Twarde zawieszenie i stuki w nivo!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 18:13
- Lokalizacja: gubin
Twarde zawieszenie i stuki w nivo!
Witam wszystkich.
Wymieniłem tylny amortyzator nivo . Zalalem układ płynem odpowietrzyłem układ tak jak jest tu napisane na forum z tym że przy odpowietrzaniu nie wychodziło powietrze odrazu zaczoł leciec płyn . poczekałem i dalej to samo . Teraz tył jest mocno twardy , wyczuwalna jest kazda dziura no i pojawiły się głuche stuki. Czego to może być wina?
Wymieniłem tylny amortyzator nivo . Zalalem układ płynem odpowietrzyłem układ tak jak jest tu napisane na forum z tym że przy odpowietrzaniu nie wychodziło powietrze odrazu zaczoł leciec płyn . poczekałem i dalej to samo . Teraz tył jest mocno twardy , wyczuwalna jest kazda dziura no i pojawiły się głuche stuki. Czego to może być wina?
promariusz
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witaj.Mamy zwyczaj wpadania najpierw do "powitalni", więc przy okazji tam zajrzyj.
Za mało danych.Napisz dlaczego wymieniłeś i w jakim samochodzie świata, oraz jak i gdzie
odpowietrzałeś.Gdybyś dobrze przejrzał ten dział to pewnie wszystko byś znalazł.
Za mało danych.Napisz dlaczego wymieniłeś i w jakim samochodzie świata, oraz jak i gdzie
odpowietrzałeś.Gdybyś dobrze przejrzał ten dział to pewnie wszystko byś znalazł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 18:13
- Lokalizacja: gubin
Wydaje mi się że dobrze szukałem ,ale nic nie wyczytałem. Jezeli chodzi o przywitalnie to miałem tu już konto tylko nie moglem się ponownie zalogować więc załozyłem nowe , ale mniejsza z tym. Jak byś mógł NOC to przypomnij sobie mój poprzedni temat ( Nivo amortyzator) pro_mariusz
Tam mi pisałes co mam zrobić bo mi pukał amortyzator .Wyszło że w nim pukało ,więc go dałem do regeneracji do negengastu czy jakoś tak . Odpowietrzanie zrobiłem jak tu pisze ale jak już wspomniałem wyzej nie było żadnego powietrza i teraz pukają dwa amorki i jest sztywny z tyłu . Co myślisz o tym?
Tam mi pisałes co mam zrobić bo mi pukał amortyzator .Wyszło że w nim pukało ,więc go dałem do regeneracji do negengastu czy jakoś tak . Odpowietrzanie zrobiłem jak tu pisze ale jak już wspomniałem wyzej nie było żadnego powietrza i teraz pukają dwa amorki i jest sztywny z tyłu . Co myślisz o tym?
promariusz
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Uszkodzona "gruszka" zasobnik ciśnienia.Musisz sobie przypomnieć od której strony się zaczęło usztywnienie i z tej strony ją wymienić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam,
Co prawda mam inny problem z Nivo albo z zawieszeniem, ale dołączę się do tematu aby nie zakładać nowego. Sprowadziłem swoją gwiazdę na początku roku z Niemiec. Z autka jestem bardzo zadowolony poza jedną rzeczą, a mianowicie stuki z tyłu auta na nierównościach (mam wrażeniem, że jak wpada koło w dziurę czy studzienkę jest najgłośniej). Cała trasa z Niemiec jak i jazda po w miarę normalnych czytaj równych drogach jest 100% ok., nawet po torowiskach jest w porządku. Dodam jeszcze, że pod obciążeniem tzn. 5 osób albo więcej rzeczy na pace, ilość stuków znacznie spada. Proszę o poradę, co sprawdzić, od czego zacząć? I przy okazji pytanie do kolegi NOC, czy diagnozujecie takie problemy i czy naprawiacie zawieszenie Nivo u siebie oraz jaki jest czas oczekiwania na wolny termin?
Pozdrawiam serdecznie,
Co prawda mam inny problem z Nivo albo z zawieszeniem, ale dołączę się do tematu aby nie zakładać nowego. Sprowadziłem swoją gwiazdę na początku roku z Niemiec. Z autka jestem bardzo zadowolony poza jedną rzeczą, a mianowicie stuki z tyłu auta na nierównościach (mam wrażeniem, że jak wpada koło w dziurę czy studzienkę jest najgłośniej). Cała trasa z Niemiec jak i jazda po w miarę normalnych czytaj równych drogach jest 100% ok., nawet po torowiskach jest w porządku. Dodam jeszcze, że pod obciążeniem tzn. 5 osób albo więcej rzeczy na pace, ilość stuków znacznie spada. Proszę o poradę, co sprawdzić, od czego zacząć? I przy okazji pytanie do kolegi NOC, czy diagnozujecie takie problemy i czy naprawiacie zawieszenie Nivo u siebie oraz jaki jest czas oczekiwania na wolny termin?
Pozdrawiam serdecznie,
S210 320CDI '01 Avantgarde WDB2102261B408060
Nie dyskutuj na forum z gościem, który ma nad tobą pół litra przewagi...
Nie dyskutuj na forum z gościem, który ma nad tobą pół litra przewagi...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 18:13
- Lokalizacja: gubin
Już nie pamiętam od której strony się zaczeło ale chyba od tej co naprawiałem amorek.A może mieć to coś wspulnego z tym że jak odpowietrzałem układ to tylko go obciązałem około 150kg i uruchamiałem silnik bez odczepiania dzwigienki od wysokości czekałem aż sam się podniesie i wtedy odkręcałem odpowietrznik. I czy może mieć wpływ zapsuta gruszka na drugą .? pozdrawiam
promariusz
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem pięknej gwiazdki w kombi. Nie miałem wcześniej żadnych doświadczeń z zawieszeniem typu Nivo. W moim autku, zaraz po kupnie wymieniłem sprężynki w tylnym zawieszeniu - były popękane obie. Powodem zdiagnozowania problemu był hałas w zawieszeniu ( stukanie nawet na małych nierównościach ). Zawieszenie było również dziwnie twarde. Niestety po wymianie sprężyn problem nie zniknął. Autko przeszło przegląd całego zawieszenia i nie stwierdzono żadnych luzów. Amortyzatory również nie są zużyte( 80% sprawności) i nie widać na nich śladów wycieków. Czytałem już na forum Wasze posty, ale ten temat jest dla mnie zupełnie nowy i wszystko mi się miesza. Chciałbym prosić kogoś dobrze zorientowanego w tym temacie, żeby wytłumaczył mi po kolei co powinienem sprawdzić, co wymienić, jak odpowietrzyć. Wskazane również schematy i rysunki.
Dzisiaj byłem w warsztacie w Gdyni, gdzie dowiedziałem się, że powinienem wymienić komplet amorków i gruszek ( koszt ok 3500 PLN ). Nic innego nie ma sensu , bo wystarczy tylko na chwile. Mechanik nawet nie oglądał auta - warsztat specjalizuje się w naprawie gwiazdek. Pomóżcie proszę - troszkę się podłamałem :shock:
Od niedawna jestem posiadaczem pięknej gwiazdki w kombi. Nie miałem wcześniej żadnych doświadczeń z zawieszeniem typu Nivo. W moim autku, zaraz po kupnie wymieniłem sprężynki w tylnym zawieszeniu - były popękane obie. Powodem zdiagnozowania problemu był hałas w zawieszeniu ( stukanie nawet na małych nierównościach ). Zawieszenie było również dziwnie twarde. Niestety po wymianie sprężyn problem nie zniknął. Autko przeszło przegląd całego zawieszenia i nie stwierdzono żadnych luzów. Amortyzatory również nie są zużyte( 80% sprawności) i nie widać na nich śladów wycieków. Czytałem już na forum Wasze posty, ale ten temat jest dla mnie zupełnie nowy i wszystko mi się miesza. Chciałbym prosić kogoś dobrze zorientowanego w tym temacie, żeby wytłumaczył mi po kolei co powinienem sprawdzić, co wymienić, jak odpowietrzyć. Wskazane również schematy i rysunki.
Dzisiaj byłem w warsztacie w Gdyni, gdzie dowiedziałem się, że powinienem wymienić komplet amorków i gruszek ( koszt ok 3500 PLN ). Nic innego nie ma sensu , bo wystarczy tylko na chwile. Mechanik nawet nie oglądał auta - warsztat specjalizuje się w naprawie gwiazdek. Pomóżcie proszę - troszkę się podłamałem :shock:
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
WDB2102161B367158
tomm17 - dzięki za podpowiedź. W warsztacie specjalizującym się w naprawie zawieszeń mechanik stwierdził uszkodzone dolnych stopek amorków. Doszła do tego wymiana jednej tulei pływającej - i wszystko gra ! :mrgreen: Części i robocizna 440 PLN-ów to zdecydowanie kwota, którą mogłem zaakceptować. Autko jedzie cicho i mięciutko. Mam nadzieję, że wystarczy na parę tyś. km. Dzięki za pomoc.
KLIKAM POMÓGŁ :-D
KLIKAM POMÓGŁ :-D
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
WDB2102161B367158
- Brylantoos
- Posty: 147
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
- Lokalizacja: KrK
Witam!!Podepne sie pod temat.Niestety u mnie tez zaczęło coś stukać w tylnym zawieszeniu.Pojechałem na czepaczki.Komputer stwierdził ze jeden amor ma tylko 30% sprawności drugi 70% no ale wiadomo wymieniłem dwa.Zadowolony myslalem ze mam problem z głowy a tu gó...o.Stuka tak samo jak nie bardziej.Powyciągałem wszystkie duperele z bagaźnika bo pomyslałem że przyczyna moze jest prozaicznie prosta ale niestety nie.Na pustym bagaźniku tez stuka.Pojechałem znowu na szarpaki,amory maja po 70%.Gosć wszedł pod autko pomacał poszarpał i mówi ze wszystko jest pieknie absolutnie zero luzów.No to ja w płacz, że nie mozliwe ,bo stuka jak diabli.Niestety wyjechałem z kwitkiem.Panowie możliwe żeby te dolne stopki czy tam dolne mocowania amorów mogły nie wyjść na czepaczkach?? Mógł by mi ktoś wskazać jak to wygląda ,jakąś fotke z allegro czy coś??Pozdrawiam
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860
Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA
SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860
Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA
SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
No właśnie - może ktoś będzie potrafił napisać na czym dokładnie polega regeneracja dolnych mocowań amortyzatorów nivo. Pracuje w narzędziowni i może uda się to zrobić własnym sumptem:-). Pewnie do tego dojdę jak już rozbiorę ale wolałbym się przygotować, lepiej wiedzieć co i jak
[ Dodano: 2010-09-25, 20:02 ]
W sierpniu auto trafiło do warsztatu firmy Nagengast. Polecam bo naprawa trwała parę godzin, stukanie znikło, sprawdzili dodatkowo całe zawieszenie i wzięli jeszcze mniej niż szacowali. Oczywiście jest i paragon i gwarancja. Dobry przykład, że istnieją warsztaty które Cię nie orżną i nie spaprają roboty. Mimo, że to 500km w jedną stronę warto było. U mnie wszyscy "mechanicy" polecali nowe amortyzatory (900zł/szt). Naprawa miała kosztować 300pln, wyszło 230. Polecam, walić jak w dym.
[ Dodano: 2010-09-25, 20:02 ]
W sierpniu auto trafiło do warsztatu firmy Nagengast. Polecam bo naprawa trwała parę godzin, stukanie znikło, sprawdzili dodatkowo całe zawieszenie i wzięli jeszcze mniej niż szacowali. Oczywiście jest i paragon i gwarancja. Dobry przykład, że istnieją warsztaty które Cię nie orżną i nie spaprają roboty. Mimo, że to 500km w jedną stronę warto było. U mnie wszyscy "mechanicy" polecali nowe amortyzatory (900zł/szt). Naprawa miała kosztować 300pln, wyszło 230. Polecam, walić jak w dym.
Elegance 96' 300D
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
odświeżę temat bo u mnie pojawiło sie to samo
nie wie może ktoś czy może w poznaniu lub okolicach wykonują gdzieś takie regeneracje? co prawda do gdanska nie mam 700km ale 350 to tez nie mało tym bardziej ze nie mam nikogo w gdansku i nie mam sie gdzie zatrzymac
może robił ktoś z was dolne mocowania amorków w poznaniu lub gdzies niedaleko?
[ Dodano: 2011-01-26, 13:38 ]
nie wie może ktoś czy może w poznaniu lub okolicach wykonują gdzieś takie regeneracje? co prawda do gdanska nie mam 700km ale 350 to tez nie mało tym bardziej ze nie mam nikogo w gdansku i nie mam sie gdzie zatrzymac
może robił ktoś z was dolne mocowania amorków w poznaniu lub gdzies niedaleko?
[ Dodano: 2011-01-26, 13:38 ]
u mnie naprawa stopki amorka trwała dosłownie 10 minut!!! a kasują tyle bo nikt tego nie robi i sie na tym nie zna!!! w 95% warsztatow proponowali mi wymiane amorka na :shock: nowyPolecam bo naprawa trwała parę godzin
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 mar 2011, o 12:21
- Lokalizacja: K-K
Witam
Mam problem z zawieszeniem w moim okularze, dokładnie z tyłu, przy pustym samochodzie słychać stuki-nietypowe, auto było sprawdzane u mechanika na stacji diagnostycznej, oczywiście zawieszenie typu nivo nie ma wycieków z amortyzatorów ani tzw. gruszek, poziom oleju w układzie na maximum, może miał ktoś taki przypadek?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Mam problem z zawieszeniem w moim okularze, dokładnie z tyłu, przy pustym samochodzie słychać stuki-nietypowe, auto było sprawdzane u mechanika na stacji diagnostycznej, oczywiście zawieszenie typu nivo nie ma wycieków z amortyzatorów ani tzw. gruszek, poziom oleju w układzie na maximum, może miał ktoś taki przypadek?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
MB S210 E270 Avangarde
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości