Czujnik poziomu płynu chłodnicy i spryskiwaczy

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
sirAW
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 2009, o 16:26
Lokalizacja: Szczecin

Czujnik poziomu płynu chłodnicy i spryskiwaczy

Post autor: sirAW »

Witam ponownie.

Czy ktoś z Was, spotkał się z taką ciekawostką:

- od pewnego czasu pali mi się kontrolka czujnika poziomu płynu w zbirniczku wyrównawczym (płyn chłodzący), wymieniłem czujnik ( i to aż 2 razy!!! :shock: ) i niestety dalej problem został lecz wczoraj zużyłem płyn ze zbiorniczka dla spryskiwaczy i tu ciekawostka:

po zapaleniu się kontrolki o braku płynu do spryskiwaczy
zgasła kontrolka czujnika poziomu płynu chłodniczego :shock: :shock:

Gdy uzupełniłem płyn do spryskiwaczy, kontrolka od tego zgasła ale ponownie zapaliła się od płynu chłodniczego.
Odessałem znów płyn od spryskiwaczy i znów: kontrolka od czujnika poziomu płynu chłodnicy zgasła a zapaliła się od spryskiwaczy (no to normalne bo pusto jest w zbiorniku), uzupełniłem płyn do spryskiwaczy i znów świeci się kontrolka czujnika poziomu płynu chłodzacego.
Sprawdziłem kable, bezpieczniki i nic.
Macie jakiś pomysł?

Pozdrawiam.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

To już gdzieś było.Tam jest problem w tym czujniku,chyba?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
sirAW
Posty: 18
Rejestracja: 7 lis 2009, o 16:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sirAW »

Może nie z samym czujnikiem, bo jest wymieniony na nówkę i to samo się dzieje.
Tak, ten temat już gdzieś był ale za "chiny ludowe" nie mogę go znaleźć :mrgreen:

Niby nie przeszkadza bo temperatura silnika jest OK cały czas, ale człowieka wkurza ta paląca się i kłująca w oczy kontrolka na kokpicie :evil:

Pozdr.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Sprawdź kable masy w komorze silnikowej. Popuść nakrętki, popsikaj kontakt spray i dokręć.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dokladnie. po lewej kolo komputera i po prawej kolo zbiornika plynu spryskiwaczy masz brazowe kable masowe, odkrec, przeczysc styk, dokrec.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
pawel1978
Posty: 36
Rejestracja: 10 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków/Wiedeń

Post autor: pawel1978 »

mam ten sam problem,a mianowicie zapalają sie i gasną równocześnie kontrolki stanu płynów spryskiwaczy i chłodziwa.
w210 2.2d 1996.
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
wojtas570
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2010, o 22:58
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: wojtas570 »

mam to samo swieci mi sie poziom chlodniczego i skryskiwaczy i wyswietla napis DISPLAY DEFECTED podczas gdy wszystkie plyny sa ok!!! niech ktos pomoze.....
E 250 turbodiesel
WDB2100151A662596
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Najczęściej winny jest czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy, są to układy połączone. Proponuje podmienić na próbę inny 1 min roboty.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
goku298
Posty: 40
Rejestracja: 15 lip 2010, o 21:47
Lokalizacja: Polska

Post autor: goku298 »

Ja mam taki sam problem, muszę jutro właśnie sprawdzić te kable.
Mercedes E200 2.0 benzyna
sedan
WDB2100352A587595
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

Witam, ponieważ ostatnio uporałem się z tym problem to opisze co i jak zrobić:
Po pierwsze faktem jest że dwa czujniki (poziom plynu do spryskiwaczy i poziomu cieczy chłodzącej) są połączone w jeden układ. Działanie ich jest następujące jeden powinien dawać opór 180 omów (spryskiwacze) drugi chyba coś koło 120 omów (chłodnica) jeżeli suma = 300omów wszystko jest ok komputer nie pokazuje błędów. kiedy pojawia się komunikat że któregoś płynu jest za mało to znaczy że układ pracuje prawidłowo i wystarczy dolać płynu. Natomiast kiedy na wyświetlaczu pojawia się komunikat "display defective" (lub po niemiecku "anzeige defekt" pisownia może nie dokładnie taka już nie pamiętam bo ustawiłem sobie na angielski) to znaczy że układ jest przerwany (opornorność nieskończoność) i mamy do czynienia z uszkodzonym czujnikiem lub przetarym przewodem. A ponieważ to drugie raczej można wykluczyć bo te przewody nie mają gdzie się przetrzeć to zostaje uszkodzony czujnik. Napiszę odrazu że praktyka pokazuje że uszkodzeniu prawie zawsze ulega czujnik spryskiwaczy ponieważ jest ciągle zanużony w cieczy w przeciwieństwie do czujnika poziomu cieczy chłodzącej który jest suchy. Tak czy inaczej należy zbadać oporność na obu tych czujnikach multimetrem albo w ciemno wymienić ten czujnik od spryskiwaczy.

Przyznam się że ja to zrobiłem inaczej. Doszedłem do wniosku że poziom w spryskiwaczach mi zupełnie nie jest do niczego potrzebny więc kupiłem opornik 180 omów i wlutowałem w układ koło spryskiwaczy. Koszt naprawy 20gr (słownie 20 groszy)

Zaznaczam że jeżeli brakuje boryga to komputer o tym wie i wyświetla mi żeby dolać płynu.

Pozdrawiam
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Ten czujnik w zamienniku to chyba 70 zł , oryginał 150zł.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Egzecutor
Posty: 50
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:44
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Egzecutor »

Panowie czy jest jeden ten czujnik od spryskiwaczy i chłodnicy czy są dwa? Gdzie się one znajdują?
S210 3.0TD 1998r. automat, AVANTGARDE
Jeśli potrzebujesz nowych części do swojego samochodu napisz, ceny dla forumowiczów po cenach zakupu.
Białas_E250
Posty: 156
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Białas_E250 »

czujnik plynu do spryskiwaczy jest wciskany od gory do zbiorniczka z tym plynem a czujnik plynu chlodzenia jest u dolu zbiorniczka wyrownawczego nalezy odkrecic zbiorniczek i od dolu poprostu zobaczyc czy nie wypadl, przepsikac kostke, lub z czujnika usunac nadmiar kamienia. nie trzeba odrazu wydawac pieniedzy:D
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Egzecutor
Posty: 50
Rejestracja: 3 sty 2011, o 22:44
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Egzecutor »

czy moge prosic o jakis numer zamiennika czujnika od poziomu plynu do spryskiwaczy?
S210 3.0TD 1998r. automat, AVANTGARDE
Jeśli potrzebujesz nowych części do swojego samochodu napisz, ceny dla forumowiczów po cenach zakupu.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Egzecutor pisze:czy moge prosic o jakis numer zamiennika czujnika od poziomu plynu do spryskiwaczy?
23942
FEBI Bilstein GmbH

6PR 005 729-061
HELLA

210 540 00 45
MERCEDES-BENZ

014 899 0005
MEYLE

10 92 3942
SWAG

30-72-0092
VEMO

V30-72-0092
VEMO
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości