W210 - auto bardzo wrażliwe na boczny wiatr
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 - auto bardzo wrażliwe na boczny wiatr
Witam,
Moje auto przy prędkościach podróżnych w okolicach 100Km/h i więcej, jest bardzo wrażliwe na podmuchy boczne wiatru. Gdy mocniej powieje w szczerym polu trzeba kontrować kierownica.
Gdy się jedzie między ekranami dźwiękowymi lub zabudowaniami jest OK, jak się tylko z nich wyjedzie, znowu ściąga na boki (oczywiście gdy wieje).
Co dziwniejsze, czuję krótkie spychanie auta na boki nawet kiedy wymijam się na drodze 1 pasmowej np z ciężarówką, lub bardzo szybko jadącym autem osobowym.
Jest to dla mnie bardzo irytujące zjawisko, przeszkadza gdy się jedzie szybko autostradą lub ekspresówką. Nie występowało w takim natężeniu w żadnym z aut które wcześniej posiadałam. A4 B5 w kombiaku, które również posiadam w porównaniu do merca, wcale nie reaguje w podobnych przypadkach.
Aby to zniwelować, testowo wymieniłem koła z balonów 15 calowych na 16, ale to nie to - nadal to czuję.
Ogólnie zawieszenie (classic) mam sprawne, po zakupie zmieniałem przednie poduszki tylnego wózka, oraz przedni górny wahacz, reszta OK.
Mechanik jeszcze trochę marudził na tuleje tylnych wahaczy - ale to sobie na później zostawiłem bo wg mnie auto na prowadzi się bardzo dobrze (po za powyższym objawem)
Wiem że do roboty jest jeszcze geometria, bo przy maksymalnych skrętach kierownica nie obija tak jak powinna, przy cofaniu + skręcaniu nawet potrafi ją dociągać zamiast odbijać. Na prostej jedzie dokładnie prosto (chyba że wieje) - więc do poprawy pewnie jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy, bo to on zdaje się odpowiada za odkręcanie kierownicy przy skrętach.
Proszę o jakieś sugestie jakim elementom trzeba się bliżej przyjrzeć aby wyeliminować to zjawisko.
A może okular już tak ma? Nie miałem okazji porównać z innym autem.
Moje auto przy prędkościach podróżnych w okolicach 100Km/h i więcej, jest bardzo wrażliwe na podmuchy boczne wiatru. Gdy mocniej powieje w szczerym polu trzeba kontrować kierownica.
Gdy się jedzie między ekranami dźwiękowymi lub zabudowaniami jest OK, jak się tylko z nich wyjedzie, znowu ściąga na boki (oczywiście gdy wieje).
Co dziwniejsze, czuję krótkie spychanie auta na boki nawet kiedy wymijam się na drodze 1 pasmowej np z ciężarówką, lub bardzo szybko jadącym autem osobowym.
Jest to dla mnie bardzo irytujące zjawisko, przeszkadza gdy się jedzie szybko autostradą lub ekspresówką. Nie występowało w takim natężeniu w żadnym z aut które wcześniej posiadałam. A4 B5 w kombiaku, które również posiadam w porównaniu do merca, wcale nie reaguje w podobnych przypadkach.
Aby to zniwelować, testowo wymieniłem koła z balonów 15 calowych na 16, ale to nie to - nadal to czuję.
Ogólnie zawieszenie (classic) mam sprawne, po zakupie zmieniałem przednie poduszki tylnego wózka, oraz przedni górny wahacz, reszta OK.
Mechanik jeszcze trochę marudził na tuleje tylnych wahaczy - ale to sobie na później zostawiłem bo wg mnie auto na prowadzi się bardzo dobrze (po za powyższym objawem)
Wiem że do roboty jest jeszcze geometria, bo przy maksymalnych skrętach kierownica nie obija tak jak powinna, przy cofaniu + skręcaniu nawet potrafi ją dociągać zamiast odbijać. Na prostej jedzie dokładnie prosto (chyba że wieje) - więc do poprawy pewnie jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy, bo to on zdaje się odpowiada za odkręcanie kierownicy przy skrętach.
Proszę o jakieś sugestie jakim elementom trzeba się bliżej przyjrzeć aby wyeliminować to zjawisko.
A może okular już tak ma? Nie miałem okazji porównać z innym autem.
Też mam Classica, dość wysoko postawionego, i koła 15". Moim zdaniem prowadzi się całkiem dobrze, nawet przy prędkościach powyżej dozwolonych w tym kraju
Owszem, jak jechałem kilka razy cięższym i niżej postawionym 320 CDI w Avie na 17 kołach, to trzymał się drogi znacznie lepiej, no ale coś za coś. Ja nie muszę obawiać się byle krawężnika, a na dziurach plomby nie wypadają
Wg mnie sprawdź dobrze całe zawieszenie (i nie bagatelizuj tyłu, przy tylnym napędzie każdy luz na tyle jest znacznie bardziej odczuwalny niż przy FWD) i wtedy udaj się na porządną geometrię obu osi. Zła zbieżność też może powodować słabsze prostowanie się kół i mieć duży wpływ na "bieganie" auta po jezdni.
Owszem, jak jechałem kilka razy cięższym i niżej postawionym 320 CDI w Avie na 17 kołach, to trzymał się drogi znacznie lepiej, no ale coś za coś. Ja nie muszę obawiać się byle krawężnika, a na dziurach plomby nie wypadają
Wg mnie sprawdź dobrze całe zawieszenie (i nie bagatelizuj tyłu, przy tylnym napędzie każdy luz na tyle jest znacznie bardziej odczuwalny niż przy FWD) i wtedy udaj się na porządną geometrię obu osi. Zła zbieżność też może powodować słabsze prostowanie się kół i mieć duży wpływ na "bieganie" auta po jezdni.
Mechanik jeszcze trochę marudził na tuleje tylnych wahaczy
Wiem że do roboty jest jeszcze geometria
i po problemie
więc do poprawy pewnie jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy
a to już raczej w innej marce,nie w MB
Wiem że do roboty jest jeszcze geometria
i po problemie
więc do poprawy pewnie jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy
a to już raczej w innej marce,nie w MB
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Podłączę się do tematu, bo zaobserwowałem identyczne obawy u siebie. Jadąc A2 w weekend przy prędkościach 130-140km/h musiałem korygować tor jazdy w chwilach, gdy mijałem tiry, ekrany dźwiękochłonne czy wjeżdżając na większe wzniesienia. Co najdziwniejsze, gdy zjechałem na S3 nie czułem tego dyskomfortu. Auto jechało jak po szynach, przy tych samych prędkościach. Chyba dlatego, że tak tam nie wiało (lub z innego kierunku). Co trzeba najpierw sprawdzić? Geometria było robiona pół roku temu (po wymianie poduszek olejowych ławy tylnej, sworzni zwrotnicy).
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Dobrze prawi polać mukid pisze:Trzeba kupić ave Klasik i elegant to tapczany, normalne, że bujnie jak wylecisz zza tira czy ekranu. Avke też ale mniej.
S210 3,2CDI AVANTGARDE 01 r. WDB2102261B383230
SPRINTER 313CDI 01 r. WDB9036721R298160
W210 2,9TD CLASSIC 99 r. WDB2100171A935959 ex.
S210 3,0TD ELEGANCE 97 r. WDB2102251A500968 ex.
BO BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY, A NAJLEPSZA MUZYKA TO PRACA SILNIKA
SPRINTER 313CDI 01 r. WDB9036721R298160
W210 2,9TD CLASSIC 99 r. WDB2100171A935959 ex.
S210 3,0TD ELEGANCE 97 r. WDB2102251A500968 ex.
BO BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY, A NAJLEPSZA MUZYKA TO PRACA SILNIKA
- szamot abras
- Posty: 92
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 02:20
- Lokalizacja: Nysa, Kraków, Warszawa
"tesz" mam avę, Godbless, ale bez wymiany tulejów wózka,
wahliwych/pływających i tulejów wahaczy to se moge...
Mój dyga od samego bicia serca !!! , a wisi nisko i twardo.
Szczęśliwie, żelastwo leży w bagażniku i czeka na wizytę u doktora.
Mercedesy są komfortowe i mają niebanalne zawieszenie...
a po wymianach będą kolejne wymiany...cierpliwości
wahliwych/pływających i tulejów wahaczy to se moge...
Mój dyga od samego bicia serca !!! , a wisi nisko i twardo.
Szczęśliwie, żelastwo leży w bagażniku i czeka na wizytę u doktora.
Mercedesy są komfortowe i mają niebanalne zawieszenie...
a po wymianach będą kolejne wymiany...cierpliwości
był W201 1.8E 1990
jest W210 E200 1998 lpg
WDB2100351A718274
"...auta z niebieskimi szybami lepiej jeżdżą..."
jest W210 E200 1998 lpg
WDB2100351A718274
"...auta z niebieskimi szybami lepiej jeżdżą..."
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
Ja też mam wrażenie że podobne objawy sa mocniejsze niż wcześniej. Tył robiony, luzy na piastach i wahacze. Geometria tyłu zrobiona. Przód czeka na wymiane dolnych wahaczy. Chciałem same sworznie ale okazało się, że gumy już popraciały i tuleje szczegolnie przednie nie robią jak powinny. I tu pewnie jest pies podgrzewany w moim przypadku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości