Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- maciejka72
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
- Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K
Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy
Jak w tytule tematu buczy pompa wspomagania.Stało się to po wymianie maglownicy,która ciekła.Wspomaganie działało normalnie tylko miałem wyciek z maglownicy.Po wymianie wspomaganie nadal działa bez zarzutu,wszystko idealnie ,ale sychać buczenie pompy które narasta wraz z obrotami silnika.Dzwoniłem do firmy która wymieniała przekładnie i stwierdzili że idzie za duże ciśnienie na pompę.Kazali przyjechać żeby sprawdzić,ale mam w jedną stronę do nich 300km.{trochę daleko.}Czy ktoś się orientuje czy to siada pompa czy są jakieś zawory i co jeszcze mogę sprawdzić we wlasnym zakresie.Na mechanice się znam ale nie miałem nigdy takiego przypadku -zawsze pomagało dolanie lub wymiana płynu co już uczyniłem i nic :roll:
MB W210 220d
Mam pytanie , czy przy okazji wymiany maglownicy wymieniałeś też przewód ciśnieniowy łączący pompę wspomagania z maglownicą . Ja miałem takie objawy , gdy pękł wąż ciśnieniowy , wstawiłem awaryjnie inny nieoryginalny i zaczęło buczeć w układzie . Okazało się , że oryginalny przewód ma wewnątrz wstawiony tłumik wyciszający odgłosy ciśnienia oleju ( jest to drut stalowy zwinięty w kształcie spirali ) , wymiana na oryginalny wąż załatwiła problem 8-) . W Twoim przypadku może to coś jeszcze innego
Pzdr.
Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
- maciejka72
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
- Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K
dzięki za podpowiedż.Była wymieniana tylko maglownica ale nie powiedziane czy przy wymianie nie uszkodzono tego przewodu,może był gdzieś mocno załamany ,czy coś podobnego.Muszę to sprawdzić bo brakuje mi już pomysłów,wszystko chodzi leciutko bez zarzutów tylko ten hałas i nie chce mi się wierzyć że to już siada pompa.
MB W210 220d
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 maja 2008, o 23:07
- Lokalizacja: Rumia
Witam!Posiadam s210 1996r 2,9td.Po wymianie gruszek(akumulatorów ciśnienia)i płynu hydraulicznego w układzie padło mi wspomaganie kierownicy(nie tak od razu,stopniowo).Wcześniej kierownica nie chodziła za lekko,ale było ok,teraz to już nawet jak dodam więcej gazu to na chwilę jest ok,ale zaraz to samo(i te buczenie przy skrętach kołami).Płyn był ok(ZH-M 02615febi),układ odpowietrzony-wychodzi że pompa wspomagania.Czy jest ktoś może w posiadaniu schematu pompy wspomagania dla s210 nivo lub numeru fabrycznego tej pompy dla tego modelu(osobny zbiornik).z góry dzięki za pomoc
Sprawdż poziom oleju w zbiorniczku na pompie wspomagania . Odgłosy buczenia w czasie skręcania kół są objawem zbyt niskiego poziomu oleju ( pompa wspomagania zaciąga powietrze ) , lub układ wspomagania jest zapowietrzony ( odpowietrza się go przy pracującym silniku poprzez skręcenie kół w skrajne położenie i chwilowe przytrzymanie w tej pozycji , a następnie skręcamy koła w drugie skrajne położenie i przytrzymujemy chwilę ) . Może objawy ustąpiątaxinr1 pisze: układzie padło mi wspomaganie kierownicy(nie tak od razu,stopniowo).Wcześniej kierownica nie chodziła za lekko,ale było ok,teraz to już nawet jak dodam więcej gazu to na chwilę jest ok,ale zaraz to samo(i te buczenie przy skrętach kołami).
Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
już sprawdzałem stan płynu ok.także odpowietrzałem tym sposobem ze skręconymi kołami i nic.Ten mały filterek w zbiorniku mam cały zawalony,ale nie sądze żeby to miało aż takie duże znaczenie...
[ Dodano: 2008-07-02, 16:13 ]
[ Dodano: 2008-07-02, 16:13 ]
Już teraz wiem że dałem ciała.Zalałem zły płyn do nivo (ZH-M 02615febi),a powinien być FEBI 21648.przejeździłem tak około 10 000 km i jestem ciekawy,jak teraz zamienię na ten właściwy czy wszystko wróci do normy,czy muszę szukać drugiej pompy wspomagania?taxinr1 pisze:Witam!Posiadam s210 1996r 2,9td.Po wymianie gruszek(akumulatorów ciśnienia)i płynu hydraulicznego w układzie padło mi wspomaganie kierownicy(nie tak od razu,stopniowo).Wcześniej kierownica nie chodziła za lekko,ale było ok,teraz to już nawet jak dodam więcej gazu to na chwilę jest ok,ale zaraz to samo(i te buczenie przy skrętach kołami).Płyn był ok(ZH-M 02615febi),układ odpowietrzony-wychodzi że pompa wspomagania.Czy jest ktoś może w posiadaniu schematu pompy wspomagania dla s210 nivo lub numeru fabrycznego tej pompy dla tego modelu(osobny zbiornik).z góry dzięki za pomoc
Podepnę się , żeby nie zakładać nowego tematu. Otóż przy niskich obrotach bardzo ciężko kręcić kierownicą (praktycznie bez wspom. ,a jak jest to bardzo chwilowe, przerywa) .Pompa "jęczy" i przy małych i dużych obrotach.Płyn sprawdzony, inst. wypłukana.Aby ostatecznie wyeliminować zużytą pompę , proszę o wskazanie mi miejsc, gdzie ew. może zasysać powietrze do układu?
pozdr.
[ Dodano: 2012-10-26, 23:12 ]
poradziłem i zdiagnozowałem . pozdr
pozdr.
[ Dodano: 2012-10-26, 23:12 ]
poradziłem i zdiagnozowałem . pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości