NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Syczenia nie powinno być ,sprawdź czy nie ubywa ci płynu, czesto nieszczelność pojawia się na siłowniku,wejdź pod auto, widać gdy się poci . Głuche stukanie to zapewne wybite dolne gałki siłownika, wyciszają się przy załadowanym aucie z oczywistych względów.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
danieljd
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2008, o 10:48
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: danieljd »

Płynu nic nie ubywa i sucho jest bo sprawdzałem z kanału. Pukanie faktycznie milknie przy załadowanej pace :) gdzieś czytałem, że te dolne gałki da się zregenerować... poszukam na forum :)
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany" :(
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

danieljd pisze:Płynu nic nie ubywa i sucho jest bo sprawdzałem z kanału. Pukanie faktycznie milknie przy załadowanej pace :) gdzieś czytałem, że te dolne gałki da się zregenerować... poszukam na forum :)
W takim razie się nie przejmuj, no chyba że sprawa syczenia dotyczy spraw nie związanych z nivo np nieszczelne koło :mrgreen: . Dolne gałki można regenerować.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Sylwia pisze:Układ był odpowietrzany (musze wierzyć na słowo). Ostatnio jak byłam w Gerlitz to mechanik powiedział że wpływ na to że tył jest za wysoko mogą mieć tylko sprężyny (mogę mieć nie oryginalne - ale sprawdzałam i sprężyny sa ok) albo siłowniki (niby są w porządku ale nie wiem czy i tak ich nie wymienić (tylko jakim kosztem!!!) - może to pomoże).
A poziom płynu to zmienia się "na pogodę". Tzn przedwczoraj spadł do minium ale wczoraj "wrócił" i jest ok. Wydaje mi się że po prostu to pracuje w zależności od obciążenia samochodu.
Wygląda to na błąd regulatora wysokości lub jego np. luźnej,zatartej dźwigienki sterującej.
Ale taki błąd mechanik zobaczyłby od razu.Dalej nie umiem Ci pomóc.

[ Dodano: 2009-07-19, 15:38 ]
danieljd pisze:Witam, podłącze się żeby nie zakładać nowego tematu...
U mnie akurat nivo działa bez problemu tzn nie siada i nie unosi się za bardzo, poprostu jest równo. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia.... ostatnio musiałem przewieźć trochę ciężarów i ważyło to ponad pół tony.
Przy zładunku auto lekko osiadło, więc pomyślałem, że popatrze jak się poziomuje. Odpaliłem auto, wyszedłem na zewnątrz i poziom się wyrównał ale z tyłu było słychać wyraźne syczenie. I tu moje pytanie? Czy to normalne? Czy coś nie tak?
Co prawda bez ładunku słychać takie głuche stuki z tyłu jadąc po dziuach(z ładunkiem tego nie ma) ale to juz raczej coś innego. Mi chodzi akurat o to syczenie
Przeładowanie = syczenie z zaworu sterującego.Unikaj ładowania powyżej 250 kg.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Willas
Posty: 2
Rejestracja: 10 sie 2009, o 19:01
Lokalizacja: Rumia/tripolis

Post autor: Willas »

mój pierwszy post więc:

Witam wszystkich serdecznie!

Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.

Otóż jestem posiadaczem S210 320cdi elegance z 2001r i chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość obniżenia mechanicznego/elektronicznego nivo (bez jego bezpośredniego odłączania).

Chcę obniżyć całe auto. Myślę o założeniu przedniego zawieszenia od avantgardy lub kupić jakiś zamiennik dedykowany do mojego modelu (h&r, weitec, itp...) a tył w jakiś magiczny sposób obniżyć (firmy które robią zawiasy nie robią ich do nivo).

jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego mam "awe" i chcę ją podwyższyć. Każdy "leżący policjant", tory itp. zmuszają mnie do
jazdy 15/h. Zawieszenie tylne można obniżyć regulując od dołu czujnik wysokości tyłu.
Łatwo dostępny z kanału.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Willas
Posty: 2
Rejestracja: 10 sie 2009, o 19:01
Lokalizacja: Rumia/tripolis

Post autor: Willas »

a czym się różni zawieszenie avy od ele? oprócz wysokością oczywiście ;)
i dlaczego sprężyny od avy nie będą pasować do eleganca? chodzi mi tylko o przód.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Willas pisze:a czym się różni zawieszenie avy od ele?
Twardością i wysokością = sprężynami i amorkami. Za twardość odpowiadają amorki o krótszym skoku, a za wysokość (twardość pośrednio też, ale to zależy od wyposażenia auta, bo wg tego się je dobiera) odpowiadają sprężyny... No i różnica jest jeszcze nieco w geometrii obu wersji, ale to chyba jasne...
Willas pisze:dlaczego sprężyny od avy nie będą pasować do eleganca?
Powinny pasować, ale auto Ci siądzie i nie będzie się zachowywać jak producent przewidział, jeśli do tego nie dopasujesz amorków...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pituszek »

nie miałem okazji się przywitać.więc pozdrawiam Wszystkich
jestem posiadaczem210 elegance z1995 sedan z zawieszeniem nivo
w związku ztym mam pytanie czy przy wymianie amorka /urwało się duralowe ucho/ trzeba odpowietrzać układ czy nie,ma się rozumieć że ubytek płynu muszę uzupełnić
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Nie sposób wymienić kolumnę olejową (amortyzator nivo) bez rozszczelnienia układu. Sama kolumna też przychodzi bez oleju, więc odpowiedź jest oczywista - TRZEBA :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pituszek »

a jak to zrobić i jak zalać amorka
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.

WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pituszek »

Dzięki,jeśli odpowietrznik jest ,to napewno go zlokalizuję
narazie czekam na amorki i na lepszą pogodę.Klikam pomógł.
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
Arek w 210
Posty: 3
Rejestracja: 8 lis 2009, o 07:51
Lokalizacja: Hetmanow

Post autor: Arek w 210 »

Witam. Jestem na forum pierwszy raz. Mam takie pytanie w moim W 210 zauwazylem ze mam niwo problem tkwi w twm ze na drodze z koleinami nie potrafie go utrzymac. Prosze o pomoc !!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Witamy. Zapraszamy przy okazji do "przywitalni".
Efekt o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z "nivo".To rozstaw kół powoduje że boki opon zaczepiają o krawędzie kolein i usiłują wyrwać Ci kierownicę z rąk.
Jest kilka sposobów na uniknięcie tego zjawiska.Omijać drogi z koleinami, zmienić auto na takie, które ma taki rozstaw kół jak koleiny, zmienić opony na bardzo wąskie, przesiąść się na pojazd gąsienicowy.A serio, nic na to nie poradzisz, takie mamy drogi. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości