Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

mikolajE230
Posty: 17
Rejestracja: 31 paź 2019, o 11:44

Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?

Post autor: mikolajE230 » 5 sie 2020, o 23:48

Witam,

Od dłuższego czasu mam problem z ściąganiem samochodu w prawą stronę (podczas jazdy na wprost przy szybszych prędkościach). Wine zrzuciłem na stare ogumienie i wyważenie, natomiast opony w tym sezonie wymieniłem na nowe oraz wyważyłem koła. Po tym zabiegu wydawało mi się że problem zniknął, samochodu już przestał myszkować, a że jeżdżę 80% po mieście to w moim odczuciu wymiana opon rozwiązała problem.

Niestety na trasie, na długiej prostej przy prędkości już ponad 100km/h zauważyłem delikatnie ściąganie w prawo... im szybciej tym bardziej jest to odczuwalne. Pojechałem zbadać geometrie, wyszła idealnie, na każdym kole wartość 0.9 natomiast serwisant powiedział że w moim przypadku kąty (te z przodu) są za duże... i że taka przypadłość mojego egzemplarza i on by to zostawił mimo że opony się nierównomiernie ścierają.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to po wymianie opon wymieniałem również kielichy z przodu (przerdzewiałe) oraz z nimi od razu amortyzatory przednie... wiec może jest ten problem ? Pytanie czy da się te kąty na tyle ustawić aby samochód jechał na wprost ? W trasie jest to męczące jeżeli muszę ciągle kontrować kierownice w lewą stronę aby samochód mi nie ściągał...

Na koniec dodam że serwisant z geometrii powiedział że może "nawrócenie na poprawne kąty" może przewyższyć wartość w/w przeze mnie serwis amortyzatorów, kielichów itd.
E230 1997 (przedlift).
romek61
Doradca VIP
Posty: 1128
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Re: Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?

Post autor: romek61 » 6 sie 2020, o 08:48

A jak jedziesz lewym pasem jezdni to też sciaga w prawo ?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Posty: 811
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?

Post autor: SuperBuster11 » 6 sie 2020, o 09:21

Na autostradzie czy na ekspresówce przeważnie powinien prosto jechać. Na niektórych krajowych też.

@mikolajE230
A sprężyny cale? Górne mocowania proste? Nie jest któraś strona samochodu niżej?
Naprawa i regulacja układów KE-Jet

VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983
mikolajE230
Posty: 17
Rejestracja: 31 paź 2019, o 11:44

Re: Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?

Post autor: mikolajE230 » 7 sie 2020, o 16:28

SuperBuster11 pisze:
6 sie 2020, o 09:21
@mikolajE230
A sprężyny cale? Górne mocowania proste? Nie jest któraś strona samochodu niżej?
Tak, sprężyny całe oraz nowe. Górne mocowania/kielichy też były wymienione na no nowe wiec zakładam że są proste... postaram się dokładnie sprawdzić czy któraś strona samochodu jest niżej.
E230 1997 (przedlift).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości