Twarde zawieszenie i stuki w nivo!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Muszę się pochwalić.
Zakupiłem nowe amorki firmy "Monroe" :-( - wiem, wiem, forma "taka sobie", ale zawsze firma., oraz nowe sprężyny na przód - również tejże właśnie firmy. Po wymianie samochód jak nowy - prawie. Z twardej wersji "Awangarda " zrobiłem Clasic'a, i to relatywnie małym kosztem.
Dla tych którzy przymierzają się do poprawienia komfortu jazdy swoją Gwiazdą przerabiając zawieszenie z Awangardy na Clasica informuję iż jest to bardzo prosty i skuteczny zabieg. Przymierzając się do wymiany przypuszczałem że będę zmuszony podnieść nieco tył (Nivo), aby wyrównać wysokości. W przypadku mojego autka były to zbyteczne założenia, gdyż po wymianie przednich sprężyn i amorków, wysokość nie uległa zmianie, a autko dużo na tym "Lifting'u" zyskało. Mając do wyboru zakup używanych sprężyn fabrycznych, lub nowych droższych (lecz firmowych), wybrałem Monroe'a jako alternatywę przystępną (na moją kieszeń) cenowo. Nie posiadam wiedzy na temat innych nowych lecz mało mi znanych sprężyn z Allegro, natomiast Monroe'a jako tanie i jednocześnie dobre mogę polecić. Po wymianie zrobiłem około tysiąca km. (TAXI) i jak dotąd nie mam zastrzeżeń.
Zakupiłem nowe amorki firmy "Monroe" :-( - wiem, wiem, forma "taka sobie", ale zawsze firma., oraz nowe sprężyny na przód - również tejże właśnie firmy. Po wymianie samochód jak nowy - prawie. Z twardej wersji "Awangarda " zrobiłem Clasic'a, i to relatywnie małym kosztem.
Dla tych którzy przymierzają się do poprawienia komfortu jazdy swoją Gwiazdą przerabiając zawieszenie z Awangardy na Clasica informuję iż jest to bardzo prosty i skuteczny zabieg. Przymierzając się do wymiany przypuszczałem że będę zmuszony podnieść nieco tył (Nivo), aby wyrównać wysokości. W przypadku mojego autka były to zbyteczne założenia, gdyż po wymianie przednich sprężyn i amorków, wysokość nie uległa zmianie, a autko dużo na tym "Lifting'u" zyskało. Mając do wyboru zakup używanych sprężyn fabrycznych, lub nowych droższych (lecz firmowych), wybrałem Monroe'a jako alternatywę przystępną (na moją kieszeń) cenowo. Nie posiadam wiedzy na temat innych nowych lecz mało mi znanych sprężyn z Allegro, natomiast Monroe'a jako tanie i jednocześnie dobre mogę polecić. Po wymianie zrobiłem około tysiąca km. (TAXI) i jak dotąd nie mam zastrzeżeń.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
Zgadza się.
Wcale tego nie ukrywałem pisząc:"wybrałem Monroe'a jako alternatywę przystępną (na moją kieszeń) cenowo", więc nie wiem czy jest o co "ciosać kołki", chyba że komuś się nudzi, i lubi dyskusję jako "sztukę dla sztuki".
Wcale tego nie ukrywałem pisząc:"wybrałem Monroe'a jako alternatywę przystępną (na moją kieszeń) cenowo", więc nie wiem czy jest o co "ciosać kołki", chyba że komuś się nudzi, i lubi dyskusję jako "sztukę dla sztuki".
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
To czemu Kolego Daimler_WAWA, jeździsz "profanacją"? Proponuję wymianę elementów zawieszki na Avantgardę.
ps: celem uściślenia - Clasic i Elegance mają takie same zawieszenia - jeśli się nie mylę.
ps: celem uściślenia - Clasic i Elegance mają takie same zawieszenia - jeśli się nie mylę.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Sprężyny w Clasic'u są dłuższe niż w Avantgardzie, a różnica wynika ze średnicy "drutu". W Clasic'u, i w Elegance jest cieńszy niż w Avantgadzie, przez co sprężyny nie są tak sztywne (twarde). Przymierzając się do ich wymiany przestraszyłem się że zaistniała pomyłka, i zakupiłem sprężyny od całkiem innego pojazdu. W "stanie spoczynku" (przed zamontowaniem) były tak długie że myślałem iż nie uda się ich ścisnąć tak aby dało się je założyć.
Cieńszy drut, oraz dłuższa sprężyna wpływa na różnicę twardości całego zawieszenia.
Osobiście nie wiem na czym się znają w sklepach, a na czym nie (zwłaszcza w spożywczych), Wiem natomiast, że już nie raz ktoś próbował zabłysnąć, ale udało mu się jedynie zaiskrzyć - a to już nie to samo.
Cieńszy drut, oraz dłuższa sprężyna wpływa na różnicę twardości całego zawieszenia.
Osobiście nie wiem na czym się znają w sklepach, a na czym nie (zwłaszcza w spożywczych), Wiem natomiast, że już nie raz ktoś próbował zabłysnąć, ale udało mu się jedynie zaiskrzyć - a to już nie to samo.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
mając classica o ile obniżę zawieszenie zakładając sprężyny od avangarde? Powinienem coś jeszcze wymienić? Rozumiem, że komfort jazdy lekko się poprawi, samochód będzie stabilniejszy ?
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Kolego olaf, , jak napisałem powyżej, zmieniając sprężyny i amorki z Avantgardy na Clasic'a nie zauważyłem różnicy w wysokości, więc przypuszczam że takowej nie będzie również w odwrotnym "kierunku". Istotną rzeczą w Twoim przypadku będzie również wymiana gumowych podkładek pod sprężynami (nad nimi). Są na naszym forum Specjaliści, którzy potrafią wyliczyć na podstawie danych auta (np. Nr. Vin) jakiej grubości powinieneś zastosować. W przypadku Avantgardy, wiele bardziej niż w Clasicu istotna jest ich grubość. Wachlarz opcji jest dość szeroki dlatego uczulam Cię na tą kwestię - żebyś nie przedobrzył.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości