Pompka centralnego zamka

Moderatorzy: fabek, elspasoo, avandgarde, kichcio

Awatar użytkownika
ertee
Posty: 170
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Pompka centralnego zamka

Post autor: ertee » 1 maja 2009, o 21:37

Witam.

Zakładam wątek dotyczący pompki centralnego zamka ponieważ zarówno w goglach jak i na różnych forach można znaleźć różne często sprzeczne informację.

Chciałbym aby wypowiedziały się tu osoby posiadające jakąś wiedzę w tym temacie ewentualnie posiadające dostęp do odpowiednich materiałów/schematów serwisowych.

Dziś rozebrałem swoją pompkę ponieważ przestał mi działać centralny zamek i oświetlenie w tylnej części wnętrza auta. Jak się okazało do wnętrza pompki jakimś cudem dostała się woda i elektronika bardzo skorodowała, pozostałe elementy pompki są sprawne ale raczej nie nadaje się to do naprawy. W związku z tym rozpocząłem poszukiwania jakiejś używki, okazuje się, że jest bardzo wiele różnych pompek w zależności od rodzaju silnika i wyposażenia. Ceny? róznie, od około 200 zł. do 500 zł. choć są odchyły od tego przedziału (raczej w górę :mrgreen: )

Z informacji które wygoglowałem wynika, że pompka poza sterowaniem centralnym zamkiem steruje ponoć następującymi urządzeniami:
- oświetlenie wnętrza przód
- oświetlenia wnętrza tył
- spryskiwacze reflektorów
- regulacja świateł
- skrzynia biegów

Nie wiem ile w tym prawdy bo u mnie po wymontowaniu pompki oświetlenie przedniej części wnętrza działa, nie wiem też co ma pompka wspólnego ze skrzynią biegów bo bez pompki skrzynia pracuje u mnie normalnie.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1865
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pompka centralnego zamka

Post autor: ZGi » 1 maja 2009, o 22:01

do tego steruje ogrzewaniem tylnej szyby a znojomy w 2,2 CDi jak wytargal pompke z auto to ledwo jezdzil. Dopiero jak wsadzilismy (Zepsuta) zpowrotem to auto normalnie dzialalo.

Kup taka jak miales w aucie. Ja tak zrobilem w 2.2D i bylo ok. Fakt 450 PLN
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, o 21:19 przez ZGi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 2 maja 2009, o 14:45

Jest tam w zależności od daty prod. i wersji sam. jeszcze wiele innych możliwości.
Np. część alarmu,zagłówki,siedzenia multikonturowe (ortopedyczne) itp.
W wielu wersjach jest tzw. mieszacz podciśnienia.Gdy podciśnienie z silnika obsługujące skrzynię,silnik,klimę osłabnie poniżej pewnej granicy,pompa centralnego zamka przez ten
mieszacz potrafi w tym momencie wspomóc te systemy.
Pompę należy zawsze dobrać do układu.Jeżeli kupujemy używaną to tylko po starym numerze.
Jeżeli nie jesteśmy pewni to nowa lub przejście przez EPC z datenkartą dokładnie wg. Vin.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
zdzisiek
Posty: 27
Rejestracja: 28 lip 2009, o 15:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zdzisiek » 7 sie 2009, o 15:03

Witam. Czy ta pompka jest do naprawy, czy da się w niej wymienić silniczek, zaworki i ewentualnie gdzie szukać części do tej pompki (hella 210 800 2348 (04 ).
zdzicho-W210 E320 CDI AVANGARDA 2000 r.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 9 sie 2009, o 22:54

Części nie ma, chyba że ktoś ma z napraw.Opowiedziałem Ci na pw.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Igor
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Igor » 10 sie 2009, o 13:46

Witam

Ja też miałem nie mały problem z pompką centralnego zamka. Któregoś dnia lecę sobie za miasto i podczas wyprzedzania nagle okazało się że nie działa mi turbina i co chwilę zaczęły migać kierunkowskazy oczywiście przestał działać centralny zamek i wszystko co związane z podciśnieniem. Nie miałem zielonego pojęcia co się stało ale elektryk po podłączeniu komputera stwierdził odrazu że to pompka centralnego zamka. Po wyjęciu pompki samochód chodził ale w trybie awaryjnym zero mocy i zero zamykania zamków wszystko trzeba było ręcznie. Ok mówię kupi się drugą pompkę i będzie ok, ale to nie było takie proste ponieważ wszystkie pomki dostępne na allegro czy szrotach miały od 3 do 5 wyjść ciśnieniowychm, a oczywiście u mnie musiało być 6 no i powstał problem bo takiej nikt nie miał, więc co ?? serwis- cena serwisu 3200 zł - zbaraniałem. ale udało się fartownie znaleść od 3,2 cdi za 250 zł po włożeniu działa wszystko bez problemu oczywiście ważny jest numer z pompy bez tego ani rusz.Teraz jest ok ale trzeba raz na jakiś czas zobaczyć czy nie ma wilgoci pod tylną kanapą, bo głównie wilgoś uszkadza ten podzespół.
Pozdrawiam
AVANGARDE 3.0 TD W 210 98 r.
VIN:WDB2100251A599974
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 170
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee » 10 sie 2009, o 13:59

W mojej pompce elektronika totalnie skorodowała od wilgoci, ze środka lała się woda jak ją rozbierałem. Szans na naprawę żadnych, masa poprzerywanych ścieżek i uszkodzonych elementów, sam silniczek pompki chyba też umarł bo nie dawał żadnych oznak życia po przyłożeniu napięcia. Polowałem długo na alledrogo na jakąś okazję ale akurat moja pompka to rzadki przypadek więc w końcu musiałem wyblachować 300 pln ale pompki o innych numerach można kupić nawet za 150 pln. Po podłączeniu wszystko działa normalnie. Na kilku szrotach proponowano mi założyć pompkę o innym nr byle wyjścia podciśnień pasowały ale wolałem nie ryzykować że coś mi będzie nie działać tak jak powinno.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 12 sie 2009, o 22:19

Mam kilkanaście modeli "elektronik".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3210
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi » 12 sty 2010, o 16:57

WDB2100062B427953 była zamontowana pompka nr 2108002648 i padła. Chcę dodatkowo dołożyć siedzenie ortopedyczne z taxi (mam kpl z wiązkami). Czy muszę założyć pompkę o takim nr jaka była, czy będę musiał założyć inną :?:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 16 sty 2010, o 13:50

Musisz zakupić pompę o nr.2108002748, dopiero ona ma siedzenia orto; EDW-alarm fabryczny i klimatyzację równocześnie.
Jeżeli samochód od którego kupisz miał te urządzenia, to wszystko zadziała.Jeżeli nie miał czegoś, to trzeba będzie ją kodować na Star Diagnisis lub HHT.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3210
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi » 16 sty 2010, o 17:16

Mogę zdobyć pompkę o nr 2108002848 oraz 2108002948 tylko nie wiem czy ta ma to co potrzebuję. Dodam, że chcę też dołożyć PML. Czy to też ma jakiś wpływ na dobranie pompki :?:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 16 sty 2010, o 20:52

Pompka do PML nie ma żadnego znaczenia, to odrębne tematy.Zapoznaj się z ostatnimi postami w tym temacie viewtopic.php?t=4253 to o PML.
Nie znalazłem pomp PSE o numerach które mi podałeś.
Pamiętaj o tym, że zły numer unieruchomi Ci któreś urządzenie.Nigdzie nie mam tych numerów więc nie wiem co te pompy w sobie mają.Jeżeli od kombi, to tracisz otwieranie tylnej klapy i zagłówki.Mogą nie mieć alarmu lub klimy.Jeżeli wysiadła Ci tylko pompka centralnego zamka, a elektronika ocalała i masz na obudowie wyjście opisane jako MKS to wystarczy wymienić w środku pompki, bo Twoja pompa obsłuży fotele MKS.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3210
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi » 18 sty 2010, o 14:46

Widzę, że zaczynają się schody. Byłem w ASO i podając nr 2108002648 pompki (ma cztery wyjścia pneumatyczne), która była zamontowana: odpowiedź, że nie figuruje taki nr części.
Podałem nr 2108002748, który dostałem od Nocka : odpowiedź, że numery zamienne to 2108001948, 2108001148, oraz 2088001248 .
Co do wyjścia MKS to to zauważyłem opisane jako MKL, nie wiem czy o to chodzi.
Załatwiłem w końcu 2108002748, jak się dowiedziałem, że o tym numerze były także montowane w 1998r w wersjach taxi.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, o 17:04 przez kmtaxi, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2132
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello » 18 sty 2010, o 18:38

Podejdź jeszcze do kierownika samego warsztatu, bo na dziale Części mogą nie mieć o tym pojęcia...
Albo spróbuj zadzwonić do innego ASO...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Mucha
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2010, o 09:53
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Mucha » 19 sty 2010, o 10:13

Witam Serdecznie po raz pierwszy.
Mam problem z otwarciem bagażnika - limuzyna, tzn. nie mogę go otworzyć z pilota, z przycisku ze srodka. Centralny działa bez zarzutów. Proszę o pomoc
E 200 Kompressor 2000rok Avangarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości