Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Witajcie, auto to e290 turbodiesel avantgarde z 1998, klucz oczywiście w tym roczniku rybka. Po włożeniu kluczyka działa rygiel kierownicy, pierwszy stopień działa, zapłon działa, wszystkie systemy się włączają, świece grzeją, a po przekręceniu na rozruch motoru, rozrusznik nie kręci, nie dostaje prądu, sytuacja się zmienia radykalnie, jeżeli przy przekręcaniu z zapłonu na rozruch mocno wciśniemy kluczyk w głąb stacyjki , wtedy rozrusznik kręci, motor odpala normalnie,. spotkał się ktoś z takim przypadkiem? może uda się reanimować tą stacyjkę, nie chce mi się kupować całego zestawu wraz ze sterownikiem ryglem itd.....
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
U mnie, co prawda kluczyk scyzoryk ale objaw był taki sam, do pozycji rozruch wszystko prawidłowo, a zero zakręcenia. Problemem była kostka stacyjki. Wymiana kostki i ok
Ostatnio zmieniony 5 lut 2016, o 20:45 przez marteusz, łącznie zmieniany 1 raz.
W 210 E 220 D Classic automat 95
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
marteusz dzięki za odzew, ale stacyjka na rybkę i na scyzoryk różnią się bardzo znacznie, nawet nie wiem czy ta na rybke ma w ogóle wymienną kostkę.
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Efekt taki jak przy zabezpieczeniu antywłamaniowym hehe ,,
A zwróć uwagę czy jak pogmerasz wybierakiem skrzyni (zakładam że automat masz), przed przekręceniem stacyjki w zapłon, to odpalisz bez mocnego przyciskania w stacyjke!?
pozd.
A zwróć uwagę czy jak pogmerasz wybierakiem skrzyni (zakładam że automat masz), przed przekręceniem stacyjki w zapłon, to odpalisz bez mocnego przyciskania w stacyjke!?
pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
próbowałem, wybierak, hamulec, szybsze/wolniejsze przełączanie z 0 na 1 i z 1 na 2 nic nie pomaga, próbowałem się nawet modlić, zawołałem nawet sąsiada, żeby modlił się ze mną, nic nie pomogło dopiero jak mocno docisnę kluczyk, to kręci i pali
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Rozumiem że jest różnica, myślę że u mnie oficjalnie ta kostka nie jest elementem wymiennym, nie sądzę że serwis poszedłby na wymianę samej kostki, wymieniliby pewnie całą obudowę stacyjki z kostką. Ja miałem na szczęście dostęp do fachowca który potrafił to zrobić.Puki pisze:marteusz dzięki za odzew, ale stacyjka na rybkę i na scyzoryk różnią się bardzo znacznie, nawet nie wiem czy ta na rybke ma w ogóle wymienną kostkę.
Chodzi mi bardziej o zwrócenie uwagi w jakim miejscu brakowało przejścia napięcia na rozruch silnika.
Moja stacyjka demontowana była dwa razy : po pierwszym demontażu przez kostkę na mierniku pojawiło przejście napięcia więc na moją odpowiedzialność mechanik zamontował ją . Chodziła przez 3 msc, po tym czasie objaw znów powrócił i dopiero wymiana samej kostki w obudowie stacyjki uruchomiła auto.
W 210 E 220 D Classic automat 95
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Puki pisze: próbowałem się nawet modlić, zawołałem nawet sąsiada, żeby modlił się ze mną, nic nie pomogło
Może nie do tego Świętego żeście się modlili.
A poważnie -masz inny kluczyk aby stacyjkę wypróbować.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Przetrzyj dokładnie oczko stacyjki, gdzie wkładasz klucz. Zwróć uwagę na rybkę, czy nie jest wytarta w miejscu, gdzie powinien ją łapać zaczep stacyjki po włożeniu. Jak to nie pomoże, to stacyjka do roboty.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Co masz na myśli mówiąc stacyjka do roboty? wiem, że do roboty, ale na czym to będzie polegało, robił to już ktoś? czy da się ją naprawić, czy tylko wymiana, a co za tym idzie wymiana odrazu sterownika, rygla itd? Resztę kluczyków będę miał w poniedziałek- popróbuje.
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Pomoże ktoś coś jeszcze? Dzisiaj modliliśmy się do wszystkich świętych i też nic...
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Z innym kluczem jest podobnie? Napisz do kolegi hipollo w sprawie naprawy stacyjki.Puki pisze:Resztę kluczyków będę miał w poniedziałek- popróbuje.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Rozbierz klucz , i koniecznie przetrzyj okienko podczerwieni w obudowie od srodka i na zewnatrz, to samo dotyczy okienka od odbiornika podczerwieni w stacyjce, komunikacja ir jest konieczna do orpalenia eiknika, moze po prostu wystapiky zanieczyszczenia i klucz nie widzi sie ze stacyjko
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Rozbierz klucz , i koniecznie przetrzyj okienko podczerwieni w obudowie od srodka i na zewnatrz, to samo dotyczy okienka od odbiornika podczerwieni w stacyjce, komunikacja ir jest konieczna do orpalenia eiknika, moze po prostu wystapiky zanieczyszczenia i klucz nie widzi sie ze stacyjko
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Poczytaj mój post link poniżej, miałem podobny problem.
brak-reakcji-rozrusznik-na-kluczyk-vt29041.html
brak-reakcji-rozrusznik-na-kluczyk-vt29041.html
Re: Stacyjka- przypadek inny niż wszystkie.
Siemanko,
Mam podobny problem, aczkolwiek objawy nie są identyczne.silnik 3.0td 99r. Po przekręceniu na zapłon przygasają kontrolki i gaśnie światło wewnątrz, po przekręceniu na rozruch kontrolki gasną całkiem, z pod maski słychać pojedyńcze cyknięcie. Akumulator sprawdzony, przy podłączeniu na kablach drugiego auta reakcja ta sama, masa jest. Podejrzewałem rozrusznik albo alternator ponieważ zwarcie jest bardzo duże ale zacząłem podejrzewać stacyjkę gdyż w ostatnim czasie kilka razy zdarzyło mi się że po przekręceniu kluczyk nie reagował, dopiero przy drugiej próbie z mocniejszym przyciśnięciem kluczyka rozrusznik kręcił, tylko skąd to zwarcie? czy w ogóle w stacyjce może powstać tak silne zwarcie? Może to przekaznik rozrusznika tylko czy on może robić takie duże zwarcie?? Potrzebuje pomocy ponieważ auto zepsuło się w szwecji więc wróciłem do kraju porzyczonym, za tydzień wracam do szwecji i muszę zabrać ze sobą konkretne części. pzdr.
Rafał
Mam podobny problem, aczkolwiek objawy nie są identyczne.silnik 3.0td 99r. Po przekręceniu na zapłon przygasają kontrolki i gaśnie światło wewnątrz, po przekręceniu na rozruch kontrolki gasną całkiem, z pod maski słychać pojedyńcze cyknięcie. Akumulator sprawdzony, przy podłączeniu na kablach drugiego auta reakcja ta sama, masa jest. Podejrzewałem rozrusznik albo alternator ponieważ zwarcie jest bardzo duże ale zacząłem podejrzewać stacyjkę gdyż w ostatnim czasie kilka razy zdarzyło mi się że po przekręceniu kluczyk nie reagował, dopiero przy drugiej próbie z mocniejszym przyciśnięciem kluczyka rozrusznik kręcił, tylko skąd to zwarcie? czy w ogóle w stacyjce może powstać tak silne zwarcie? Może to przekaznik rozrusznika tylko czy on może robić takie duże zwarcie?? Potrzebuje pomocy ponieważ auto zepsuło się w szwecji więc wróciłem do kraju porzyczonym, za tydzień wracam do szwecji i muszę zabrać ze sobą konkretne części. pzdr.
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości