Brak reakcji na kluczyk rybka - stacyjka?

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kaaawa
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 22:11
Lokalizacja: Barlinek

Brak reakcji na kluczyk rybka - stacyjka?

Post autor: kaaawa »

Witam.
Mam problem z moim Mietkiem.
Otóż dzisiaj rano odpalił normalnie, dojechałem na miejsce i zostawiłem go na jakieś 2 godziny. Jak wracałem, przy otwieraniu auta nie świeciły kierunkowskazy. Po otwarciu drzwi nie zapalił się ekran na liczniku. Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki cisza - zero reakcji. Nie zapalają się również światła, nie działają przyciski na konsoli. Działa natomiast radio i oświetlenie wnętrza. Akumulator sprawdzony - jest ok. Wcześniej zdarzyło mi się to już kilka razy, ale zawsze po kilku sekundach odpuszczało - jednak wcześniej przez długi czas miałem z tym spokój - do dzisiaj. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Gdzie mogę szukać rozwiązania usterki?
WDB21002261B278006
320CDI '00
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Przyczyn stanu rzeczy moze byc wiele;brak masy, immobilizer,slabe lacza CAN, itp.
Trza byloby podpiac pod SD i wiele by sie wyjasnilo?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
marbie
Posty: 83
Rejestracja: 31 paź 2013, o 11:26
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: marbie »

Sprawdź masę mogła stracić styk.
11 lat z BMW, a teraz Mercedes :)
kaaawa
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 22:11
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: kaaawa »

Gdzie mam sprawdzić masę? Tylko tą przy klemach, czy jest jeszcze w jakimś innym miejscu podłączona?
Stacyjka dzisiaj sprawdzona - jest ok. Szukam dalej.
WDB21002261B278006
320CDI '00
marbie
Posty: 83
Rejestracja: 31 paź 2013, o 11:26
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: marbie »

Szukaj połączenia kabla z podłużnicami w komorze silnika. Prawdopodobnie pod zbiorniczkiem spryskiwacza, ale może być więcej.

[ Dodano: 2015-05-14, 13:43 ]
Najlepiej wszystkie kable przykręcone do karoserii w komorze silnika odkręć i wyczyść.

[ Dodano: 2015-05-14, 13:47 ]
Dawno nie byłem pod okiem ale chyba główna masa idzie w okolicy skrzyni biegów do podwozia.
11 lat z BMW, a teraz Mercedes :)
kaaawa
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 22:11
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: kaaawa »

Dzisiaj wszystko sprawdzałem. po zbadaniu miernikiem okazało się że prąd nie dochodzi z akumulatora do klemy pod maską. Po podpięciu kablami drugiego akumulatora do klemy pod maską wszystkie kontrolki wróciły, stacyjka działa, ale nie chce odpalić. Gdzie szukać przerwanego obwodu? Słyszałem że kabel z akumulatora rozdziela się w okolicach fotela kierowcy, ale nie wiem w którym dokładnie miejscu?
WDB21002261B278006
320CDI '00
Awatar użytkownika
Fanfara
Posty: 239
Rejestracja: 20 lip 2011, o 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fanfara »

Szukaj pod pedałem hamulca, od zewnątrz auta
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE

WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia

http://www.redautoserwis.pl
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Fanfara pisze:Szukaj pod pedałem hamulca, od zewnątrz auta
Dokładnie tu.Zewnątrz i wewnątrz.
Załączniki
DSC_0348.jpg
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
kaaawa
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 22:11
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: kaaawa »

Sprawdziłem to i rzeczywiście kabel był po prostu odkręcony. Dokręciłem i wszystko wróciło do normy, a Mietek w końcu wrócił do garażu. Dzięki wielkie za pomoc :D :padam:
WDB21002261B278006
320CDI '00
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

kaaawa pisze:Dzięki wielkie za pomoc
Nie ma sprawy .Po to jest Forum. :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
kaczorekk24
Posty: 6
Rejestracja: 8 sie 2015, o 13:44
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kaczorekk24 »

Witam, mam podobny problem:
Gdy wsadzam kluczyk słychać jak rygiel odblokowuje stacyjkę ale po przekręceniu na zapłon kontrolki wariują, mygają i jak przestaną i się palą to odpalę samochód a jeśli zgasną tak wtedy stacyjka nie reaguje na kluczyk. Wyjmę go potem wsadzę i zero reakcji. Wtedy nie działają nawet światła awaryjne ani postojowe ( nie wiem czy to immobiliser odcina prąd czy jak bo po 10-15 minutach odzyskuje napięcie, sprawdziłem włączając awaryjne które po ok 10 min zaczęły mrugać tak wtedy była reakcja na kluczyk, choć i wtedy jak kontrolki sie uspokoiły to odpaliłem a jak nie to sytuacja sie powtarzała) Dodam jeszcze że podczas jazdy czasami gubi kierunki jak i nawiew , ale gdy poruszam kluczykiem (rybka) i czasami słychać przy tym cyknięcie tak wtedy wszystko działa. Tak samo gdy przekręcę na zapłon to gdy kontrolki wariują poruszam kluczykiem i czasami pomoże. 
Jeszcze jedna chyba dość ważna rzecz a mianowicie gdy jest strasznie ciepło tak problem się nasila przy odpalaniu a gdy zimno tak jest prawie że dobrze.. 
I teraz prośba do was co to może być. Akumulator rok temu kupiony i sprawny więc jedną przyczynę odrzucam. Mechanik powiedział mi że stacyjka może być wadliwa i nie zczytuje dobrze kodów z kluczyka i mówi bym kupił stacyjkę i jechał do kogoś ją zakodować ale na moje oko to by cały czas takie coś się działo.. MI bardziej wygląda na jakieś zimne luty ale nie rozumiem czemu odcina całkowity prąd na jakieś 10-15 min jak nie na dłużej ? Czy to odcina immobiliser po jakimś błędnym zczytaniu kluczyka przez stacyjkę ? Proszę o porady.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Widać, że pisać umiesz. Sądzę, że także umiesz czytać. Czy posprawdzałeś miejsca wymienione w tym temacie?, bo ja mam wątpliwości.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
kaczorekk24
Posty: 6
Rejestracja: 8 sie 2015, o 13:44
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kaczorekk24 »

Sprawdzałem połączenia masy pod podwoziem jak i z przodu pod maską , gdzie bezpieczniki i przy innych połączeniach było psikane kontaktem a tego miejsca jeszcze nie sprawdziłem bo dopiero dziś wszedłem na forum i o tym niewiedziałem ;) po weselu jak dam rade zobacze i dam znać czy to było to ale niepokoi mnie to ze jak gubi kierunek czy nawiew to pomaga poruszanie kluczykiem w stacyjce

[ Dodano: 2015-08-09, 20:37 ]
Dziś rozebrałem dywanik i dostałem sie do tych przewodów. Nie myślałem że bd to aż w takim tragicznym stanie. Wszysko rozkręciłem wyczyściłem. Jedna śruba całkiem wyrdzewiała aż odpadła no i ten taki mostek (miedziana blaszka ,przewód łączący głowny z pozostałym. Dorobiłem , zkręciłem i puki co dziś z 10 razy odpalil bez problemu.

Problem z nawiewem jak i kierunkami nadal jest... Pomaga poruszanie kluczykiem w stacyjce i wtedy słychać specyficzny dźwięk dochodzący ze stacyjki. Sprawdze jeszcze podłączenie przewodów do stacyjki bo moze na kostkach łączeniowych luźno siedzi awentualnie jakies lutowanie stacyjki badz wymiana ale sam już tego nie zrobie :)

[ Dodano: 2015-08-10, 16:52 ]
Problem z kierunkami i nawiewem rozwiązany też, kostka z przewodami ktora wchodzi do stacyjki miała luzy
mrpek
Posty: 11
Rejestracja: 12 cze 2015, o 12:05
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: mrpek »

Witam wszystkich.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj.

Auto: E 270 CDI 99r.
Problem zaczął się klika tygodni temu. Zdarzało się, że stacyjka "nie zaciągała" kluczyka i nie mogłem go przekręcić wcale. po wyjściu z auta - zamknięciu i otworzeniu pilotem zadziałało.

Problem zaczął pojawiać się coraz częściej i zamykanie, otwieranie auta nie pomagało więc odstawiłem go do elektronika, który teraz poinformował mnie, że stacyjka jest uszkodzona i muszę kupić - stacyjkę, kluczyk oraz rygiel. On twierdzi, że ma swoją stacyjkę która mogłaby działać, ale to za dużo pracy i mam kupić na własną rękę.

Proszę o poradę czy muszę rzeczywiście zdobyć taki zestaw z ryglem (i dlaczego) czy wystarczyłoby zdobyć samą stacyjkę (mam taką możliwość).

Z góry dziękuję
WDB2102161A988107
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Po pierwsze użyj zapasowego kluczyka. Może być urwana cewka i to powodować problem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości