Czujnik poziomu płynu chłodnicy i spryskiwaczy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Czujnik poziomu płynu chłodnicy i spryskiwaczy
Witam ponownie.
Czy ktoś z Was, spotkał się z taką ciekawostką:
- od pewnego czasu pali mi się kontrolka czujnika poziomu płynu w zbirniczku wyrównawczym (płyn chłodzący), wymieniłem czujnik ( i to aż 2 razy!!! :shock: ) i niestety dalej problem został lecz wczoraj zużyłem płyn ze zbiorniczka dla spryskiwaczy i tu ciekawostka:
po zapaleniu się kontrolki o braku płynu do spryskiwaczy
zgasła kontrolka czujnika poziomu płynu chłodniczego :shock: :shock:
Gdy uzupełniłem płyn do spryskiwaczy, kontrolka od tego zgasła ale ponownie zapaliła się od płynu chłodniczego.
Odessałem znów płyn od spryskiwaczy i znów: kontrolka od czujnika poziomu płynu chłodnicy zgasła a zapaliła się od spryskiwaczy (no to normalne bo pusto jest w zbiorniku), uzupełniłem płyn do spryskiwaczy i znów świeci się kontrolka czujnika poziomu płynu chłodzacego.
Sprawdziłem kable, bezpieczniki i nic.
Macie jakiś pomysł?
Pozdrawiam.
Czy ktoś z Was, spotkał się z taką ciekawostką:
- od pewnego czasu pali mi się kontrolka czujnika poziomu płynu w zbirniczku wyrównawczym (płyn chłodzący), wymieniłem czujnik ( i to aż 2 razy!!! :shock: ) i niestety dalej problem został lecz wczoraj zużyłem płyn ze zbiorniczka dla spryskiwaczy i tu ciekawostka:
po zapaleniu się kontrolki o braku płynu do spryskiwaczy
zgasła kontrolka czujnika poziomu płynu chłodniczego :shock: :shock:
Gdy uzupełniłem płyn do spryskiwaczy, kontrolka od tego zgasła ale ponownie zapaliła się od płynu chłodniczego.
Odessałem znów płyn od spryskiwaczy i znów: kontrolka od czujnika poziomu płynu chłodnicy zgasła a zapaliła się od spryskiwaczy (no to normalne bo pusto jest w zbiorniku), uzupełniłem płyn do spryskiwaczy i znów świeci się kontrolka czujnika poziomu płynu chłodzacego.
Sprawdziłem kable, bezpieczniki i nic.
Macie jakiś pomysł?
Pozdrawiam.
Może nie z samym czujnikiem, bo jest wymieniony na nówkę i to samo się dzieje.
Tak, ten temat już gdzieś był ale za "chiny ludowe" nie mogę go znaleźć :mrgreen:
Niby nie przeszkadza bo temperatura silnika jest OK cały czas, ale człowieka wkurza ta paląca się i kłująca w oczy kontrolka na kokpicie
Pozdr.
Tak, ten temat już gdzieś był ale za "chiny ludowe" nie mogę go znaleźć :mrgreen:
Niby nie przeszkadza bo temperatura silnika jest OK cały czas, ale człowieka wkurza ta paląca się i kłująca w oczy kontrolka na kokpicie
Pozdr.
Najczęściej winny jest czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy, są to układy połączone. Proponuje podmienić na próbę inny 1 min roboty.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
- Lokalizacja: Krakow
Witam, ponieważ ostatnio uporałem się z tym problem to opisze co i jak zrobić:
Po pierwsze faktem jest że dwa czujniki (poziom plynu do spryskiwaczy i poziomu cieczy chłodzącej) są połączone w jeden układ. Działanie ich jest następujące jeden powinien dawać opór 180 omów (spryskiwacze) drugi chyba coś koło 120 omów (chłodnica) jeżeli suma = 300omów wszystko jest ok komputer nie pokazuje błędów. kiedy pojawia się komunikat że któregoś płynu jest za mało to znaczy że układ pracuje prawidłowo i wystarczy dolać płynu. Natomiast kiedy na wyświetlaczu pojawia się komunikat "display defective" (lub po niemiecku "anzeige defekt" pisownia może nie dokładnie taka już nie pamiętam bo ustawiłem sobie na angielski) to znaczy że układ jest przerwany (opornorność nieskończoność) i mamy do czynienia z uszkodzonym czujnikiem lub przetarym przewodem. A ponieważ to drugie raczej można wykluczyć bo te przewody nie mają gdzie się przetrzeć to zostaje uszkodzony czujnik. Napiszę odrazu że praktyka pokazuje że uszkodzeniu prawie zawsze ulega czujnik spryskiwaczy ponieważ jest ciągle zanużony w cieczy w przeciwieństwie do czujnika poziomu cieczy chłodzącej który jest suchy. Tak czy inaczej należy zbadać oporność na obu tych czujnikach multimetrem albo w ciemno wymienić ten czujnik od spryskiwaczy.
Przyznam się że ja to zrobiłem inaczej. Doszedłem do wniosku że poziom w spryskiwaczach mi zupełnie nie jest do niczego potrzebny więc kupiłem opornik 180 omów i wlutowałem w układ koło spryskiwaczy. Koszt naprawy 20gr (słownie 20 groszy)
Zaznaczam że jeżeli brakuje boryga to komputer o tym wie i wyświetla mi żeby dolać płynu.
Pozdrawiam
Po pierwsze faktem jest że dwa czujniki (poziom plynu do spryskiwaczy i poziomu cieczy chłodzącej) są połączone w jeden układ. Działanie ich jest następujące jeden powinien dawać opór 180 omów (spryskiwacze) drugi chyba coś koło 120 omów (chłodnica) jeżeli suma = 300omów wszystko jest ok komputer nie pokazuje błędów. kiedy pojawia się komunikat że któregoś płynu jest za mało to znaczy że układ pracuje prawidłowo i wystarczy dolać płynu. Natomiast kiedy na wyświetlaczu pojawia się komunikat "display defective" (lub po niemiecku "anzeige defekt" pisownia może nie dokładnie taka już nie pamiętam bo ustawiłem sobie na angielski) to znaczy że układ jest przerwany (opornorność nieskończoność) i mamy do czynienia z uszkodzonym czujnikiem lub przetarym przewodem. A ponieważ to drugie raczej można wykluczyć bo te przewody nie mają gdzie się przetrzeć to zostaje uszkodzony czujnik. Napiszę odrazu że praktyka pokazuje że uszkodzeniu prawie zawsze ulega czujnik spryskiwaczy ponieważ jest ciągle zanużony w cieczy w przeciwieństwie do czujnika poziomu cieczy chłodzącej który jest suchy. Tak czy inaczej należy zbadać oporność na obu tych czujnikach multimetrem albo w ciemno wymienić ten czujnik od spryskiwaczy.
Przyznam się że ja to zrobiłem inaczej. Doszedłem do wniosku że poziom w spryskiwaczach mi zupełnie nie jest do niczego potrzebny więc kupiłem opornik 180 omów i wlutowałem w układ koło spryskiwaczy. Koszt naprawy 20gr (słownie 20 groszy)
Zaznaczam że jeżeli brakuje boryga to komputer o tym wie i wyświetla mi żeby dolać płynu.
Pozdrawiam
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
w210 2.9 TD Avantgarde
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
czujnik plynu do spryskiwaczy jest wciskany od gory do zbiorniczka z tym plynem a czujnik plynu chlodzenia jest u dolu zbiorniczka wyrownawczego nalezy odkrecic zbiorniczek i od dolu poprostu zobaczyc czy nie wypadl, przepsikac kostke, lub z czujnika usunac nadmiar kamienia. nie trzeba odrazu wydawac pieniedzy:D
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości