Problem z odpaleniem

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

blackpanel
Posty: 19
Rejestracja: 27 mar 2009, o 15:51
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Problem z odpaleniem

Post autor: blackpanel »

Witam,
mam problem z odpaleniem samochodu. Sytuacja wyglada tak ze rozrusznik nie dawal zadnych oznak zuzycia. Autko przestalo nagle odpalac. Wrocilem pod dom i po 5 minutach juz nie chcial odpalic. Kontrolki nie przygasaja ale przekrecajac auto zeby zalaczyl sie rozrusznik slychac tylko stuk w komorze silnika i nic wiecej. Akumulator sprawny (nawet przed dzisiejsza proba kolejna odpalenia ladowany cala noc). Zawieszenie sie rozrusznika raczej tez watpie bo "opukalem" go;) probowalem rownież testow podanych w innym poscie na forum. Zakladam ze zrobilem dobrze ale nie dalo to zadnych wynikow. Tzn odczepilem jedyny fioletowy przewod jaki znalazlem (w skrzynce z komputerkiem i innymi przekaznikami) byl wczepiony jakby do przejsciowki. Na wlaczonym zaplonienie bylo naplecia podlaczylem go rowniez pod 12Vi tez nic.(moze cos zrobilem zle). Diody na lusterku nie migaja. Zastanawiam sie czy jutro nei wykrecic rozrusznika i jego samego sprawdzic. Probowalem odpalic z skrzynia P i N i takie same rezultaty czyli brak odpalenia.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Mercedes-Benz W210 E320 AVANTGARDE
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

A ja obstawiam na bendix :] Z tego co opisałeś nawet po obstukaniu może nie puścić...
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
thomascricket
Posty: 259
Rejestracja: 5 lis 2009, o 19:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: thomascricket »

To mogą być tulejki w rozruszniku ja miałem taką awarię w fordzie i też takie same objawy.
Jeśli pomogłem to możesz dać mi tego plusa
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Brak masy silnika (zerwana, odkręcona).
Brak głównego plusa (poluzowany na rozruszniku) lub słynne połączenie pod pedałem hamulca/ gazu.
Brak wzbudzenia (odkręcone od rozrusznika), zerwany przewód, nieznane zabezpieczenie, resztki odcięcia lub alarmu.Spalony (uszkodzony) przekaźnik rozrusznika.
Wreszcie sam rozrusznik.
Do wyboru do koloru.Stawiam jak zwykle na łącze pod pedałami lub jego przejście przez karoserię.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
blackpanel
Posty: 19
Rejestracja: 27 mar 2009, o 15:51
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: blackpanel »

hmm ma ktos doswiadczenie w wykrecaniu rozrusznika z 3,2 benyny R6? co i jak pokolei ? dokladniej mam na mysli gorna srube... Z dolna dalem rade... Prosibym o dokladna instrukcje czy da sie od dolu auta ja odkrecic i jakim kluczem ? oczko czy nasadowym? czy trzeba cos wczesniej odkrecic ?
Mercedes-Benz W210 E320 AVANTGARDE
Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

Mi dzisiaj rano umarl rozrusznik... zero reakcji... zadnego odglosu z jego strony... po poludniu byla odwilz wiec sprobowalem ponownie i bez problemu zapalil... co to moglo byc?
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Poczytaj dwa posty wyżej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
no-tsu
Posty: 15
Rejestracja: 29 gru 2008, o 22:29
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: no-tsu »

witam u mnie podobny problem
z taka różnica , że rozrusznik wykonuje niecały obrót i dalej nic :-(
kwestia aku odpada bo był ładowany cała noc
mercedes 320cdi 2001 r
od czego zacząć ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 lut 2010, o 18:30 przez no-tsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

no-tsu pisze:rozrusznik wykonuje niecały obrót i dalej nic
Jak przytrzymasz kluczyk w pozycji start to rozrusznik nie kręci?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

blackpanel ja mialem podobnie chcialem odpalic i z silnika szedl ogromny chuk myslalem ze rozrusznik,ale okazalo sie ze to alternator,zatarl sie i wiadomo ze wszystko zablokowane i nie ial sily zakrecic pozdro..
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
no-tsu
Posty: 15
Rejestracja: 29 gru 2008, o 22:29
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: no-tsu »

romek61 pisze:
no-tsu pisze:rozrusznik wykonuje niecały obrót i dalej nic
Jak przytrzymasz kluczyk w pozycji start to rozrusznik nie kręci?
rozrusznik robi niecały obrót i staje
za każdym przekręceniem identyczny objaw
w poniedziałek umówiłem sie z elektrykiem , ale zżera mnie ciekawość co za diabeł nie pozwala mi normalnie odpalić mietka :lol:

pozdro
Ostatnio zmieniony 26 lut 2010, o 20:11 przez no-tsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Napięcie na akumulatorze, a konkretnie na układzie pomiarowym wewnątrz sterownika silnika
spada poniżej wartości krytycznej.Powodem może być słaby akumulator, złącza minusowe, plusowe, zbyt duży opór kręcącego się silnika lub rozrusznika (mechaniczny).Zacząłbym od podpięcia drugiego akumulatora, a dalej sprawdzenia jak kręci się silnik.Potem dopiero kontrola połączeń i rozrusznika.Zdarzają się wypalone styki w przekaźniku rozrusznika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
no-tsu
Posty: 15
Rejestracja: 29 gru 2008, o 22:29
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: no-tsu »

witam ponownie
sytuacja wygląda następująco
problem z rozruchem występuje po kilkunastogodzinnym postoju
problem lewego poboru z aku został wyeliminowany - uszkodzony telefon rozładowywał delikatnie aku

rozrusznik , kwestia nieprawidłowego rozruchu dalej nie została wyeliminowana
wygląda to tak

rano przekręcam kluczyk - rozruch zostaje wstrzymany , tak jakby aku spadało nagle poniżej swojej wartości krytycznej ... po kilku próbach udaje się odpalić auto i później praktycznie przez cały dzień nie ma jakichkolwiek problemów
aż do kolejnego poranka

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 8 mar 2010, o 08:44 przez no-tsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jak auto slabo kreci pierwsza najprostsza sprawa jest sprawdzenie akumulatora lub podpiecie drugiego.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ja zamontowałem miernik elektroniczny w kabinie i widziałem spadki napięcia w trakcie rozruchu. Pouczające. Ale to w Skodzie [...] Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości