NIVO PYTANIE
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: NIVO PYTANIE
No to chyba najlepiej zacząć od tego.
Ale czy to normalne, że jak tylne koło wpada do dziury, to tyłem szarpie?
Ale czy to normalne, że jak tylne koło wpada do dziury, to tyłem szarpie?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: NIVO PYTANIE
Ciśnienie jest ogromne.Nie radzę podstawiać palca.Minimalne to 130 bar.Max. się nie mierzy.W układzie nie ma zaworu bezpieczeństwa.
Wszystko zależy od sprawności pompy.Stan gruszek nie ma wpływu na wysokość auta.Im gorszy ich stan tym twardsze zawieszenie.
Wszystko zależy od sprawności pompy.Stan gruszek nie ma wpływu na wysokość auta.Im gorszy ich stan tym twardsze zawieszenie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Re: NIVO PYTANIE
Pompa powinna dawać ciśnienie okło 180 bar. zmierzyć tego nie zmierzysz bo potrzebny manometr który kosztuje nie mało .Jak się zachowuje wspomaganie u ciebie. Jeżeli jest ok to sprawdziłbym drożność przewodów. A najlepiej zacząć od pompy .Sprawdż u speca jakie daje cisinienie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
Odnośnie wspomagania, to moje autko posiadało czujnik, bodajże PML, ale ktoś go usunął z komputera i wsadziłem ponownie zwykłą maglownicę bez czujnika. Kierownica bez odpalenia silnika chodzi bardzo ciężko, natomiast jak uruchomię silnik, to jest idealnie, ani za słabo, ani za lekko. Wcześniej, był taki problem, że na odpowietrzniku regulatora wysokości NIVO pokazywała się piana z płynem wspomagania.avandgarde pisze:Pompa powinna dawać ciśnienie okło 180 bar. zmierzyć tego nie zmierzysz bo potrzebny manometr który kosztuje nie mało .Jak się zachowuje wspomaganie u ciebie. Jeżeli jest ok to sprawdziłbym drożność przewodów. A najlepiej zacząć od pompy .Sprawdż u speca jakie daje cisinienie.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: NIVO PYTANIE
Damę na kanał.Odpalić silnik, dźwigienkę regulatora zdjąć i ustawić na F (napełnianie).Można czekać czasem pół godziny.
Dlatego z 2000 obr.I od czasu do czasu dźwigienka w dół by spuścić ciśnienie i powietrze.Pilnować poziom oleju.Jak się nie podniesie pompa lub regulator.Starego typu daje się często zregenerować.Płytki na papier ścierny, a oringi dobrać.
Dlatego z 2000 obr.I od czasu do czasu dźwigienka w dół by spuścić ciśnienie i powietrze.Pilnować poziom oleju.Jak się nie podniesie pompa lub regulator.Starego typu daje się często zregenerować.Płytki na papier ścierny, a oringi dobrać.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
Dzisiaj z mechanikiem wymieniliśmy oringi w pompie wspomagania/nivo i po włożeniu do auta, samochód dalej się nie podnosił. Mechanik wpadł na pomysł, aby na chwilę zablokować wąż powrotny nivo. Okazało się, że zawieszenie się podnosi, a więc nivo zaczęło działać (obie strony równomiernie się podniosły). Potem obie strony trzymały poziom, lecz po jakimś czasie zjechały trochę w dół, lecz nie do końca (2 cm wyżej niż wcześniej). Tak więc nie sprawny jest regulator nivo. Nowe regulatory kosztują masę pieniędzy (z tego co widziałem to około 1500 zł), używane natomiast podobno są w większości padnięte. Czy można samemu taki regulator naprawić?noc pisze:Damę na kanał.Odpalić silnik, dźwigienkę regulatora zdjąć i ustawić na F (napełnianie).Można czekać czasem pół godziny.
Dlatego z 2000 obr.I od czasu do czasu dźwigienka w dół by spuścić ciśnienie i powietrze.Pilnować poziom oleju.Jak się nie podniesie pompa lub regulator.Starego typu daje się często zregenerować.Płytki na papier ścierny, a oringi dobrać.
A odnośnie regulatora to próbowaliśmy tak jak wyżej i nic się zawieszenie nie podnosiło.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: NIVO PYTANIE
Jak naprawić starego typu napisałem post wyżej.Oczywiście o ile jest co naprawiać.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
Faktycznie, przeoczyłem A po czym można rozpoznać regulator starego typu? Mój rocznik auta to 2001.noc pisze:Jak naprawić starego typu napisałem post wyżej.Oczywiście o ile jest co naprawiać.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: NIVO PYTANIE
Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
Mój regulator jest taki jak na zdjęciu poniżej:noc pisze:Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
http://www.everythingbenz.com/prodimg.p ... 2103200258
Ustalone po numerze VIN. Numer części: A 202 320 02 58
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
s210270cdi pisze:Mój regulator jest taki jak na zdjęciu poniżej:noc pisze:Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
http://www.everythingbenz.com/prodimg.p ... 2103200258
Ustalone po numerze VIN. Numer części: A 202 320 02 58
Jednak numer części jest inny. Posiadam regulator, który znajduje się również w S124. Jego numer: R1243280031
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: NIVO PYTANIE
Kolego nr. regulatora tym bardziej nie pamiętam.
Ten z obrazka nie da się domowym sposobem naprawić.Szukaj dobrego.
Ten z obrazka nie da się domowym sposobem naprawić.Szukaj dobrego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: NIVO PYTANIE
s210270cdi pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 11:06
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: NIVO PYTANIE
Winnym okazał się regulator nivo, który jest rozbieralny. Posiada wieczko z dwoma otworami, do którego dorobiłem klucz. W środku znajduje się tulejka, w której są dwa oringi oraz główny duży oring pod wieczkiem. Wymieniłem oringi, wyczyściłem regulator i zawieszenie zaczęło się podnosić.koniu175 pisze:s210270cdi pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości