Geometria i zbieżność

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Awatar użytkownika
osknowiny
Posty: 72
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 19:51
Lokalizacja: Rybnik

Geometria i zbieżność

Post autor: osknowiny » 30 lis 2011, o 22:30

Witam Panowie.

Ostatnio ustawiałem zbieżność i geometrie. Otrzymałem wydruk na którym są trzy rubryki:
1. Przed regulacją 2. Dane fabryczne 3. Po regulacji


Czy ma ktoś dostęp do danych fabrycznych ponieważ na moim wydruku w niektórych danych fabrycznych mam same zera więc nie mam porównania np:


PO REGuLACJI OŚ PRZEDNIA

Wyprzedz.Sw.Zwr. lewa ........5.85 ...........................prawa 6.12
zbieżność ........ 0.09 ...........................0.08
pochył koła .......-0.81 ...........................-0.38
zbieżność całkowita ............0.18............
pochył Sw.Zwr. .......11.04 ...........................13.34
Zaw ........10.35 ............................12.82
Przesunięcie kół .........0.00............


PO REGULACJI TYLNA OŚ

zbieżność .........0.27 .........................0.23
pochył koła .........-1.73 ........................-1.63
zbieżność całkowita ..........0.50........
odchylenie osi ..........0.02........
przesunięcie kół ...........0.14........

Jeśli ktoś ma dostęp do danych fabrycznych to proszę o podanie parametrów albo może macie swoje wydruki to podajcie jakie macie parametry.

Pozdrawiam
2,2 CDI LIFT 1999 125 KM
VIN WDB2100071A953709
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6254
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu » 30 lis 2011, o 23:31

Kolego tu masz link

viewtopic.php?t=16395
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
osknowiny
Posty: 72
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 19:51
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: osknowiny » 1 gru 2011, o 07:38

tam nie ma wszystkich pozycji do porównania.
2,2 CDI LIFT 1999 125 KM
VIN WDB2100071A953709
Awatar użytkownika
BlazejKCK
Posty: 48
Rejestracja: 7 gru 2011, o 19:16
Lokalizacja: Koło
Kontakt:

Post autor: BlazejKCK » 12 lut 2012, o 08:32

witam wszystkich mercmaniaków mam do was pytanie czy we wszystkich gwiazdkach w210 sa regulowane katy pochylenia i wyprzedzenia kół?? Pytam bo ostatnio mialem nie mile zdazenie i pojechalem na stacje diagnostyczna i gosciu powiedzial ze u mnie tego nie ma
....:::::BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY::::::......


<<<MERCE ŁAPIĄ ZA SERCE>>>
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 12 lut 2012, o 10:13

Dobrze powiedział, nie wszystkie mają
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
BlazejKCK
Posty: 48
Rejestracja: 7 gru 2011, o 19:16
Lokalizacja: Koło
Kontakt:

Post autor: BlazejKCK » 12 lut 2012, o 10:38

a jak sie moge dowiedziec czy moj ma gosciu nawet nie zajzal pod auto. Moja mercedes jest z 1998r z silnikiem 2.9TD
....:::::BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY::::::......


<<<MERCE ŁAPIĄ ZA SERCE>>>
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o
Kontakt:

Post autor: rob72 » 17 kwie 2012, o 13:22

witam.mam małą zagwozdkę :/ po wymianie kół na letnie zauważyłem że zimówki są lekko zjechane od środka więc pojechałem na ustawienie zbieżności i okazuje się że kąty pochylenia kół przednich mam po -2,1 z dwóch stron a powinno być max -1,2. luzów żadnych nie ma ( podobno ) bo na szarpaku nic nie wyszło. i najgorsze że nie mam możliwości regulacji kątów pochylenia......( śruby od wachaczy poluzowane i nic się nie zmienia jak się nimi kręci a podkładek mimośrodowych też ni ma :( ) co zrobić? trochę szkoda nowych opon...nie pamiętam czy na górnym wachaczu nie ma przypadkiem mimośrodów ? pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 17 kwie 2012, o 13:25

Ani na dole ani u góry niema mimośrodów
E 270 CDI 2000r, lift, manual
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o
Kontakt:

Post autor: rob72 » 17 kwie 2012, o 13:40

jakiś czas temu czytałem inny post nt regulacji pochylenia koła i opinie były różne. jedni mają inni nie.... teraz nie wiem czy szukać wachaczy z regulacją czy może ten szarpak jakiś lipny i profilaktycznie wymienic tuleje dolne na wachaczu? po dokładnych oględzinach nie widać żeby zawieszenie krzywe było czy jak. dziwne że z dwóch stron tak samo spieprzony ten kąt ( po -2.1 ).pozdr

[ Dodano: 2012-04-17, 13:42 ]
albo będę co parę tygodni przekładał koła z przodu do tyłu i z jednej strony na drugą żeby równo się zjeżdżały ;)
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Rysiek
Posty: 402
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek » 18 kwie 2012, o 08:16

Regulacje można samemu "dorobić" - wystarczy kupić mimośrodowe śruby mocujące wahacz - popytaj w sklepach z częściami.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 18 kwie 2012, o 13:39

Czyli poprawić fabrykę ,daj na luz :padam:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1441
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias » 18 kwie 2012, o 13:54

Zacznijmy od tego ze jesli masz obie strony na -2 st to znaczy ze cos jest nie tak. Nie ma mowy o tym zeby byl az tak pokiereszowany. Bardzo mozliwe ze masz go za nisko osadzonwgo i dlatego tak zle katy. Mozliwe ze masz zle sprerzyny albo oklapniete amorki (stawiam na to pierwsze). Mozliwe ze ktos wczesniej (albo ty sam) ma zamontowane zle sprezyny do twojego auta i to powoduje ze auto siedzi tak nisko ze masz -2st w kacie pochylenia. Zeby tyle zredukowac/zmienic potrzeba wiecej niz sruba mimosrodowa ktora koryguje tylko okolo 0.25st, czyli zdecydowanie za molo tego co potrzebujesz. Skoro juz sprawdziles to wiesz ze jest cos nie tak - teraz czas na zdiagnozowanie powodu. Przekladanie opon to nie rozwiazanie. Bo zjedziesz wszystkie 4.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o
Kontakt:

Post autor: rob72 » 18 kwie 2012, o 18:17

witam.ja nic nie grzebałem przy zawieszeniu.amorki wymienione z pół roku temu,może trochę więcej.sprężyny całe ,chyba że już "wysiedziane". faktem jest że auto siedzi bardzo nisko . wydaje mi się że kąt utrzymywany jest przez wachacze(górny i dolny) a sprężyna daje tylko to że karoseria jest na odpowiedniej wysokości nad glebą,ale może się mylę.

[ Dodano: 2012-04-18, 18:24 ]
taka śruba mimośrodowa to może być ciekawe rozwiązanie ale tylko 0,25 st można nią zmienić kąt??? faktycznie trochę mało. ja potrzebuję min. 1 st bo podobno graniczna wartość to -1,2 st. pokiereszowany nie jest bo prowadzi się dobrze,nic nie ściąga na żadną stronę .tylne zawieszenie jest igła,wszystko równe.tylko ten kąt :( pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1441
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias » 18 kwie 2012, o 18:48

Kat pochylenia nie jest odpowiedzialny za sciagnie tylko kat wyprzedzenia. Jesli nie byl walniety wiec bedzie ok. A co do wysokosci i sprezyn to wjedz na kanal i popros mechaniora zeby podlewarowal samochod od srodka kiedy ty trzymasz poziomice lub miernik kata przy kole jak to jest robione. Przekonasz sie jak nie wiele potrzeba zeby zmienic kat wysokoscia auta.

Stan zawieszenia ma bardzo duzy wplyw na katy zbieznosci - a reaczej geometrii bo zbierznosc to tylko jeden kat - i nie jest to kat pochylenia.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
panciokosa
Posty: 50
Rejestracja: 29 sty 2012, o 10:37
Lokalizacja: Miastko

Post autor: panciokosa » 18 kwie 2012, o 20:50

wypilowanie fasolek w mocowaniu dolnych wahaczy zalatwia sprawe masz wtedy mozliwosc regulowania kata wyprzedzenia osi zwrotnicy i kat pochylenia. Auto moze byc po przejsciach.... sprezyny nie odpowiednie ale rowniez obrywaja sie kielichy sprezyn
Mercedes - Benz W210 E220 2.2D 95km 95r.
WDB2100041A033188
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość