Amortyzatory tył (NIVO) - wymienić czy regenerować?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Amortyzatory tył (NIVO) - wymienić czy regenerować?
Byłem wczoraj na przeglądzie technicznym, którego niestety moja gwiazdka nie przeszła.
Co było przyczyną? A no amortyzatory tylnego zawieszenia.
Wedle diagnosty różnica między prawym a lewym przekracza 30 procent (prawy 50, lewy 80).
Czy możecie mi doradzić co mam zrobić w tej sytuacji? Wymieniać jeden czy oba amortyzatory? To cena z tego co widzę ok 1300 za sztukę.
Może da się je jakoś zregenerować? Tylko czy ma to sens. A jeżeli tak, to gdzie to najlepiej zrobić? (śląsk, lub wysyłkowo)
Nie wiem jakie amorki mam obecnie zamontowane. Pomoże ktoś po VIN dobrać jakieś sensowne części? Czy u mnie jest NIVO (zakładam, że tak, bo to S210 i E300TD)
Wyczytałem w innych postać, że amortyzatory tył co do zasady są niezniszczalne, więc może to coś innego, np. gruchy?
Może się ktoś wypowiedzieć na ten temat?
Diagnosta pokazał mi też luzy na jakiś gumach przy tylnym zawieszeniu. Miały być wpasowane, a jak koło chodzi góra dół to jest luz.
Co było przyczyną? A no amortyzatory tylnego zawieszenia.
Wedle diagnosty różnica między prawym a lewym przekracza 30 procent (prawy 50, lewy 80).
Czy możecie mi doradzić co mam zrobić w tej sytuacji? Wymieniać jeden czy oba amortyzatory? To cena z tego co widzę ok 1300 za sztukę.
Może da się je jakoś zregenerować? Tylko czy ma to sens. A jeżeli tak, to gdzie to najlepiej zrobić? (śląsk, lub wysyłkowo)
Nie wiem jakie amorki mam obecnie zamontowane. Pomoże ktoś po VIN dobrać jakieś sensowne części? Czy u mnie jest NIVO (zakładam, że tak, bo to S210 i E300TD)
Wyczytałem w innych postać, że amortyzatory tył co do zasady są niezniszczalne, więc może to coś innego, np. gruchy?
Może się ktoś wypowiedzieć na ten temat?
Diagnosta pokazał mi też luzy na jakiś gumach przy tylnym zawieszeniu. Miały być wpasowane, a jak koło chodzi góra dół to jest luz.
S210 E300TD Elegance '98 - WDB2102251A718487
SILEGIS Kancelaria Prawna. Śląsk, Zagłębie i okolice
Kontakt: 512126916 kancelaria@silegis.pl www.silegis.pl www.facebook.com/silegis
SILEGIS Kancelaria Prawna. Śląsk, Zagłębie i okolice
Kontakt: 512126916 kancelaria@silegis.pl www.silegis.pl www.facebook.com/silegis
Przy nivo to raczej któraś grucha Ci padła. Mi też ostatnio gościu powiedział, że mam za twardy tył i trzeba wymienić gruchy. Jeśli chodzi o badanie, to o luzy mogłeś dokładnie popytać, wypisać i naprawić. To nie są duże koszta. Różnica między amorkami, na badaniu mogła być spowodowana różnym ciśnieniem w kołach.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Ciśnienie zgodnie z instrukcją.dziki24 pisze:mogła być spowodowana różnym ciśnieniem w kołach
Natomiast przymierzam się do wymiany gruszek z obu stron zawieszenia.
Dzwoniłem do zakładu z Gdańska który specjalizuje się w regeneracji m. in. NIVO i uzyskałem informację, że za te parametry które mnie interesują to o dziwo nie amortyzator odpowiada, a właśnie gruszki.
S210 E300TD Elegance '98 - WDB2102251A718487
SILEGIS Kancelaria Prawna. Śląsk, Zagłębie i okolice
Kontakt: 512126916 kancelaria@silegis.pl www.silegis.pl www.facebook.com/silegis
SILEGIS Kancelaria Prawna. Śląsk, Zagłębie i okolice
Kontakt: 512126916 kancelaria@silegis.pl www.silegis.pl www.facebook.com/silegis
No tak, 'amortyzator' a raczej slinownik służy do poziomowania, a grucha do amortyzacji. Ta firma w Gdańsku to pewnie http://www.nagengast.pl/. Znana wszystkim na forum , polecana. Regeneruj robią to naprawdę dobrze i szybko, mają już gotowe wysyłasz tylko swoje stare gruchy i pod zawodach.lukaszbaj pisze:Dzwoniłem do zakładu z Gdańska któ
Czyli nie trzeba kupować nowych? Co lepsze - zakup czy regeneracja?maclos pisze:Regeneruj robią to naprawdę dobrze i szybko, mają już gotowe wysyłasz tylko swoje stare gruchy i pod zawodach
S210 E300TD Elegance '98 - WDB2102251A718487
SILEGIS Kancelaria Prawna. Śląsk, Zagłębie i okolice
Kontakt: 512126916 kancelaria@silegis.pl www.silegis.pl www.facebook.com/silegis
SILEGIS Kancelaria Prawna. Śląsk, Zagłębie i okolice
Kontakt: 512126916 kancelaria@silegis.pl www.silegis.pl www.facebook.com/silegis
A masz kasę, jak robić gruszki to dwie. Koszt nowych nie jest duży ok. 300zl sztuka. W Gdańsku będzie na pewno tanie chyba 300 zl za dwie. Ja chyba wolałbym nowe, ale regeneracja też jest zrobiona solidnie, to naprawdę bardzo dobra firma.lukaszbaj pisze: Czyli nie trzeba kupować nowych? Co lepsze - zakup czy regeneracja?
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 8 mar 2009, o 19:23
- Lokalizacja: Kraków. Dublin
Witam Panow i pozwole sie podpiac do tematu. Mam pytanko czy ktos sie nie orjeuje czy w Krakowie lub okolicach mozna zrobic regeneracje dolnego mocowanie silownikow?
Mercedes-Benz
The best or nothing
S210 E200 k WDB2102482B470543
było W210 E230 96r. W124 230E 90r.
W126 300SD 84r. W123 240D 78r.
W123 200D 77r.W115 220D automatic 74r.
The best or nothing
S210 E200 k WDB2102482B470543
było W210 E230 96r. W124 230E 90r.
W126 300SD 84r. W123 240D 78r.
W123 200D 77r.W115 220D automatic 74r.
Jeżeli zdemontujesz/zamontujesz umiejętnie to wycieknie ci dosłownie troche oleju. Mi sprawę załatwiał kolega i poszło naprawdę bezboleśnie. Oczywiście jak nabardziej układ po założeniu zregenerowanego do odpowietrzenia. A co stuka ci już czy tak chcesz bez żadnych objawów?wasiliew pisze:A jak wygląda wymiana? Olej zlewamy? Coś odpowietrzamy? Też chyba dam do firmy z Gdańska do regeneracji.
[ Dodano: 2013-07-22, 12:02 ]
Ja płaciłem 90zł + koszt przesyłki w dwie strony bodajże 30zł ale u mnie stukało tylko dolne mocowanie. Całkowity koszt regeneracji to 330zł i wchodzi w nią uszczelnienie oraz naprawa tego dolnego i górnego mocowania jeżeli stukają bądź są pourywane. Ceny oczywiście mogły pójść do góry bo ja swój robiłem w grudniu 2011r. ale do tej pory mam spokój. Najlepiej napisz do nich emiala to jest tam taki sensowny chłopaczek i wszytko ci super wytłumaczy i poda aktualne ceny. Ja z nim wymieniłem chyba z 10 emaili.Rafal_K pisze:A orientuje sie ktoś może jaki jest przybliżony koszt regeneracji naszych amortyzatorów w tej firmie w Gdańsku?
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
Nie napisałem, że chodziło mi o "gruszki". W Nagengaście powiedzieli mi za regenerację 160zł/szt + kaucja zwracana po odesłaniu starych "gruszek". Z odpowietrzeniem mówili, że wystarczy wajchą kilka razy podnieść i opuścić auto i powinno być ok.kondziak pisze: wasiliew napisał/a:
A jak wygląda wymiana? Olej zlewamy? Coś odpowietrzamy? Też chyba dam do firmy z Gdańska do regeneracji.
Jeżeli zdemontujesz/zamontujesz umiejętnie to wycieknie ci dosłownie troche oleju. Mi sprawę załatwiał kolega i poszło naprawdę bezboleśnie. Oczywiście jak nabardziej układ po założeniu zregenerowanego do odpowietrzenia. A co stuka ci już czy tak chcesz bez żadnych objawów?
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Ja wymieniałem w mercedesie bo nie mogłem jakoś ugryźć tego tematu z kolegą. Zapłaciłem 900zł (gruchy,robocizna,litr febi). Masz do zaoszczędzenia około 500zł pomyśl czy warto bo dodatkowo będziesz musiał się pogimnastykować przy montażu/demontażu a tak dostajesz rok gwarancji na robote i masz gdzieś.
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości