub zużyty płyn potrafi zacząć cieknąć z przekładni kierowniczej lub z ASB.
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

JAk w temacie : na KANAŁ ! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Kwachu
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2011, o 20:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kwachu »

Z calym szacunkiem , koledzy, ale poniewaz luz w przekladni jest ewidentny, wyczuwalny zarowno z wlaczonym jak i wylaczony silnikem, lekki stuk przy przejezdzaniu przez przeszkody, pozwolcie, ze poddam w watpliwosc sugestie, ze wymiana oleju tutaj pomoze.

Olej wymienie i tak, ale jak juz auto bedzie na kanale, mam zamiar poddac przekladnie regeneracji.

Ponownie prosze o rekomendacje dobrego, sprawdzonego warsztatu, gdzie moglbym to zrobic.

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
Piotr
S210 320 CDI Avantgarde
WDB2102261B437396
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Kwachu, Sprawdź stan krzyżaka metalowo-gumowego między kolumną, a maglownicą.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości