Nie pali rozrusznik ,zwarcie,stacyjka???

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wodzin78
Posty: 4
Rejestracja: 14 maja 2009, o 10:22
Lokalizacja: Oława

Nie pali rozrusznik ,zwarcie,stacyjka???

Post autor: wodzin78 »

Witam wszystkich,od nastania zerowej temperatury moja gwiazda(2,9 td 96 rok avangarde) nie chce palić tzn rano jak wsiadam po 12 godzinach przekręcam stacyjkę rozrusznik tak jakby tylko tyknął i cisza po kilku próbach odpalał jak tylko zakręcił nie było żadnego problemu-jak silnik jest ciepły lub temp.ok 5 stopni na dworze pali bez problemu .
Dziś po kilku próbach zostawiłem auto nie chcąc czegoś popsuć całkiem .Panowie jakieś sugestie bo z czymś takim nie spotkałem się nigdy...
Pozdrawiam serdecznie
Wodzin 78
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jeżeli znasz się trochę na elektryce, to poniższa procedura wyjaśni czy to rozrusznik czy instalacja w samochodzie.
Zajrzyj do kasety sterowników pod maską, po stronie pasażera, czarna pokrywa na 4-śrubki.Pierwszy przekaźnik (z bezpiecznikami) ma wetkniętych dużo kości elektrycznych.
W jednej z nich jest przewód fioletowy (gruby).Obok czerwony (gruby).Zwarcie tych przewodów ze sobą to bezpośrednie uruchomienie rozrusznika z pominięciem instalacji stacyjki
i innych gadżetów.Uwaga samochód na luzie lub na (P) skrzyni automatycznej.
Jeżeli rozrusznik kręci, winna instalacja, jeżeli nie, to rozrusznik lub jego kable i masa silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
omaszcilos
Posty: 16
Rejestracja: 6 sty 2010, o 21:43
Lokalizacja: bednary

Post autor: omaszcilos »

Witam
Od pewnego czasu w moim aucie (W210 2,2 cdi 2000r) mam trochę podobny problem. Dwa miesiące temu, po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki, słychać było stuknięcie automatu i dalej nic. Po kilku próbach odpalił. Gdy problem się powtarzał pomyślałem, że może cztero letnia warta jest za słaba wiec kupiłem nowy akumulator. Zjawisku temu przez kilka, kilkanaście minut ( do rozgrzania auta) towarzyszy nie działający ESP i BAS. Oczywiście trzeba gasić auto i ponownie je uruchamiać żeby zgasły kontrolki ESP i BAS. Pomyślałem, że może zawieszają się szczotki rozrusznika lub coś jeszcze (może zwarcie) a przez to szaleje ESP, wiec mój ulubiony mechanik z Babic go wymontował, zawiózł do elektryka (wymienili wszystko za górę pieniędzy). I NIC!
Problem pojawia się rano przy pierwszy odpalaniu oraz po dłuższym postoju.
Na domiar złego również ramo ( do czasy rozgrzania ) nie działają kierunkowskazy, dmuchawa i podgrzewanie tylnej szyby oraz dłużej po uruchomieniu silnika świeci oświetlenie wnętrza auta.
Wczoraj auto spędziło noc i dzień u elektryka w Piasecznie i co? I również nic, żadnych błędów z komputera, "objaw po rozgrzaniu ustaje".
Dziś zauważyłem, że po uruchomieniu silnika, przekręcając kluczyk o kilka stopni i trzymając w tej pozycji, zaczynają działać kierunki i dmuchawa.
Czyżby to stacyjka była temu winna?
Jakie znaczenie ma temperatura w aucie, która zawsze załatwia problem?
Może ktoś coś podpowie.
Z góry dziękuję.
pozdrawiam

Mercedes 210 2,2 cdi (2000r)
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Sprawdzić i przelutować połączenia na płytce z przekaźnikami w kasecie ze sterownikami,przy tej okazji sprawdzić stan styków przekaźników.Od tego bym zaczął naprawę usterki.Pewna jej część wykazuje zależność od temperatury-może jeszcze jest gdzieś nie kontakt,obluzowane połączenie,pęknięty przewód lub płytka?
Natomiast drugim podejrzanym elementem jest stacyjka.Masz kluczyk rybkę i stacyjkę z procesorem w środku.Czasami się w niej dzieją takie cuda i trzeba ją oddać do naprawy,najlepiej z samochodem.Stanowi ona zestaw ze sterownikami w damie.
Warto by jeszcze sprawdzić moduł SAM,czy piny nie zaśniedziały w nim lub się nie utleniły i kompresor od centralnego zamka.
Czy w momencie kiedy nie działają kierunkowskazy poprawnie działa wycieraczka ?
Mieszkasz pod Warszawą,skontaktuj się z kolegą noc i twoje utrapienia zostaną szybko,profesjonalnie i jednoznacznie usunięte,w czasie szybszym niż kolejne dni postoju i pseudo naprawę dobrych podzespołów.
E 290 td,96r,classic
omaszcilos
Posty: 16
Rejestracja: 6 sty 2010, o 21:43
Lokalizacja: bednary

Post autor: omaszcilos »

Dziękuję za podpowiedź.
Mam nadzieję, że kolega Noc coś zaradzi.
pozdrawiam

Mercedes 210 2,2 cdi (2000r)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Osobiście zajrzałbym pod samochód do złącza pod pedałem gazu i od środka w ten sam punkt.
Tam jest łącze najważniejszych kabli samochodu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
omaszcilos
Posty: 16
Rejestracja: 6 sty 2010, o 21:43
Lokalizacja: bednary

Post autor: omaszcilos »

Złącze to, zostało wymienione przed świętami - bez zmian.
pozdrawiam

Mercedes 210 2,2 cdi (2000r)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

No cóż zostaje elektronika w stacyjce, ale nie tłumaczy to zachowania rozrusznika.Jest jeszcze
łącze pod nogami pasażera za płytą metalową, ale nie zdarzyła mi się tam nigdy awaria. Mogłaby to być jeszcze wina masy akumulatora lub silnika.Wygląda na to, że masz dwa uszkodzenia.Tylko pomiary mogą dać jakąś sensowną podpowiedź.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Kolego omaszcilos niezawodny kolega noc poradzi na tę usterkę(i).
Sam widzisz,że warto korzystać z porad forumowiczów,zamiast czas i pieniądze trwonić na nie do końca trafione naprawy.Jeśli będziesz autko u kolegi noc naprawiał daj znać kiedy tam ono będzie.Może jak się nie pogniewacie to bym zobaczył proces diagnostyki tego autka :-)
E 290 td,96r,classic
omaszcilos
Posty: 16
Rejestracja: 6 sty 2010, o 21:43
Lokalizacja: bednary

Post autor: omaszcilos »

[quote="noc"]No cóż zostaje elektronika w stacyjce, ale nie tłumaczy to zachowania rozrusznika.
Problem z rozrusznikiem jest czasami a ESP, kierunki, dmuchawa co rano.
Zdarza się, że rozrusznik zadziała od razu lub za drugim trzecim, a reszta bałaganu- milczy.
Bywa, że dmuchawa "zamruczy" kilka razu ale wszystko wraca do normy dopiero po rozgrzaniu.
pozdrawiam

Mercedes 210 2,2 cdi (2000r)
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Masę możesz sam sprawdzić lub ją (wzmocnić) na czas próby.Wystarczy odpowiednio długi odcinek przewodu elektrycznego o dużym przekroju 16-25 mm/2.
Podłączasz się z nim do bieguna ujemnego akumulatora i do metalowej części silnika. Pozostaje przeprowadzić próbę rozruchu i jeśli rozrusznik zadziała za każdym razem,wiadomo czego szukać.Warto prześledzić,sprawdzić połączenia masowe w pojeździe,poczynając od akumulatora i czystości klem,jak i ich dokręcenia.
Czy autko miało jakąś przygodę blacharsko -lakierniczą?
Gdy nie chce kręcić rozrusznik spróbuj powachlować dźwignią zmiany biegów z pozycji P na N.Może pozycjoner czasami źle łączy?
Reszta usterek wygląda na stacyjkę.Tu też pomiarów kilka trzeba będzie wykonać,co powinno doprowadzić do uchwycenia chochlika.
E 290 td,96r,classic
omaszcilos
Posty: 16
Rejestracja: 6 sty 2010, o 21:43
Lokalizacja: bednary

Post autor: omaszcilos »

Auto jest bez przygód blacharskich. W październiku/ listopadzie była wymieniana turbina i zdaje się, że mag dotkną turbiną do alternatora (bo coś zaiskrzyło) i zaraz wyczołgał się z kanału i zdjął klemę. Może coś z tej strony?
pozdrawiam

Mercedes 210 2,2 cdi (2000r)
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Niby takie krótkotrwałe zwarcie nie powinno spowodować większych spustoszeń poza wyładowaniem akumulatora.Przewody są pod napięciem zarówno od alternatora jak i od rozrusznika,łączą się pod pedałem gazu,ale są na tyle wytrzymałe ,że po takim małym zwarciu się nie przepalają.W zaiskrzeniu tylko można się dopatrywać niekorzystnych zjawisk dla mikroelektroniki-choć nie znam jakiegoś przypadku niesprawności po takim zwarciu jednostkowym.Troszkę teoretyzuję ;-)
E 290 td,96r,classic
omaszcilos
Posty: 16
Rejestracja: 6 sty 2010, o 21:43
Lokalizacja: bednary

Post autor: omaszcilos »

papuga99 pisze:Kolego omaszcilos niezawodny kolega noc poradzi na tę usterkę(i).
Sam widzisz,że warto korzystać z porad forumowiczów,zamiast czas i pieniądze trwonić na nie do końca trafione naprawy.Jeśli będziesz autko u kolegi noc naprawiał daj znać kiedy tam ono będzie.Może jak się nie pogniewacie to bym zobaczył proces diagnostyki tego autka :-)
Jestem umówiony na jutro rano. Pytanie tylko co o twojej propozycji sądzi kolega NOC.
pozdrawiam

Mercedes 210 2,2 cdi (2000r)
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Zapytam jutro o taką opcję-niestety dopiero w okolicy 12 mogę się ruszyć a to raczej już po procesie diagnostyki będzie :-(
A kolega pewnie od 9 będzie z autkiem w warsztacie?
E 290 td,96r,classic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości