Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: dzwilu » 26 wrz 2013, o 12:34

Witam! Pojawiła mi się taka przypadłość że podczas manewrów np. przy parkowaniu ciężko obraca się kierownica, tak jakby brakło wspomagania, najbardziej odczuwalne z wciśniętym lekko pedałem hamulca w czasie cofania. Normalnie podczas jazdy ze wspomaganiem nie ma problemu. Co byście sugerowali?
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 763
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza » 26 wrz 2013, o 12:37

dopompuj koła ;)
Wymień płyn hydrauliczny na prawidłowy.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 26 wrz 2013, o 13:05

Kucza pisze:dopompuj koła ;)
Wymień płyn hydrauliczny na prawidłowy.

pozd.
Kucza a wczesniej byl nieprawidlowy ?
Poza sama pompa wspomagania moga byc zapieczone elementy ukladu kierowniczego jak sworznie wahaczy czy sama maglownica.
A moze w zbioniczku nie ma plynu.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 763
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza » 26 wrz 2013, o 13:10

stanleym210 pisze:Kucza a wczesniej byl nieprawidlowy ?
A kto to wie! Jeśli obecny właściciel sam już wymienił w przeszłości to wie co ma w zbiorniczku. Jeśli nie wymieniał to nie wiadomo co tam jest! Wiem to z autopsji sam po zakupie oczka znalazłem butelkę po najtańszym płynie hydraulicznym w ogóle nie spełniającym norm .
Także lepiej wymienić jak się nie ma pewności.
A różnica w działaniu wspomagania na płynie z lidla a oryginalnym jest bardzo odczuwalna.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 26 wrz 2013, o 13:20

Kucza, masz rację, nie wiem jaki płyn jest zalany bo go nie wymieniałem wiem tylko że jest go wystarczająca ilość. Ciśnienie w oponach sprawdzam raz w miesiącu ;)
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 763
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza » 26 wrz 2013, o 13:32

Tak się składa że mam litra nie otworzonego płynu do Twojej maszynki - został mi po moim oczku.
Febi 21648

Sprawdź sobie na stronie producenta czy pasuje do Twojego.(powinien)

http://cars.febi-parts.com/vehicle.php? ... cturer=070

W atrakcyjnej cenie info na priv'a ;)

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 26 wrz 2013, o 13:41

Kucza, Sprawdzę tylko jaki ja mam w piwnicy, i jakby co to się zgłoszę.

Znalazłem Febi MB236.3
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, o 18:35 przez dzwilu, łącznie zmieniany 1 raz.
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 26 wrz 2013, o 14:43

Dzwilu jak miales dobre wspomaganie a teraz co sie pogorszylo to nie szukaj przyczyny w plynie tylko w tym co pisalem wczesniej.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 26 wrz 2013, o 14:50

stanleym210 pisze:Dzwilu jak miales dobre wspomaganie a teraz co sie pogorszylo to nie szukaj przyczyny w plynie tylko w tym co pisalem wczesniej.
Czyli na warsztat! Do mechaniora!? :(
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 26 wrz 2013, o 15:51

Przynajmniej na stwierdzenie co dolega.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kuler » 9 gru 2013, o 23:30

Witam, mam podejrzenie że w moim oku wspomaganie też nie działa już jak kiedyś. Dodatkowo od czasu do czasu (jedynie na wstecznym biegu) przy skręcaniu kół (głównie w wysokich temp - np Chorwacja na urlopie:) słyszę dziwny dźwięk - jakby mega głośną pracę pompy wspomagania. Dobiegało to tylko przy skręcaniu kierownicą, tak jak pisałem - na wsteku. Teraz zaczynam łączyć fakty z dosyć ciężko chodzącą kierownicą. Czyżby pompa dokonywała żywota ?

PS. Z jaką siłą powinna się obracać kierownica gdy samochód stoi w miejscu? swobodnie jednym palcem (np wskazującym? :P) czy przesadzam ? Bo mi jednym palcem ciężko zrobić obrót :( a siły trochę mam :P
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB
Nr.Vin-WDB2100371A068674 + klima man.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6254
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu » 9 gru 2013, o 23:42

Kuler pisze: Z jaką siłą powinna się obracać kierownica gdy samochód stoi w miejscu? swobodnie jednym palcem (np wskazującym? ) czy przesadzam ?
Nie przesadzasz- jednym palcem można kręcić piruety na postoju. :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1491
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: prelezabiusz » 10 gru 2013, o 00:08

W takim razie u mnie tez jest lipa ... a myslalem ze mi sie wydaje ze wczesniej tak bylo ze jednym palcem swobodnie kreciłem ... wbiłem sobie do głowy ze po prosty sie przyzwyczaiłem po przesiadce z passata b3 ... Dodatkowo jak jade po rondzie i puszcze kierownice przy 30 na godzine to sie odkreca ale bardzo powoli i zwykle nie do konca. Już kolega noc zaprorokował mi wymianę magla + pumpka + plyn.

Tu moje pytanie też czy pompa wspomagania kierownicy jest jednocześnie pompką nivo ?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6254
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu » 10 gru 2013, o 00:16

prelezabiusz pisze:Tu moje pytanie też czy pompa wspomagania kierownicy jest jednocześnie pompką nivo ?
Jesli masz Nivo to tak.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1491
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: prelezabiusz » 10 gru 2013, o 00:18

To pewno dlatego tylne zawieszenie nieco opadło bez ruszania regulatora ... Dzięki kakdu :)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość