Tuleje zawieszenia tylnej ławy przód - jak wymienic?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jurek
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 21:00
Lokalizacja: stargard

Tuleje zawieszenia tylnej ławy przód - jak wymienic?

Post autor: jurek »

Potrzebuję jakieś schematy, zdjęcia itp. Może ktoś może mi pomóc - z góry dziękuję!!!!!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2008, o 23:32 przez jurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Są to tuleje olejowe.Ja przy wymianie siciągałem całą ławę.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Można wymienić nie demontując całego zawieszenia jak zrobił "avangarde". Dobry mechanik wymienia tuleje w godzinę do półtorej.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

skorpion37 pisze:Można wymienić nie demontując całego zawieszenia jak zrobił "avangarde". Dobry mechanik wymienia tuleje w godzinę do półtorej.
Mając przy tym odpowiedni sprzęt.Ja nie miałem.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Ten odpowiedzni sprzęt to zwykle łom albo rurka aby odchylić wózek od nadwozia i młotek z śrubokrętem do umiejętnego zbicia tulei. ( no i o kluczach nie zapominamy).
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Musi być do tego najlepiej prasa śrubowa.Tak jak napisałeś nie da rady.Przednie sa wciskane między saniami a ramą .tylnie od dołu czyli może tu bez wyciągania dało by radę.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Zamiast prasy śrubowej, układamy tuleje we właściwe miejsce a od dołu podnośnik hydrauliczny i opuszczamy zawieszenie. Nadwozie zachowa się jak prasa. Oczywiście nie jest to zgodne z typowym procesem technologicznym, ale sporo warsztatów (myślę o Łodzi) tak właśnie to robi bez uszczerbku na zawieszeniu i częściach. Jest to metoda dla znjącego zagadnienie i dla oszczędnego użytkownika auta.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Zgadza się ale mi sie trafiło takie zawieszenie że tak jak piszesz nie dało rady ,a pierwszy raz tego nie robiłem.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Pewnie, może być taka sytuacja, że ciężko ruszyć. Metodę dobieramy indywidualnie do stanu technicznego i możliwości w danej chwili.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości